Gilera SMT
Gilera SMT to kolejne supermoto w rodzinie motocykli o pojemnoĹci 50 ccm. Pomimo maĹej pojemnoĹci przyciÄ ga oko kaĹźdego, nawet bardzo wymagajÄ cego klienta.
Przede wszystkim naleĹźy pochwaliÄ WĹochĂłw za design tego motocykla. W porĂłwnaniu do japoĹskich marek styl prezentowany przez GilerÄ jest inny. WidaÄ, Ĺźe postawiono na jakoĹÄ, patrzÄ c choÄby nawet na kierunkowskazy. W japoĹskich motocyklach mogliĹmy zauwaĹźyÄ prostokÄ tne, prymitywnie wykonane migacze. Gilera SMT wyposaĹźona jest w okrÄ gĹe, wysokiej jakoĹci biaĹe kierunkowskazy. Tylna lampa motocykla jest zaokrÄ glona, co bardzo Ĺadnie pasuje do jego ogĂłlnego wizerunku. Motocykl wykonany jest porzÄ dnie w kaĹźdym calu. Nie jest w swym wyglÄ dzie surowy - linia jest zaokrÄ glona i Ĺagodna.
Jedynym minusem moĹźe byÄ konsola, gdzie ukĹad kontrolek i prÄdkoĹciomierz przypomina starsze jednoĹlady. ZupeĹnie nie pasuje to do modelu SMT. OczywiĹcie pesymiĹci zawsze znajdÄ coĹ przeciwko niemu, ale wedĹug mojej oceny nie moĹźna wyglÄ dowi tego motocykla zarzuciÄ niczego zĹego.
KrĂłtko mĂłwiÄ c – WĹosi majÄ swĂłj styl i powiedzenie to doskonale sprawdza siÄ w postaci opisywanego motoroweru.
Teraz przejdĹşmy do szczegĂłĹĂłw technicznych.
Tutaj motocykl ma juĹź wiÄcej minusĂłw. Pierwszy to osiÄ gi. PrÄdkoĹciomierz wskazuje maksymalnÄ wartoĹÄ 80 km/h. Niestety, motocykl bez zabiegĂłw ingerujÄ cych w jego silnik rozpÄdza siÄ tylko do okoĹo 60 km/h. Nic dziwnego przy 2,5 KM w standardzie. Przy takim wyglÄ dzie zewnÄtrznym jest to nie lada haĹba. WyglÄ dem Gilera bije wielkie japoĹskie marki produkujÄ ce 50-tki, natomiast pod wzglÄdem technicznym na razie im nie dorĂłwnuje. Motorower powinien mieÄ zdecydowanie lepsze osiÄ gi, bo w koĹcu sam wyglÄ d nie wystarcza. Wtedy wĹoski producent miaĹby czym siÄ szczyciÄ.
Jednak dla wszystkich potrzebujÄ cych mocniejszych wraĹźeĹ zawsze znajdzie siÄ sposĂłb na zwiÄkszenie mocy. Wystarczy miÄdzy innymi sportowy wydech, zestaw tuningowy, filtr powietrza i jest zupeĹnie inaczej. Wtedy motocykl jest szybszy i bardziej agresywny. Niestety taki zabieg jest bardzo kosztowny. Cena wymienionych akcesoriĂłw waha siÄ w granicach 2000 zĹ.
Kolejny punkt to jazda off-road. SMT wyposaĹźona jest w szosowe opony, co eliminuje jÄ w jeĹşdzie w terenie. MoĹźna wjechaÄ motocyklem na ĹÄ kÄ, czy do lasu, jednak trudniejsze tereny zupeĹnie odpadajÄ . W celu jazdy off-road naleĹźy tylko wymieniÄ szosĂłwki na typowÄ kostkÄ i to powinno wystarczyÄ. MoĹźna takĹźe pozakĹadaÄ dodatkowe osĹony na rÄce, czy przednie amortyzatory, ale to nie jest konieczne. Wysokie zawieszenie i 182 mm skoku to duĹźe zalety tego motocykla podczas jazdy w terenie.
Gilera SMT to kolejna ciekawa propozycja dla mĹodych ludzi, lubiÄ cych szaleĹstwa, zarĂłwno w terenie jak i na szosie.
Jak gĹosi producent...
„Rozpalony asfalt, zmoczona deszczem ziemia – Gilera SMT w kaĹźdym miejscu, razem z TobÄ odkrywa Ĺwiat.”
Dane techniczne:
- pojemnoĹÄ silnika 49 cm3
- silnik dwusuwowy z zapĹonem iskrowym
- maksymalna moc silnika w KM 8,5 przy 6500 obr/min
- zapĹon elektroniczny
- rozrusznik noĹźny
- silnik chĹodzony cieczÄ
- sprzÄgĹo wielotarczowe w kÄ pieli olejowej
- skrzynia biegĂłw manualna, 6 biegĂłw, przekĹadnia ĹaĹcuchowa
- zawieszenie przĂłd - hydrauliczny widelec teleskopowy Paioli o Ĺrednicy 36 mm, skoku 175 mm
- zawieszenie tyĹ - wahacz wleczony, centralny amortyzator hydrauliczny skok 182 mm
- hamulec tylni - hydrauliczny tarczowy 260 mm
- hamulec przedni - hydrauliczny tarczowy 180 mm
- obrÄcze kóŠprzĂłd/tyĹ - stop aluminium 2,5x17"/3,5x17"
- opona przednia - 110/80 x 17"
- opona tylnia - 130/70x 17"
- dĹugoĹÄ 1980 mm
- szerokoĹÄ 840 mm
- masa caĹkowita pojazdu gotowego do jazdy – 96 kg
- pojemnoĹÄ zbiornika paliwa - 7,5 l
Informacje na podstawie strony producenta www.piaggio.com.pl oraz wĹasnej wiedzy.
ZdjÄcia wĹasne. WspĂłĹpraca: Centrum Motocyklowe Jelenia GĂłra.
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzeSPRZEDAM GILERE SMT GG 7317969 TANIOOO!
Odpowiedzsiema.ja mam pytanie mam ju¿ t± gilerke z 2 lata i ca³y czas mnie to mêczy,bo ja nie mam filtra paliwa.wy macie?s
OdpowiedzMam Gilerke SMT jest to bardzo dobry motor d³ugi czas je¼dzi³em na seryjnych czê¶ciach teraz zmieni³em : -cylinder airsal 80ccm -ga¼nik Dell'orto 21 -filtr powietrza MK -wa³ korbowy HEBO i ...
OdpowiedzJa te¿ mam Gilere SMT o oryginalnym silniku 50cm3 ale odblokowany to leci mi max 110km/h ale po terenie jezdze okolo 80km/h i fajnei sie jezdzi tym sprzetem i tylko wymienilem tylnia opone na pol ...
Odpowiedzjak ona co jedzie 110 jak na liczniku jest tylko 80km max
Odpowiedzczesc powiedz mi gdzie moga byc blokady w gilerce smt 50 bo leci mi jedynie 50km/h.Z gory dziêki
Odpowiedzwczoraj kupilem gilerke i jestem zalamany - leci max 55 powiedz co zrobic (poprzednio mialem RIEJU RR - to smigalo 90) a tu szok i porazka a-aka@wp.pl
OdpowiedzJak mozna wiedziec ile Gilerka ta ma wysokosci??
Odpowiedzjoda pisa³??
OdpowiedzMam gilere smt , i chcia³bym j± podrasowaæ , powiecie mi jakie i gdzie czê¶ci mam kupiæ .
Odpowiedz