Gilera GP800 - nowy król
Jak to siê mówi, umar³ król, niech ¿yje król. Mo¿na na pocz±tku pomy¶leæ, ¿e Gilera wystawia motocykl w klasie MotoGP, ale nie, poniewa¿ to jest...
Skuter
O ile jeszcze mo¿na tak nazywaæ jedno¶lad, jaki na ten rok zaprezentowa³a Gilera jako nowo¶æ. Owszem, ma tylko dwa ko³a i to nie za du¿e, nadwozie typowe dla skutera z obszern± os³on± kierowcy, schowek...ba, baga¿nik pod siod³em. No i na tym podobieñstwa siê koñcz±. Aluminiowa, odlewana rama, silnik V2 o pojemno¶ci 839cm brzmi± ju¿ ma³o skuterowo. Dodaæ do tego, ¿e jednostka generuje 75KM przy 7250 obr/min. oraz moment obrotowy na poziomie 76,4Nm przy 5750obr/min i robi siê naprawdê ciekawie.
Na wyrost
Na razie poza tymi danymi niewiele wiadomo o tym poje¼dzie. Nie figuruje on te¿ jako produkt oferowany w sprzeda¿y. Wiadomo jednak, ¿e na pewno bêdzie produkowany i bêdzie najwiêkszym i najszybszym skuterem, jaki kiedykolwiek zszed³ z ta¶my produkcyjnej.
Kilka innych wiadomych to masa, a¿ 235kg, tarcze hamulcowe o ¶rednicy 300mm zaopatrzone w zaciski Brembo. Ko³a o wielko¶ci odpowiednio 16" przód, 15" ty³ z oponami 120/70 i 160/60, czyli jak w ca³kiem doros³ym motocyklu. Nie inaczej jest z niektórymi wymiarami. Skuter dysponuje ogromnym rozstawem osi 1593mm, co jest warto¶ci± o 18mm wiêksza od Yamahy T-Max. Niestety z³a wró¿ba dla osób nie obdarzonych przez naturê wiêkszym wzrostem, siod³o na poziomie 790mm i szerokie podesty oraz s³abo wciêty przekrok nie u³atwi± ¿ycia. Mog± nawet eliminowaæ pewn± grupê odbiorców.
W oczekiwaniu na koronacje
Suzuki Burgman 650, który niepodzielnie panowa³ przez trzy d³ugie lata najwyra¼niej zostanie zdetronizowany przez skuter, do którego pasuje okre¶lenie...potworny. Czy Gilera utrzyma siê na skuterowym tronie tak samo d³ugo? Czy mo¿e wkrótce nadejdzie pierwszy „litrowy" skuter? Tylko...czy to na pewno s± jeszcze skutery? I jeszcze jedno takie przemy¶lenie - po co to? Z pewno¶ci± taki skuter, podobnie jak Suzuki Burgman 650 czy Yamaha T-Max, bêdzie kosztowa³ tyle, co porz±dny motocykl. Osi±gi te¿ bêdzie mia³ na poziomie motocykla. Trzeba sobie te¿ szczerze powiedzieæ - do prowadzenia takiego skutera trzeba mieæ ju¿ trochê wiêcej umiejêtno¶ci, ni¿ do panowania nad Giler± Runner. W³a¶ciwie to poza brakiem skrzyni biegów i pe³n± automatyk± pojazdy te niewiele odbiegaj± od ¶redniej klasy motocykli, a kosztuj± wiêcej, czasem du¿o wiêcej. Mo¿e...daj± tak± sam± frajdê z jazdy, tylko ¿e maj± baga¿nik pod siod³em. Nie wiem i nie mnie to oceniaæ, choæ sensu ju¿ tu nie widzê. Chyba, ¿e...Gilera wprowadza ludzi w nowy wymiar dowozu pizzy. Teraz ju¿ nigdy nie bêdzie zimna.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzeA mnie te¿ bardzo siê podoba. To jest po³±czenie komfortu z moc±. I wszystko cacy! :) Autor zapomnia³ dopisaæ, ¿e hamulce s± ze specjalnej serii Brembo Oro (na polski: z³oto).
OdpowiedzNo tak producenci musz± siê trochê "po¶cigaæ" i wymy¶laæ coraz to silniejsze "sztuki"... ale chyba zapominaj± czym skutery zdoby³y tak± popularno¶æ - ma³y, zwinny, wszêdzie wjedzie i wyjedzie. A tu...
OdpowiedzKto co lubi - niektórzy od twardego Porsche wol± sportowego, ale automatycznego, ze skrór± i podgrzewanymi fotelami Mercedesa.
OdpowiedzZgadzam sie z tym artyku³em w 100%. Jednak dopowiadaj±c do autora, chcia³am dodaæ, ¿e model ten jest dla ludzi, którzy chc± mieæ ten ma³y skuter, tylko troszkê wiekszy. Co racja, to racja - skutery...
OdpowiedzA ja uwazam poniewaz bardzo lubie skutery, ze ta gilera jest niczego sobie...na codzien jezdze burgmanem 650 i zastanawiam sie nad powikszeniem floty maxi. Tylko lepiej wyglada grafitowy niz czerwony wg.mnie. pozdr.
Odpowiedz