HJC IS-17 - uniwersalność przede wszystkim
Testowany przez nas przez ostatnie pół roku kask HJC IS-17 jest bezpośrednim następcą cieszącego się sporym powodzeniem wśród motocyklistów modelu IS-16 - czołowego przedstawiciela kasków sportowo-turystycznych klasy średniej. Sprawdziliśmy więc, czy IS-17 jest w stanie godnie zastąpić swojego słynnego poprzednika oraz w jakim stopniu poradzi sobie podczas codziennego użytkowania – od jazdy po mieście, po motocyklowe wyprawy.
Nazwa i model kasku: HJC IS-17
Skorupa i wyposażenie: W tym przypadku mamy do czynienia z kaskiem w pełni integralnym, którego powłoka zewnętrzna została wykonana z poliwęglanu - materiału charakteryzującemu się wysoką sztywnością i twardością, a przy tym stosunkowo niską wagą. Waga kasku oscyluje w granicach 1450g, co w przypadku skorupy wyposażonej w przeciwsłoneczną blendę stanowi całkiem przyzwoity wynik. Wspomniana blenda posiada możliwość trzystopniowej regulacji wewnętrznej szybki oraz jej automatyczne podnoszenie, uruchamiane poprzez naciśnięcie przycisku znajdującego się tuż za górną regulacją poziomu wentylacji. Z początkiem użytkowania kasku, obsługa blendy może przysparzać pewnych problemów, jednak z czasem można się do tego przyzwyczaić.
W zestawie z kaskiem znajdziemy pin-lock oraz seryjnie zamontowany deflektor na nos, który pomaga ograniczać parowanie szybki przy zwiększonej wilgotności i niższych temperaturach. W celu zachowania odpowiedniej higieny, istnieje możliwość całkowitego demontażu wnętrza kasku, co od jakiegoś czasu stanowi standard wśród szanujących się marek. Rolę zapięcia pełni klamra zatrzaskowa, którą z powodzeniem można obsługiwać bez konieczności zdejmowania rękawic. Świetne rozwiązanie stanowi zatrzask doszczelniający szybę, który w 100% spełnia swoje zadanie, a przy tym jest bardzo wygodny w użyciu. Dzięki systemowi RapidFire zdejmowanie szybki jest dziecinnie proste i nawet robiąc to po raz pierwszy, można wykonać całą operację w przeciągu kilkunastu sekund.
Komfort i wygoda: Kask ten od pierwszego założenia na głowę zrobił bardzo pozytywne wrażenie. Szczególnie ucieszył fakt, kiedy okazało się, że gąbki na policzkach prawidłowo do nich przylegają, co w wielu kaskach bywa zmorą dla osób o szczupłych twarzach. Wnętrze mimo iż wydaje się sztywne, jest przyjemne w dotyku i bardzo wygodne. Jeżeli lubicie kaski nieco głębsze, których obrys kończy się zdecydowanie poniżej linii waszej brody, powinniście przymierzyć IS'a. Ponadto, mamy tu również do czynienia z systemem wentylacji, która jak się okazuje, całkiem sprawnie spełnia swoje zadanie. W warunkach normalnych nie należy się więc obawiać problemów z przepoceniem, czy też parowaniem szyby, co niejednokrotnie zdarzało się w przypadku konkurencyjnych modeli kasków.
Istotnym parametrem o którym należy wspomnieć jest poziom wyciszenia wnętrza. Model IS-17 również i na tym polu wypada całkiem nieźle. Poziom natężenia hałasu osiągany wewnątrz kasku podczas jazdy z prędkością autostradową jest na tyle ograniczony, że z powodzeniem można się pokusić o jednorazowe pokonywanie ponad 500 kilometrowych tras bez obawy o spowodowany szumem ból głowy. W moim przypadku, tego typu jazda nie powodowała większego dyskomfortu (mowa oczywiście o jeździe w stoperach - bez nich ani rusz).
Przeznaczenie: Kask ten można polecić osobom, które przede wszystkim cenią w skorupach maksymalną uniwersalność, a ich zakup nie wymaga specjalnego nadwyrężania domowego budżetu. W zestawie otrzymujecie pin-lock, który w ekstremalnych sytuacjach będzie w stanie uchronić Was przed parowaniem szybki, a klamrowe zapięcia oraz ergonomiczne zatrzaski zdecydowanie ułatwią Wam, jako motocyklistom życie. Jedyne do czego tak na prawdę można się w przypadku tego kasku, mówiąc kolokwialnie przyczepić, to sposób obsługi blendy. Będziecie musieli pogodzić się z tym, że co jakiś czas może się zdarzyć, że będzie trzeba nieco pobłądzić za suwakiem pozwalającym ją opuścić.
