tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Grand Prix Szwecji - Goeteborg
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Grand Prix Szwecji - Goeteborg

Autor: Daniel Kapica 2008.05.26, 00:01 Drukuj

Po kilku latach cykl Grand Prix powrócił na stadion Ullevi w szwedzkim Goeteborgu. Tłumy kibiców obejrzały czterogodzinne zawody połączone z kanonadą upadków.

Kolejny raz na starcie zabrakło Bjarne Pedersena. Za Duńczyka wystąpił pierwszy rezerwowy cyklu Grand Prix Lubos Tomicek. Dziką kartę otrzymał Jonas Davidsson, zaś rezerwowymi zostali Sebastian Alden i Billy Forsberg.

Inauguracyjny wyścig o wielką nagrodę Szwecji wygrał Jason Crump. Dobrze ze startu ruszył reprezentant Polski - Krzysztof Kasprzak, lecz stracił pozycję na dystansie i dojechał ostatni. W drugim biegu zwyciężył Rune Holta, ale radość polskich kibiców mogła być tylko połowiczna. Stało się tak za sprawą Tomasza Golloba, który już na przeciwległej prostej był wolniejszy od Hansa Andersena i powtórzył „wyczyn" Kasprzaka. W dwóch kolejnych gonitwach o podziale punktów decydował start. W nich po trzy punkty do swojego dorobku dopisali Greg Hancock i Fredrik Lindgren.

Piąta odsłona rozpoczynała drugą serię startów. Bardzo waleczny tego dnia Duńczyk Niels Kristian Iversen starał się wyprzedzić prowadzącego Jason Crumpa, gdy na drugim wirażu jego motocykl obróciło, a zawodnik bardzo mocno uderzył barkiem o tor. Aby w niego nie wjechać swoją maszynę położyć musiał również Rune Holta. Z powtórki wykluczony został Iversen, który tego dnia więcej przed kibicami zgromadzonymi na Ullevi już się nie pojawił. W niej przez dwa okrążenia prowadził Lubos Tomicek, jednak musiał on uznać wyższość bardziej doświadczonego Crumpa. Kolejny raz na ostatnim miejscu Kasprzak zameldował się w biegu szóstym. Lepiej niż w poprzednim starcie spisał się Tomasz Gollob, który wywalczył dwa punkty i do ostatnich metrów próbował minąć Jonasa Davidssona. Start do wyścigu siódmego wygrał Greg Hancock i pewnie prowadził przez dwa okrążenia. Na wyjściu z pierwszego łuku trzeciego kółka Amerykanin wpadł jednak w dziurę, przez co spadł na ostatnią pozycję. Chwilę wcześniej przy krawężniku Lindgren wyprzedził Andreasa Jonssona i to on zdobył trzy punkty. W odsłonie ósmej zwyciężył Hans Andersen przed Scottem Nichollsem, który szybko poradził sobie z Leigh Adamsem, zaś na końcu zameldował się Lukas Dryml.

Pierwsze zwycięstwo Gollob odniósł w odsłonie numer dziewięć. Tomasz dzielnie odpierał ataki Adamsa, a trzecią pozycję na ostatnim łuku wywalczył Crump, pokonując Chrisa Harrisa. Dwie kolejne gonitwy nie zawierały walki, natomiast odnotować trzeba, iż trzeci raz na ostatnim miejscu na mecie zameldował się Kasprzak. W wyścigu dwunastym Lubos Tomicek odpierał ataki Nickiego Pedersena. Młody Czech wjechał w tą samą koleinę, co Hancock i spadł na ostatnie miejsce.

Trzecia kolejka rozpoczęła się od upadku. Tuż po starcie motocykle Harrisa i Drymla szczepiły się. Obaj upadli, a Czech długo nie podnosił się z toru. W powtórce wystartowali wszyscy jeźdźcy, a zwyciężył w niej Pedersen, przed Crumpem, Drymlem i Harrisem. Kolejny upadek miał miejsce w biegu czternastym. Pewnie prowadził Hancock, który na wejściu w pierwszy łuk „założył się" na całą stawkę. Do kluczowych rozstrzygnięć doszło jednak na ostatnim wirażu. Andersen „wszedł" pod łokieć Kasprzaka, a zaraz potem wpadł w dziurę, uderzył klatką piersiową w kierownicę i przekoziołkował wraz z motocyklem. W piętnastej gonitwie Adams, startujący z pierwszego pola wypchnął wszystkich na zewnętrzną stronę toru, jednak stracił prowadzenie na przeciwległej prostej na rzecz Andreasa Jonssona, a później także Rune Holty. Holta następnie próbował ze wszystkich sił wyjść na prowadzenie, lecz ostatecznie nie udało mu się to. Do kolejnej kraksy doszło w szesnastej gonitwie. Na czele znajdował się Lindgren, a za nim jechał Gollob, który na drugim okrążeniu wpadł w dziurę, a następnie upadł. W powtórce Nicholls wjechał w koło zastępującego Iversensa Billego Forsberga po czym także zapoznał się z nawierzchnią toru. W drugiej powtórce Lindgren nie dał szans Forbergowi i pewnie zwyciężył.

