Gilera SMT
Gilera SMT to kolejne supermoto w rodzinie motocykli o pojemności 50 ccm. Pomimo małej pojemności przyciąga oko kaşdego, nawet bardzo wymagającego klienta.
Przede wszystkim naleşy pochwalić Włochów za design tego motocykla. W porównaniu do japońskich marek styl prezentowany przez Gilerę jest inny. Widać, şe postawiono na jakość, patrząc choćby nawet na kierunkowskazy. W japońskich motocyklach mogliśmy zauwaşyć prostokątne, prymitywnie wykonane migacze. Gilera SMT wyposaşona jest w okrągłe, wysokiej jakości białe kierunkowskazy. Tylna lampa motocykla jest zaokrąglona, co bardzo ładnie pasuje do jego ogólnego wizerunku. Motocykl wykonany jest porządnie w kaşdym calu. Nie jest w swym wyglądzie surowy - linia jest zaokrąglona i łagodna.
Jedynym minusem moşe być konsola, gdzie układ kontrolek i prędkościomierz przypomina starsze jednoślady. Zupełnie nie pasuje to do modelu SMT. Oczywiście pesymiści zawsze znajdą coś przeciwko niemu, ale według mojej oceny nie moşna wyglądowi tego motocykla zarzucić niczego złego.
KrĂłtko mĂłwiÄ…c – WĹ‚osi majÄ… swĂłj styl i powiedzenie to doskonale sprawdza siÄ™ w postaci opisywanego motoroweru.
Teraz przejdźmy do szczegółów technicznych.
Tutaj motocykl ma juş więcej minusów. Pierwszy to osiągi. Prędkościomierz wskazuje maksymalną wartość 80 km/h. Niestety, motocykl bez zabiegów ingerujących w jego silnik rozpędza się tylko do około 60 km/h. Nic dziwnego przy 2,5 KM w standardzie. Przy takim wyglądzie zewnętrznym jest to nie lada hańba. Wyglądem Gilera bije wielkie japońskie marki produkujące 50-tki, natomiast pod względem technicznym na razie im nie dorównuje. Motorower powinien mieć zdecydowanie lepsze osiągi, bo w końcu sam wygląd nie wystarcza. Wtedy włoski producent miałby czym się szczycić.
Jednak dla wszystkich potrzebujących mocniejszych wraşeń zawsze znajdzie się sposób na zwiększenie mocy. Wystarczy między innymi sportowy wydech, zestaw tuningowy, filtr powietrza i jest zupełnie inaczej. Wtedy motocykl jest szybszy i bardziej agresywny. Niestety taki zabieg jest bardzo kosztowny. Cena wymienionych akcesoriów waha się w granicach 2000 zł.
Kolejny punkt to jazda off-road. SMT wyposaşona jest w szosowe opony, co eliminuje ją w jeździe w terenie. Moşna wjechać motocyklem na łąkę, czy do lasu, jednak trudniejsze tereny zupełnie odpadają. W celu jazdy off-road naleşy tylko wymienić szosówki na typową kostkę i to powinno wystarczyć. Moşna takşe pozakładać dodatkowe osłony na ręce, czy przednie amortyzatory, ale to nie jest konieczne. Wysokie zawieszenie i 182 mm skoku to duşe zalety tego motocykla podczas jazdy w terenie.
Gilera SMT to kolejna ciekawa propozycja dla młodych ludzi, lubiących szaleństwa, zarówno w terenie jak i na szosie.
Jak głosi producent...
„Rozpalony asfalt, zmoczona deszczem ziemia – Gilera SMT w kaĹźdym miejscu, razem z TobÄ… odkrywa Ĺ›wiat.”
Dane techniczne:
- pojemność silnika 49 cm3
- silnik dwusuwowy z zapłonem iskrowym
- maksymalna moc silnika w KM 8,5 przy 6500 obr/min
- zapłon elektroniczny
- rozrusznik noĹźny
- silnik chłodzony cieczą
- sprzęgło wielotarczowe w kąpieli olejowej
- skrzynia biegów manualna, 6 biegów, przekładnia łańcuchowa
- zawieszenie przód - hydrauliczny widelec teleskopowy Paioli o średnicy 36 mm, skoku 175 mm
- zawieszenie tył - wahacz wleczony, centralny amortyzator hydrauliczny skok 182 mm
- hamulec tylni - hydrauliczny tarczowy 260 mm
- hamulec przedni - hydrauliczny tarczowy 180 mm
- obręcze kół przód/tył - stop aluminium 2,5x17"/3,5x17"
- opona przednia - 110/80 x 17"
- opona tylnia - 130/70x 17"
- długość 1980 mm
- szerokość 840 mm
- masa caĹ‚kowita pojazdu gotowego do jazdy – 96 kg
- pojemność zbiornika paliwa - 7,5 l
Informacje na podstawie strony producenta www.piaggio.com.pl oraz własnej wiedzy.
Zdjęcia własne. Współpraca: Centrum Motocyklowe Jelenia Góra.
Komentarze 7
Pokaż wszystkie komentarzeSPRZEDAM GILERE SMT GG 7317969 TANIOOO!
Odpowiedzsiema.ja mam pytanie mam już tą gilerke z 2 lata i cały czas mnie to męczy,bo ja nie mam filtra paliwa.wy macie?s
OdpowiedzMam Gilerke SMT jest to bardzo dobry motor długi czas jeździłem na seryjnych częściach teraz zmieniłem : -cylinder airsal 80ccm -gaźnik Dell'orto 21 -filtr powietrza MK -wał korbowy HEBO i ...
OdpowiedzJa też mam Gilere SMT o oryginalnym silniku 50cm3 ale odblokowany to leci mi max 110km/h ale po terenie jezdze okolo 80km/h i fajnei sie jezdzi tym sprzetem i tylko wymienilem tylnia opone na pol ...
Odpowiedzjak ona co jedzie 110 jak na liczniku jest tylko 80km max
Odpowiedzczesc powiedz mi gdzie moga byc blokady w gilerce smt 50 bo leci mi jedynie 50km/h.Z gory dzięki
Odpowiedzwczoraj kupilem gilerke i jestem zalamany - leci max 55 powiedz co zrobic (poprzednio mialem RIEJU RR - to smigalo 90) a tu szok i porazka a-aka@wp.pl
OdpowiedzJak mozna wiedziec ile Gilerka ta ma wysokosci??
Odpowiedzjoda pisał??
OdpowiedzMam gilere smt , i chciałbym ją podrasować , powiecie mi jakie i gdzie części mam kupić .
Odpowiedz