Ocena (w skali 1-6): - 5
Cena: od 799 zł (w zależności od malowania)
Dane producenta:
- zaawansowana powłoka z poliwęglanu
- lekkie, lepiej dopasowane wnętrze podwyższające komfort, dzięki zaawansowanej technologii CAS
- aerodynamiczna skorupa z większym wizjerem polepszającym widoczność
- zintegrowana blenda przeciwsłoneczna (Dark Smoke)
- przyciemniana blenda z trzystopniową regulacją (opatentowany SunShield)
- zaawansowana wentylacja (ACS - Advanced Channeling Ventilation System)
- pełny przepływ powietrza, redukujący nadmierną wilgoć oraz ciepło
- wyjmowane wnętrze z antybakteryjnego materiału SilverCool, zapewniające absorpcję wilgoci oraz zapachu
- mechanizm RapidFire umożliwiający szybki demontaż i montaż szyby bez użycia jakichkolwiek narzędzi
- klamra na zatrzask (Micro Buckle) z paskiem umożliwiająca szybkie odpinanie oraz regulację
- szyba Pinlock-Ready
- waga – 1450g
|
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarzeUdało mi się rozwiązać problem głośności. Przyczyną jest powietrze wpadające z dołu pod szybę w okolicach zawiasu. Nie ma tam już uszczelki, a być powinna. W dodatku uszy znajdują się dokładnie w ...
OdpowiedzRacja W sklepie powinni dodawać tubę silikonu sanitarnego ko każdego isa To jest metoda
OdpowiedzWitam Kupilem kask niedawno, jest glosny od 60km/h w gore juz tylko gorzej. Trzeba zakladac zatyczki do uszu by spokojnie jezdzic Jest ladny, ma pinkola jasna blede nosek i podbrudek, ale chyba ...
OdpowiedzWidzę, że mój niepozytywny komentarz nie został opublikowany. To jeszcze raz: Nie polecam tego kasku. użytkuję go od lipca 2014 i : 1. Jest strasznie głośny, 2. Jest słabo/niedbale wykonany - po ok...
OdpowiedzKask jest bardzo głośny w porównaniu do FG 15. To jednak można załatwić stoperami. Gorzej jest w innym względzie. Kask ma wadę konstrukcyjną zatrzasku szyby. Pęka albo zatrzask albo wizjer. To ...
OdpowiedzMam to samo, już 2 szybę zjechałem.W pierwszej szybie zatrzask a w 2 szybie łączenie szyby z zatrzaskiem a tego małego czegoś kupić się nie da .Trzeba teraz kolejną kupić a cena od 160 zeta do ponad 200.Masakra.......
OdpowiedzPotwierdzam temat. W moim IS-17 najpierw wyrwało się z fragmentem szyby całe czarne zapięcie gdzieś na światłach w mieście (wymieniono szybe na gwarancji ale co mi wiało to inna sprawa..). Później po 5tyś km samej trasy, bardzo uważając na ten zatrzask pękł na pół. Drugi raz odesłane na gwarancję....wszystko w jednym sezonie i po ok 10tyś km.. Do tego wnętrze kasku się mocno wytarło (ta część malowana na czarno - teraz przy czole jest biała...) mechanizm blendy się zacina (leci na gwarancję) oraz odpadł mi po jeździe w temperaturze -5 uchwyt wlotu powietrza na szczęce. Co do zatrzasku szyby to oglądałem 2 inne modele RPHA10-st gdzie zatrzas jest metalowy i niby spoko ALE ... w jednym z nich (kask testowy w sklepie Motorismo) jest pęknięcie na SZYBIE przy tym zatrzasku...lada moment się urwie. Tak więc patent z tym zatrzaskiem to T.R.A.G.E.D.I.A :( Kask ma gwarancję 5 lat i oby mi wymienili na CAŁY NOWY bo na 100% szyb w tym kasku przerobie kilka jak nie kilkanaście. To już teraz po sezonie będzie 3cia... ps. Moja kobieta też ma IS-17 i jeździ mało (ok. 3tyś km. w sezonie) i nie narzeka. Nic sie jej nie psuje i działa jak należy... Czyli jak ktoś jeździ codziennie... to kask SIĘ ROZPADA NA GŁOWIE!!!
OdpowiedzJa mam to samo szyba w przeciągu 1,5 roku wymieniana 5 razy z powodu pękania przy zatrzasku, pierwsza wytrzymała najdłużej potem to co 2-3 miesiące pękała nie dotykając w ogóle zatrzasku i nie domykając szyby, w samej skorupie uchwyt zatrzasku tez pęknięty. Kask ładny i wygodny lecz bardzo głośny w chwili obecnej zastanawiam się nad sprzedaniem go i kupieniem coś cichszego. Pozdrawiam
OdpowiedzGłowna wada to ze kask jest głośny. Jezdziłem troche w Shark Speed-R który jest zdecydowanie cichszy, i to zarowno w tlumieniu odgłosów wydechów, jak i szumów wiatru. Instalowałem do niego ...
OdpowiedzPrzejechałem w tym kasku 7000km na MT-03. Wcześniej miałem z podobnej półki cenowej Uvexa Boss 520 i niestety ale tego HJC polecić nie mogę: 1. Jest głośny jak cholera w porównaniu do Uvexa. Jeśli...
OdpowiedzTaka drobna uwaga on uzyskal maksymalna ocene 5 gwiazdek w tescie bezpieczenstwa sharp. A uvex to sredniak.
Odpowiedz