Dwa pierwsze biegi ostatniej serii startów rozstrzygnęły się tuż po podniesieniu taśmy. Zwyciężyli w nich kolejno Lidngren i Kasprzak. W tej fazie zawodów wyraźnie było widać, iż szwedzki tor, ułożony specjalnie na te zawody już w lutym, jest bardzo dziurawy, co miało swoje odzwierciedlenie w ilości upadków. W wyścigu dziewiętnastym najpierw maszyny nie opanował Dryml, a by w niego nie wjechać upaść musiał również Lubos Tomicek. W powtórce bez Drymla, Jonsson uderzył w koło Tomasza Golloba i wjechał z impetem w dmuchaną bandę. W kolejnej odsłonie tegoż biegu Gollob wygrał już bez problemu, gwarantując sobie start w półfinale. W dwudziestej gonitwie zwyciężył Holta, który był najszybszy w powtórce rozgrywanej bez Grega Hancocka. Amerykanin upadł na trzeciej pozycji.

Przed półfinałami bardzo długo trwały prace, by choć trochę poprawić bezpieczeństwo bardzo dziurawego toru na stadionie Ullevi. W pierwszym wystartowało zaledwie trzech zawodników. Stało się to za sprawą Jonssona, który był wprawdzie sklasyfikowany na miejscu dającym mu prawo do startu, lecz wcześniej został odwieziony do szpitala. Dobrze wystartował Adams, ale stracił prowadzenie na rzecz Lindgrena, a na ostatnim wirażu wyprzedził go jeszcze Rune Holta. W drugim półfinale pewnie wygrał Pedersen przed Crumpem, Andersenem i Gollobem, dla którego zabrakło miejsca na pierwszym łuku.

W wielkim finale na starcie kolejno stanęli od krawężnika: Lindgren, Pedersen, Crump i Holta. Gdy taśma poszła w górę lekko zaspał Holta, który musiał obrać najszerszy tor jazdy. Wydawało się, że Norweg z polskim paszportem nie będzie się liczył w walce o podium, gdy tymczasem nabrał on pod bandą niewiarygodnego przyśpieszenia i już w połowie przeciwległej prostej był na pierwszej pozycji, której nie oddał do końca.

Tym zwycięstwem Holta zapewnił sobie prawo do startu z pierwszego pola w wyścigu o Super Prix. Jest to specjalne trofeum dla zawodników, którzy zwyciężyli na torach czasowych. Kolejnych uczestników tego wyścigu wyłonią zawody w Kopenhadze, Cardiff i w Gelsenkirchen. Właśnie w Niemczech po 23 wyścigach rozegrany zostanie bieg o Super Prix.

1. Rune Holta - Polska (3,1,2,0,3,2,6) 17

2. Fredrik Lindgren - Szwecja (3,3,3,3,3,3,4) 22

3. Nicki Pedersen - Dania (2,1,3,3,2,3,2) 16

4. Jason Crump - Australia (3,3,1,2,1,2,0) 12

5. Leigh Adams - Australia (2,1,2,2,1,1) 9

6. Tomasz Gollob - Polska (0,2,3,u/w,3,0) 8

7. Hans Andersen - Dania (1,3,3,u,0,1) 8

8. Andreas Jonsson - Szwecja (2,2,1,3,u/w,ns) 8

9. Scott Nicholls - Wielka Brytania (1,2,2,u/w,2) 7

10. Jonas Davidsson - Szwecja (d/s,3,1,1,2) 7

11. Greg Hancock - USA (3,0,0,3,u/w) 6

12. Chris Harris - Wielka Brytania (1,1,2,0,1) 5

13. Krzysztof Kasprzak - Polska (0,0,0,2,3) 5

14. Lubos Tomicek - Czechy (0,2,0,1,2) 5

15. Lukas Dryml - Czechy (1,0,1,1,u/w) 3

16. Niels Kristian Iversen - Dania (2,u/w,-,-,-) 2

17. Billy Forsberg - Szwecja (2) 2

 18. Sebastian Alden - Szwecja (0,0) 0

 

Bieg po biegu:

1. Crump, Jonsson, Nicholls, Kasprzak

2. Holta, Pedersen, Andersen, Gollob

3. Hancock, Iversen, Dryml, Davidsson (d/start)

4. Lindgren, Adams, Harris, Tomicek

5. Crump, Tomicek, Holta, Iversen (u/w)

6. Davidsson, Gollob, Harris, Kasprzak

7. Lindgren, Jonsson, Pedersen, Hancock

8. Andersen, Nicholls, Adams, Dryml

9. Gollob, Adams, Crump, Hancock

10. Lindgren, Holta, Dryml, Kasprzak

11. Andersen, Harris, Jonsson, Alden

12. Pedersen, Nicholls, Davidsson, Tomicek

13. Pedersen, Crump, Dryml, Harris

14. Hancock, Kasprzak, Tomicek, Andersen (u3)

15. Jonsson, Adams, Davidsson, Holta

16. Lindgren, Forsberg, Nicholls (u/w), Gollob (u/w)

17. Lindgren, Davidsson, Crump, Andersen

18. Kasprzak, Pedersen, Adams, Alden

19. Gollob, Tomicek, Jonsson (u/w), Dryml (u/w)

20. Holta, Nicholls, Harris, Hancock (u/w)

 

Półfinały:

21. Lindgren, Holta, Adams, Jonsson (ns)

22. Pedersen, Crump, Andersen, Gollob

 

Finał:

23. Holta (6), Lindgren (4), Pedersen (2), Crump (0)

Wyniki: www.sportowefakty.pl

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę