Harley-Davidson i nowe motocykle turystyczne na 2014 rok
OXFORD (19 sierpnia 2013) - Harley-Davidson prezentuje dzisiaj gamę motocykli na 2014 rok, w skład której wchodzi siedem modeli Touring, Trike i Custom Vehicle Operations (CVO) przebudowanych w ramach Projektu RUSHMORE, którego celem było kompleksowe udoskonalenie każdego aspektu wrażeń z jazdy na podstawie opinii klientów. Efektem czteroletniego programu rozwoju produktu, w ramach projektu RUSHMORE, jest wprowadzenie pionierskiej technologii i udoskonaleń konstrukcyjnych, które zmienią oczekiwania od motocykli turystycznych. Można do tego zaliczyć na przykład system multimedialny Boom! Box z obsługą standardu Bluetooth® oraz systemem nawigacji GPS, reflektory LED Daymaker, nową owiewkę z wlotem powietrza Splitstream oraz podwójnie chłodzony silnik Twin-Cooled Twin Cam 103 o podwyższonej mocy.
"Projekt RUSHMORE to proces rozwoju produktu Harley-Davidson oparty od początku do końca na opiniach klientów", mówi Scott Habegger, dyrektor ds. projektowania motocykli Harley-Davidson. "W Harley-Davidson lubimy mówić, że jeździmy razem z naszymi klientami, a teraz to stwierdzenie jest wyjątkowo trafne. Wszyscy się do tego przyczyniliśmy i uważam, że efektem tej pracy są naprawdę wyjątkowe nowe motocykle na 2014 rok."
Do nowości Harley-Davidson na 2014 rok zaliczają się również limitowany fabryczny custom CVO Softail Deluxe, model Dyna Fat Bob o nowej stylistyce oraz wprowadzenie systemu ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) do wszystkich modeli Sportster (jako opcja w modelu Iron 883). Dzięki dodatkowym udoskonaleniom w całej gamie motocykli, Harley-Davidson rozpocznie rok 2014 z pewnością siebie, zachowując swoją pozycję wiodącego producenta motocykli w Ameryce.
Projekt RUSHMORE
Dzięki Projektowi RUSHMORE, Harley-Davidson spełnia oczekiwania użytkowników motocykli turystycznych pokonujących długie trasy - to efekt tysięcy przejechanych kilometrów i bezprecedensowego wkładu motocyklistów oraz naszych pracowników. Projekt RUSHMORE pozwolił nam stworzyć motocykle turystyczne i trójkołowce Harley-Davidson o udoskonalonej technologii, ekscytujących osiągach i zachwycającej stylistyce. Te udoskonalenia można podzielić na cztery kategorie zdefiniowane przez klientów:
Prowadzenie: Pewne prowadzenie zapewnia ulepszony reflektor LED Daymaker i reflektory z podwójnym halogenem, połączony układ hamulcowy Reflex z systemem ABS oraz silniki Twin-Cooled Twin Cam 103 i Twin Cam 103 o podwyższonej mocy.
Multimedia: Nowy system multimedialny Boom! z kolorowym ekranem to połączenie dźwięku o doskonałej jakości, łączności Bluetooth, funkcji poleceń głosowych, technologii syntezy mowy, nawigacji GPS oraz możliwości podłączenia intercomu i radia CB w jednym module.
Wrażenia: Od nowej owiewki typu Batwing z wlotem powietrza Splitstream po dopracowane miejsce pasażera, właściwości aerodynamiczne i ergonomię - wszystkie te czynniki mają na celu poprawę komfortu.
Styl: Poprawiliśmy kształt i ergonomię wielu elementów, takich jak bagażnik Tour-Pak oraz kufry o nowym kształcie z praktycznymi zapięciami One-Touch, błotniki o płynnych liniach, lżejsze koła ze stopu aluminium oraz przełączniki umożliwiające intuicyjną obsługę.
Więcej nowości w motocyklach Harley-Davidson na 2014 rok
- Opracowaliśmy od nowa stylistykę Dark Custom modelu Fat Bob, który wygląda teraz jeszcze bardziej stanowczo. Do wyróżniających się elementów można zaliczyć nowy ścięty tylny błotnik z wbudowanym podwójnym, tylnym światłem LED z obwódką. Wszystkie chromowane elementy zastąpiono czarnymi, m.in. jednostkę napędową, osłonę filtra powietrza, osłony tylnych amortyzatorów, półki typu triple clamp, obwódki reflektorów, konsolę oraz osłonę akumulatora. Pełne koła z aluminium są pomalowane proszkowo na czarno i wykończone wygrawerowanym laserowo logo Harley-Davidson oraz paskiem na obręczy.
- System ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania) zapewniający pewność prowadzenia jest dostępny we wszystkich modelach Sportster na 2014 rok (jako opcja w modelu Iron 883™). Dodatkowo gama modeli Sportster charakteryzuje się teraz nowymi przełącznikami i elementami układu hamulcowego oraz łatwiejszym dostępem diagnostycznym, a ponadto są one wyposażone w inteligentny, zbliżeniowy system zabezpieczający H-D®.
- Jednym z modeli, z serii limitowanych motocykli CVO na 2014 rok, jest nowy model CVO™ Softail® Deluxe - najwyższej klasy motocykl turystyczny custom wyposażony w zdejmowaną przednią szybę, system nawigacji GPS, reflektor LED Daymaker, zdejmowane kufry i oczywiście wyrazisty lakier oraz potężny silnik Screamin’ Eagle o pojemności 1800 cm3, który jest nieodłącznym elementem programu CVO. Modele CVO™Road King® oraz najwyższej klasy CVO™ Ultra Limited® powracają wyposażone wnowe elementy i udoskonalenia w ramach projektu RUSHMORE. Masywny chopper CVO™ Breakout® Softail® będzie dostępny w trzech nowych motywach lakierowania nadających mu olśniewający wygląd.
(Więcej informacji o gamie modeli CVO na 2014 rok znajduje się w oddzielnej relacji.)
- Jednostka napędowa Twin Cam 103™ jest obecna we wszystkich motocyklach Harley-Davidson z serii Dyna i Softail®.
Harley-Davidson Motor Company jest producentem tzw. motocykli ciężkich typu custom, cruiser i motocykli turystycznych oraz producentem szerokiej gamy części i akcesoriów a także odzieży motocyklowej i odzieży do użytku codziennego. Więcej informacji można znaleźć w witrynie Harley-Davidson na stronie www.harley-davidson.pl.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzepewne prowadzenie zapewnia...reflektor led....
OdpowiedzMówi wszystko o harleyach, je¿d¿eniu na nich i o tym, czego oczekuj± od nich ich u¿ytkownicy, nieprawda¿?
OdpowiedzDobrze ¶wiec±cy reflektor ma wp³yw na prowadzenie (oczywi¶cie w nocy) ale zgadzam siê z Wami , ¿e podawanie tej informacji w dziale "prowadzenie" jest ¿enuj±ce.
Odpowiedz