tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Grzegorz Knapp - żużel na lodzie okiem najlepszego Polaka
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Grzegorz Knapp - żużel na lodzie okiem najlepszego Polaka

Autor: Daniel Kapica 2010.02.01, 18:31 Drukuj

„Różnica jest bardzo duża, w lodowej odmianie speedwaya tyłek trzyma się z tyłu, po starcie siedzi się z przodu, później wrzuca się drugi bieg, a dalej ciało jest praktycznie w jednej pozycji"

W ostatnich dniach, na naszych stronach opublikowaliśmy wywiad z Michałem Widerą. Opowiadał on, jak wygląda ice racing od podszewki. Jak się do tego zabrać, skąd biorą się kolce, co robi się w boksach, oraz jakie niebezpieczeństwa stwarzają tak uzbrojone opony. Zapowiedzieliśmy również, iż opublikujemy też wywiad z Grzegorzem Knappem - najlepszym polskim zawodnikiem w żużlu na lodzie. Grzegorz przedstawi wam różnice w technice jazdy oraz budowie motocykla do klasycznego, a ice speedwaya. Przybliży też kilka innych szczegółów dotyczących tego sportu. Zapraszamy do dalszej lektury!

Ścigacz.pl: Jaka jest różnica w technice jazdy między klasycznym, a lodowym żużlem?

Grzegorz Knapp: Różnica jest bardzo duża. Na klasycznym żużlu inaczej się startuje. Balansuje się tam całym ciałem, motocykl trzyma się na prawej nodze, nie potrzeba takiej siły by utrzymać kierownicę. W lodowej odmianie tyłek trzyma się z tyłu, po starcie siedzi się z przodu, później wrzuca się drugi bieg, a dalej ciało jest praktycznie w jednej pozycji.

Ścigacz.pl: Biorąc pod uwagę różnice w tych dwóch sportach, czy uważasz, że zawodnicy startujący na lodzie mogą mieć problemy z odnoszeniem sukcesów na klasycznym żużlu i odwrotnie?

Grzegorz Knapp: Nie wydaje mi się, ponieważ np. Wicemistrz Świata na lodzie -  Daniil Iwanov, jeździ również na klasycznym torze i wywalczył na nim tytuł Mistrza Rosji.

Ścigacz.pl: Przed startem skaczecie na motocykl, po co?

Grzegorz Knapp: Poprawiamy przyczepność na starcie. Skok powoduje, ze kolce wbijają się w lód i koło ma większą przyczepność w momencie startu.

Ścigacz.pl: Ice speedway odbywa się w niskich temperaturach - nie przeszkadza wam to w jeździe?

Grzegorz Knapp: Gdy boksy są takie, jak w Sanoku (park maszyn znajdował się w budynku - przyp. red.), zawsze znajdzie się chwila między biegami, by się dogrzać. Do tego dochodzi adrenalina i praktycznie nie czuje się zimna. Natomiast jeśli pojedzie się na trening na jeziorze i jeździ się 8 czy 10 kółek, to wtedy powstaje problem niskiej temperatury i można troszeczkę się zniechęcić do tego spotu.

Ścigacz.pl: Jakie są ograniczenia dla ogromnych pochyleń, jakie osiągacie na łukach? Kolce, budowa motocykla, czy sam zawodnik?

Grzegorz Knapp: Praktycznie ograniczeniem, co można zauważyć, jest wysunięta lewa noga. Trzeba również uważać, żeby nie zahaczyć o lód kierownicą lub manetką sprzęgła.

Ścigacz.pl: Czy jazda na motocyklu do ice racingu ma cokolwiek wspólnego z jazdą na drogowej maszynie?

Grzegorz Knapp: Podobnie się jedzie. Podobne jest to, że się zmienia bieg, z tym, że prawą nogą. Występują nierówności nawierzchni. Podobieństw nie ma wiele, ale coś jest wspólnego - to jednak wciąż jest motocykl.

Ścigacz.pl: Co musiałby zrobić normalny motocyklista i jakie mieć predyspozycje, by startować na lodzie?

Grzegorz Knapp: Na pewno musiałby dużo trenować, ale nie samemu. W pojedynkę jeździć można na wszystkim, ale ścigać trzeba się z zawodnikami, to jest już większy problem. Na pewno każdy potrzebowałby dużo objeżdżenia.

przygotowywanie motocykla sanok ice cup 2010 a mg 0055
silnik jawa sanok ice cup 2010 a mg 0061
siedzenie zuzlowe sanok ice cup 2010 a mg 0038
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę