Hildebrand & Wolfmüller - pierwszy motocykl w akcji
Hildebrand & Wolfmüller uznawany jest za pierwszy na ¶wiecie seryjnie produkowany motocykl. Wprawdzie nie jest pierwszym jedno¶ladem spalinowym, który je¼dzi³ po drogach, jednak jego poprzednicy albo nie trafili do produkcji seryjnej, albo by³y to po prostu rowery z doczepionym silnikiem.
Patent na Hildebrand & Wolfmüller pochodzi z 20 stycznia 1894 roku, a poni¿szy egzemplarz wyprodukowano dwa lata pó¼niej. Znalaz³ siê w nim czterosuwowy silnik dwucylindrowy, ch³odzony ciecz±. Ka¿dy t³ok ma 90 mm ¶rednicy i 117 mm skoku, co daje 1489 ccm pojemno¶ci skokowej. Jednostka produkuje ok. 2,4 KM przy 240 obr/min, a wa³em korbowym, podobnie jak w lokomotywach, jest bezpo¶rednio tylne ko³o. Ca³a konstrukcja wa¿y oko³o 50 kg i mo¿e rozpêdziæ siê do 45 km/h. Holendrzy z Yesterdays Motorcycles odbudowali go i zrobili rundkê kontroln±. Wra¿enia bezcenne. No i ten d¼wiêk...
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeIdealny na pierwszy sprzêt do nauki! 1500ccm, wiêc lans jest. Tylko 2,4 KM i 50 KG, wiêc jest lekki i bezpieczny! IDEA£ NA PIERWSZE MOTO
OdpowiedzBardzo dobra ergonomia i fenomenalna pozycja za sterami
OdpowiedzNo piêknie, d¿insy, adidaski i brak kasku. Czy redakcja ¦cigacz.pl nie wstydzi siê, ¿e zamieszczaj±c ten filmik promuje tak± brawurê i nieodpowiedzialno¶æ? A jakby tam by³a PLAMA OLEJU?
OdpowiedzTo by popsu³ naprawdê fajny motocykl ;)
OdpowiedzJa bym tu Yoshimure do³o¿y³.
Odpowiedz