tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 HJC IS-17 - uniwersalność przede wszystkim
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

HJC IS-17 - uniwersalność przede wszystkim

Autor: Dawid Stolicki 2014.02.12, 11:28 13 Drukuj

Testowany przez nas przez ostatnie pół roku kask HJC IS-17 jest bezpośrednim następcą cieszącego się sporym powodzeniem wśród motocyklistów modelu IS-16 - czołowego przedstawiciela kasków sportowo-turystycznych klasy średniej. Sprawdziliśmy więc, czy IS-17 jest w stanie godnie zastąpić swojego słynnego poprzednika oraz w jakim stopniu poradzi sobie podczas codziennego użytkowania – od jazdy po mieście, po motocyklowe wyprawy.

Nazwa i model kasku: HJC IS-17

Skorupa i wyposażenie: W tym przypadku mamy do czynienia z kaskiem w pełni integralnym, którego powłoka zewnętrzna została wykonana z poliwęglanu - materiału charakteryzującemu się wysoką sztywnością i twardością, a przy tym stosunkowo niską wagą. Waga kasku oscyluje w granicach 1450g, co w przypadku skorupy wyposażonej w przeciwsłoneczną blendę stanowi całkiem przyzwoity wynik. Wspomniana blenda posiada możliwość trzystopniowej regulacji wewnętrznej szybki oraz jej automatyczne podnoszenie, uruchamiane poprzez naciśnięcie przycisku znajdującego się tuż za górną regulacją poziomu wentylacji. Z początkiem użytkowania kasku, obsługa blendy może przysparzać pewnych problemów, jednak z czasem można się do tego przyzwyczaić.

W zestawie z kaskiem znajdziemy pin-lock oraz seryjnie zamontowany deflektor na nos, który pomaga ograniczać parowanie szybki przy zwiększonej wilgotności i niższych temperaturach. W celu zachowania odpowiedniej higieny, istnieje możliwość całkowitego demontażu wnętrza kasku, co od jakiegoś czasu stanowi standard wśród szanujących się marek. Rolę zapięcia pełni klamra zatrzaskowa, którą z powodzeniem można obsługiwać bez konieczności zdejmowania rękawic. Świetne rozwiązanie stanowi zatrzask doszczelniający szybę, który w 100% spełnia swoje zadanie, a przy tym jest bardzo wygodny w użyciu. Dzięki systemowi RapidFire zdejmowanie szybki jest dziecinnie proste i nawet robiąc to po raz pierwszy, można wykonać całą operację w przeciągu kilkunastu sekund.

Komfort i wygoda: Kask ten od pierwszego założenia na głowę zrobił bardzo pozytywne wrażenie. Szczególnie ucieszył fakt, kiedy okazało się, że gąbki na policzkach prawidłowo do nich przylegają, co w wielu kaskach bywa zmorą dla osób o szczupłych twarzach. Wnętrze mimo iż wydaje się sztywne, jest przyjemne w dotyku i bardzo wygodne. Jeżeli lubicie kaski nieco głębsze, których obrys kończy się zdecydowanie poniżej linii waszej brody, powinniście przymierzyć IS'a. Ponadto, mamy tu również do czynienia z systemem wentylacji, która jak się okazuje, całkiem sprawnie spełnia swoje zadanie. W warunkach normalnych nie należy się więc obawiać problemów z przepoceniem, czy też parowaniem szyby, co niejednokrotnie zdarzało się w przypadku konkurencyjnych modeli kasków. 

Istotnym parametrem o którym należy wspomnieć jest poziom wyciszenia wnętrza. Model IS-17 również i na tym polu wypada całkiem nieźle. Poziom natężenia hałasu osiągany wewnątrz kasku podczas jazdy z prędkością autostradową jest na tyle ograniczony, że z powodzeniem można się pokusić o jednorazowe pokonywanie ponad 500 kilometrowych tras bez obawy o spowodowany szumem ból głowy. W moim przypadku, tego typu jazda nie powodowała większego dyskomfortu (mowa oczywiście o jeździe w stoperach - bez nich ani rusz).

Przeznaczenie: Kask ten można polecić osobom, które przede wszystkim cenią w skorupach maksymalną uniwersalność, a ich zakup nie wymaga specjalnego nadwyrężania domowego budżetu. W zestawie otrzymujecie pin-lock, który w ekstremalnych sytuacjach będzie w stanie uchronić Was przed parowaniem szybki, a klamrowe zapięcia oraz ergonomiczne zatrzaski zdecydowanie ułatwią Wam, jako motocyklistom życie. Jedyne do czego tak na prawdę można się w przypadku tego kasku, mówiąc kolokwialnie przyczepić, to sposób obsługi blendy. Będziecie musieli pogodzić się z tym, że co jakiś czas może się zdarzyć, że będzie trzeba nieco pobłądzić za suwakiem pozwalającym ją opuścić.

Ocena (w skali 1-6): - 5

Cena: od 799 zł (w zależności od malowania)

Dane producenta:

  • zaawansowana powłoka z poliwęglanu
  • lekkie, lepiej dopasowane wnętrze podwyższające komfort, dzięki zaawansowanej technologii CAS
  • aerodynamiczna skorupa z większym wizjerem polepszającym widoczność
  • zintegrowana blenda przeciwsłoneczna (Dark Smoke)
  • przyciemniana blenda z trzystopniową regulacją (opatentowany SunShield)
  • zaawansowana wentylacja (ACS - Advanced Channeling Ventilation System)
  • pełny przepływ powietrza, redukujący nadmierną wilgoć oraz ciepło
  • wyjmowane wnętrze z antybakteryjnego materiału SilverCool, zapewniające absorpcję wilgoci oraz zapachu
  • mechanizm RapidFire umożliwiający szybki demontaż i montaż szyby bez użycia jakichkolwiek narzędzi
  • klamra na zatrzask (Micro Buckle) z paskiem umożliwiająca szybkie odpinanie oraz regulację
  • szyba Pinlock-Ready
  • waga – 1450g
Dawid Stolicki NC 700X Fun Safety
jazda prosto Suzuki Inazuma 250
zakret Suzuki Inazuma 250
na placu Suzuki Inazuma 250
od przodu Suzuki Inazuma 250
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę