Halvarssons i najnowsze technologie odzie¿owe w Kleszczowie
W minionym tygodniu w podbełchatowskim Kleszczowie odbyło się szkolenie dla dealerów odzieży motocyklowej takich marek jak Halvarssons, STR, Canyon i Dry Bag. Szkolenie przygotowane zostało przez polskiego importera szwedzkiej marki i ukierunkowano je przede wszystkim na prezentację nowinek technicznych wykorzystywanych w ostatnim czasie w odzieży motocyklowej. Z uwagi na postępujący nieustannie rozwój nowych technologii oraz coraz większe doświadczenie producentów w przygotowywaniu odzieży motocyklowej, było czego posłuchać.
Szkolenie zaczęło się od krótkiej prezentacji marki Halvarssons oraz jej dokonań na polu poprawy bezpieczeństwa motocyklistów. Szwedzi, jako pierwsza marka odzieżowa, otrzymali certyfikat CE na całe kurtki oraz całe spodnie. Dotychczas tego typu certyfikaty wydawane były wyłącznie na same ochraniacze. Uczestnicy szkolenia mogli także zapoznać się z metodyką badań prowadzoną przez Halvarssonsa. Było to o tyle ciekawe, że szwedzka firma była na rynku motocyklowym prekursorem standaryzowanego systemu oceny poziomu ochrony oferowanego przez odzież ochronną.
Niezwykle ciekawą kwestią okazały się same kwestie techniczne i technologiczne. W przypadku odzieży dla motocyklistów kluczowe znaczenie okazują się mieć tak wydawałoby się przyziemne kwestie jak sposób wykonania szwów oraz ich trwałość w różnych warunkach.
Jako motocykliści jesteśmy beneficjentami ostatnich wynalazków jak np. tkaniny typu Hi-ART (High Abrassion Resistant Textile), które przy niskiej masie, wykorzystując tzw. „efekt szczotki” zapewniają o wiele większą ochronę przed przetarciem, niż chociażby tkaniny wzmacniane kevlarem. Przynajmniej tak twierdzi ich producent powołując się na niezależne badania.
Dziś powoli standardem staje się obecność membran w ubraniach motocyklowych. Niestety wraz z upowszechnieniem ich obecności w naszej motocyklowej rzeczywistości w parze nie idzie wiedza na ich temat, w szczególności zalet i ograniczeń które posiadają, oraz tego jak wykorzystać je najefektywniej.
Dla wielu osób niespodzianką okazał się sposób w jaki działa np. tkanina Outlast. Ten niecodzienny wynalazek poprzez zmianę stanu skupienia uwiezionej wewnątrz włókien syntetycznej substancji odbiera nadmiar ciepła od ciała motocyklisty, zwracając go w chwili, gdy ciepła jest niedobór. W gorące dni ulgę wszystkim fanom ciemnej odzieży przyniesie TFL Cool System, który dzięki specjalnej obróbce tkaniny nagrzewa jej nagrzewanie od promieni słonecznych. Znajomość nowoczesnych technologii stosowanych w dzisiejszych produktach dla motocyklistów to integralna składowa bycia profesjonalnym ich sprzedawcą.
Nie samymi technologiami jednak człowiek żyje. Po zakończonym szkoleniu jego uczestnicy mogli spróbować swoich sił na szkółce trialowej zorganizowanej przez Remigiusza Czapskiego, zawodnika trialowego i propagatora tej dyscypliny sportów motorowych. Krótkie trasy w sposób nader wyrazisty wykazały ile kunsztu potrzeba, aby sprawnie poruszać się motocyklem trialowym w terenie. Chętni mogli także sprawdzić siebie oraz offroadowe sakwy na motocyklach enduro oraz cross. Wieczorem natomiast nie mogło zabraknąć chwili na wspólną zabawę i rozmowy w kameralnym gronie.
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze"który dziêki specjalnej obróbce tkaniny nagrzewa jej nagrzewanie od promieni s³onecznych" yo dawg i heard you liek warm so we put more warm in your warm so you can warm while you warm!
Odpowiedz