tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Grand Prix Turcji - Niespodzianki.
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Grand Prix Turcji - Niespodzianki.

Autor: 2005.10.24, 18:44 Drukuj

Nowe tory, a takim jest obiekt w Istambule, mają to do siebie, że przynoszą ze sobą wiele niewiadomych. Sztaby mechaników głowią się w boksach nad ustawieniem, kierowcy głowią się nad optymalnym torem jazdy i doborze opon. I często wszystko w finale przynosi niespodziewane zakończenia. W Turcji nie było inaczej.

W najniższej klasie 125cm nadal trwa walka o tytuł, co obecnie najbardziej uatrakcyjnia te wyścigi. W Istambule cała akcja mogła się skończyć. Pretendenci-Mika Kalio (KTM) i Thomas Luthi (Honda) nie odpuszczali sobie przez cały weekend a w wyścigu było podobnie. Złożona z sześciu zawodników czołowa grupa tasowała się w stylu, który momentami przyprawiał o palpitacje serca. Poza M.Kallio i T.Luthim o prym w wyścigu walczyły "młode wilki"-Mike DiMeglio(Honda), Matnia Passini(Aprilia), a za nimi uparcie podążali Gabor Talmacsi(KTM) i Tomoyoshi Koyama(Honda). Dramat rozegrał się na ostatnich okrążeniach, gdy tor opuścił M.Kallio. Teraz T.Luthi mógł spokojnie dojechać nawet na czwartej pozycji i zostać mistrzem, co się jednak nie stało. W zamieszaniu na ostatniej partii zakrętów Luthi spadł na miejsce piąte i tak zakończył wyścig uzyskując 23 punkty przewagi, co powoduje, że mistrzostwo zostanie rozstrzygnięte w ostatnim wyścigu sezonu. Wyścig niespodziewanie, choć zasłużenie wygrał Francuz M.DiMeglio, drugi był M.Passini zaś trzecie miejsce i kolejne podium zaliczył T.Koyama.

NAS Analytics TAG

"Ćwiartki" mają już swego mistrza w postaci utalentowanego Daniela Pedrosa(Honda), pozostał jeszcze tytuł wicemistrza, a tu największe szanse miał Casey Stoner (Aprilia). Dodatkowo młody Australijczyk na pewno chciał odwetu za nieudany start sprzed tygodnia we własnej ojczyźnie, gdzie przegrał walkę o tytuł. Tym razem Stoner był niemal bezkonkurencyjny. Prowadził od startu do mety i jedynym zagrożeniem był doganiający go D.Pedrosa. Ten jednak nie dał rady Australijczykowi, ostatecznie C.Stoner wygrał wyścig. Drugi był Pedrosa trzeci jego partner z zespołu Hiroshi Aoyama.

Emocje sięgnęły zenitu po starcie najwyższej klasy-motoGP. Podczas całego weekendu to Marco Melandri(Honda) szalał po Tureckim torze, choć kwalifikacje wygrał teampartner, też niezwykle szybki Sete Gibernau. Wśród fanów i samego zespołu frustracje budziły problemy Valentino Rossiego(Yamaha). Nadspodziewanie dobrze spisywał się inny jeździec Yamahy-Toni Elias, który zaliczał najlepsze wyniki w swej dotychczasowej karierze w "królewskiej klasie", plasując się na szóstej pozycji startowej. Start kompletnie nie wyszedł V.Rossiemu, który spadł w okolice 10-go miejsca. Walka w czubie toczyła się między M.Melandrim a S.Gibernau. Ten drugi zaczął prowadzić wyścig. Wspaniałym tempem pościgowym wykazał się zarówno V.Rossi jak i jadący dalej Carlos Checa(Ducati), który w zadziwiającym tempie wspinał się spoza dziesiątki aż do szóstej pozycji. I nagle prowadzący wyścig Gibernau naciskany przez Melandriego popełnia błąd na pierwszym zakręcie, znów zalicza przejażdżkę poza tor i kończą się jego marzenia o poprawie swej sytuacji. Marco prze naprzód a za nim gonią V.Rossi i próbujący trzymać ich tempo Nicky Hayden(Honda). Jednak Rossi nie wysila się specjalnie w gonitwie za Melandri, za to powoli acz skutecznie oddala się N.Haydenowi. Dalej za ich plecami piękna jazdę pokazuje Toni, Elias, który po błędzie ląduje na pozycji 9-tej. Goni czołówkę i po kolei objeżdża Makoto Tamade(Honda) i Alexa Barrosa(Honda) a potem toczy wyrównaną walkę z Colinem Edwardsem, którą ostatecznie wygrywa przed samą metą meldując się na pozycji szóstej. Marco Melandri niezagrożony dowozi swoje pierwsze i zasłużone zwycięstwo w klasie motoGP, drugi jest Valentino Rossi a trzeci Nicky Hayden. Pechowiec Gibernau kończy jako czwarty.

Marco Melandri był tak podekscytowany swym sukcesem, że nie wiedział właściwie, co mówić-" To była naprawdę świetna zabawa, przepraszam, ale głośno krzyczałem po wygranej i nie mogę teraz mówić, jestem bardzo podekscytowany" Melandri zastosował też ciekawy chwyt-"poprosiłem zespół, aby nie podawali mi na tablicy informacji o tym, kto jedzie za mną, skończyłem wyścig i wtedy zobaczyłem,że to był Valentino. Byłem bardzo szczęśliwy". To świadczy w pewnym sensie, jaką presję wywołuje sama obecność Vale za plecami innego zawodnika.

Rossi podsumował-" W piątek i sobotę nie mogliśmy znaleźć dobrego ustawienia, wczoraj kwalifikacjach czułem się tak, że chciałbym wracać do domu. Na szczęście popołudniu zrozumieliśmy w czym tkwi problem, poprawiliśmy to podczas sesji Warm-Up i już nie było tak źle"- sam wyścig skomentował-" Nieszczęśliwie popełniłem błąd podczas startu i w konsekwencji straciłem sporo miejsc i czasu do lidera. Marco był bardzo szybki prowadząc wyścig i szybszy w newralgicznych odcinkach toru. Wiedziałem, że jest szybszy i nie będzie łatwo go wyprzedzić. Jestem usatysfakcjonowany drugim miejscem, szczególnie po tym, jakie mieliśmy tutaj problemy-jest to dobry wynik."

1.M. Melandri (ITA)Honda41:44.139
2.V. Rossi (ITA)Yamaha41:45.652
3.N. Hayden (USA)Honda41:51.012
4.S. Gibernau (ESP)Honda41:56.559
5.C. Checa (ESP)Ducati42:11.102
6.A. Elias (ESP)Yamaha42:13.244
7.C. Edwards (USA)Yamaha42:13.394
8.M. Tamada (JPN)Honda42:17.484
9.A. Barros (BRA)Honda42:17.929
10.S. Nakano (JPN)Kawasaki42:28.364
11.C. Vermeulen (AUS)Honda42:30.238
12.M. Biaggi (ITA)Honda42:34.323
13.O. Jacque (FRA)Kawasaki42:40.905
14.R. Xaus (ESP)Yamaha42:45.499
15.J. Hopkins (USA)Suzuki42:47.530
16.R. Rolfo (ITA)Ducati43:01.793
17.F. Battaini (ITA)Blata44:09.486
18.J. Ellison (ENG)Blata44:47.811

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê