Hero MotoCorp atakuje rynek ADV. Oto XPulse 421
Hero MotoCorp przez długi czas kojarzony był głównie z produkcją niedrogich, wytrzymałych motocykli miejskich, które zdominowały indyjskie ulice. Jednak dynamiczny rozwój rynku motocyklowego w Indiach sprawił, że firma zaczęła celować wyżej, wchodząc w segment maszyn premium i budując swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Przykładem tego jest współpraca Hero z marką Harley-Davidson, w ramach której Hero produkuje i dystrybuuje model X440 - jeden z najmniejszych motocykli w ofercie legendarnej amerykańskiej firmy. To pokazuje, że Hero MotoCorp poważnie podchodzi do segmentu bardziej zaawansowanych i prestiżowych jednośladów.
Reklama
Jeszcze większym dowodem na ambicje firmy jest jej udział w Rajdzie Dakar, jednym z najbardziej wymagających wyścigów terenowych na świecie. Początkowo traktowana jako outsider, marka stopniowo zyskiwała uznanie, a w 2022 roku udało jej się wygrać etap - co jest ogromnym osiągnięciem dla każdego producenta. Tymczasem, kolejnym krokiem w rozwoju Hero jest XPulse 421 - koncepcyjny motocykl adventure, który ma wypełnić lukę między modelem XPulse 200 a pełnoprawnymi maszynami ADV. Zaprezentowany po raz pierwszy na targach EICMA 2024 motocykl może być kluczowym elementem w dalszej ekspansji marki.
XPulse 421 opiera się na zupełnie nowej platformie i posiada jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 421 cm3, zamontowany w ramie kratownicowej. Moc, która ma wynosić od 35 do 40 KM, została skoncentrowana głównie w zakresie niskich i średnich obrotów, co czyni ten motocykl zdeterminowanym do jazdy w terenie. Na liście wyposażenia znalazły się również widelce upside-down, tylny monoshock z regulacją napięcia wstępnego oraz 21-calowe przednie koło zapewniające odpowiednie możliwości terenowe. Nieco mniej entuzjazmu budzi fakt, że motocykl ma standardowo oferować opony dętkowe, co może nie przypaść do gustu części użytkowników.
Hero wprowadza ten model na wyjątkowo konkurencyjny rynek, gdzie zmierzy się z takimi rywalami jak Royal Enfield Himalayan 450, KTM 390 Adventure, CFMoto Ibex 450 czy nadchodzący TVS Apache RTX. Każdy z tych modeli ma swoje atuty - Himalayan oferuje klasyczny styl i solidny moment obrotowy, KTM przewagę technologiczną i moc, a CFMoto kusi agresywną ceną i dobrymi komponentami. Jeśli Hero chce skutecznie konkurować, musi odpowiednio dopasować cenę i pozycjonowanie nowego modelu.
Indyjscy producenci idą śladem chińskich marek, łącząc konkurencyjne ceny z coraz lepszą jakością i innowacjami. Mając duży rynek wewnętrzny i rosnące ambicje, zaczynają odgrywać coraz większą rolę na światowej scenie motocyklowej. Jeśli XPulse 421 spełni oczekiwania, Hero może umocnić swoją pozycję w segmencie adventure nie tylko w Indiach, ale i na rynkach międzynarodowych. Czekamy jeszcze na cenę, bo bez wątpienia to właśnie od ceny zależy potencjalny sukces XPulse 421.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze