Hamulce Brembo Upgrade - skuteczność i bezpieczeństwo dla każdego
Podczas targów EICMA 2021 Brembo zapowiedziało swój program Upgrade, który jest skierowany do właścicieli motocykli customowych, a także miłośników turystyki i sportu oraz jazdy po bezdrożach. Teraz producent przedstawił konkrety.
Produkty dla motocykli customowych łączą styl ze skutecznością hamowania. W skład tej serii wchodzi pompa RCS z opatentowanym systemem ustawiania odległości klamki. Przy opcji 20 mm hamowanie jest agresywne, a przy 18 mm - miękkie. Drugą opcją jest pompa RCS Corsa Corta, która pozwala na regulację skoku. Brembo oferuje także system MCS (Multiple Click System) dla różnych rozstawów osi, a dla tylnych hamulców przewidziano pompę SRM ze zintegrowanym zbiornikiem. Proponowane zaciski to czterotłoczkowe 484 Cafe Racer w kolorze czarnym. Producent dopuszcza również stosowanie serii Stylema. Proponowane tarcze to Black 11" o średnicy 292 mm i grubości 5 mm, z czarną "pajęczyną" w środku. Do kompletu można zamontować felgi Marchesini M10RC Kompe, które są lekkie i sztywne.
Wersja Road jest przeznaczona dla tych, którzy po prostu chcą udoskonalić hamulce w swoich motocyklach używanych na co dzień. Pompa RCS Corsacorta bazuje na rozwiązaniach z MotoGP. Można dostosować w niej punkt, w której zacisk zaczyna "łapać" tarczę. Alternatywą są klasyczne pompy RCS lub MCS. Dla tylnego hamulca przewidziano pompę SRM ze zintegrowanym zbiornikiem. Do tego dochodzą zaciski Stylema, które są lekkie, mocne i mniej podatne na nagrzewanie. Alternatywą są zaciski GP4-MS stworzone z jednego kawałka aluminium i z niklowanym wykończeniem. Na tył Brembo poleca GP2-CR i GP2-SS. Można także skorzystać z klasycznych modeli P4-40C, które mają cztery tłoczki o wymiarach od 30 do 34 mm. Do kompletu należy wybrać modele P2-RS84 lub P2-CB84 z dwoma tłoczkami o średnicy 34 mm. Tarcze to model T-drive o grubości 5,5 mm. Klocki Z10 pochodzą z motocykli sportowych i wolno się nagrzewają. Proponowane felgi to Marchesini M7RS Genesi stworzone z kutego aluminium.
W serii Racing startujemy z pompą RMC Billet GP, która ma sobie poradzić nawet w najtrudniejszych warunkach zapewniając natychmiastową reakcję. Do kompletu można zamontować tylną pompę RMC Thumb, która jest obsługiwana kciukiem. Pozwala to zaoszczędzić cenne setne sekundy. Zaciski to GP4-RX składające się z dwóch części i tłoczków o jednej średnicy lub GP4-RS stanowiące jedną całość i posiadające specjalne płetwy do chłodzenia. Tarcze Pistabassa cechuje mała wysokość elementu hamującego. Do tego zastosowano osiem pinów w kształcie litery T, które zapobiegają pływaniu tarczy. Do kompletu mamy klocki Z04, Z04, Z10 lub H38. Z03 są używane w wyścigach endurance. Wisienką na szczycie tortu są felgi Marchesini M7R Genesi.
Na koniec seria off-road, gdzie zaczynamy od pompy AMC-CX, która oferuje natychmiastową reakcję. Zbiornik płynu jest mocny i odporny na uszkodzenia. Alternatywnie można skorzystać z pompy AMC-RD dla cross-country lub AMC-EN dla enduro. Na tył przewidziano pompę SRM. Zaciski przednie MX-2GPR wykonano z aluminium w technologii CNC. Konstrukcja została tak zaprojektowana, by chronić przed uszkodzeniami. Można także skorzystać z wersji MX-2GP. Na tył przewidziano jednotłoczkowy zacisk MX-1GP. Tarcze to lekkie MX-terra stworzone na bazie doświadczeń z mistrzostw świata. Powierzchnia hamująca jest wykonana ze stali nierdzewnej, a środek - z aluminium. Średnica 267 mm zapewnia dobrą modulację. Szerokość tarczy to zaledwie 3 mm.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze