tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GP Kataru 2011 - Casey Stoner i Honda RC212V
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GP Kataru 2011 - Casey Stoner i Honda RC212V

Autor: Piotr Jędrzejak 2011.03.21, 11:58 9 Drukuj

Na pięciu pierwszych pozycjach w MotoGP znalazły się aż cztery Hondy. Wyścig wygrał Casey Stoner, Jorge Lorenzo był drugi, a Valentino Rossi dopiero siódmy

Wczoraj, 20. marca odbył się wyścig pierwszej w tym roku rundy Motocyklowych Grand Prix. Karuzela MotoGP zawitała do Kataru na tor Losail. Jak zwykle był to wyścig nocny, jednak po nie najlepszych warunkach w czasie treningów i testów, na starcie zawodników przywitały całkiem wysokie temperatury i brak silnego wiatru.

MotoGP

Przed startem zawodnicy uczcili minutą ciszy pamięć tych, którzy zginęli w niedawnym trzęsieniu ziemi w Japonii. Bo zgaśnięciu czerwonych świateł, na prowadzenie jak zwykle wystrzelił najmniejszy i najlżejszy zawodnik w całej stawce MotoGP, czyli Dani Pedrosa ruszający z drugiej lokaty. Na pierwszym okrążeniu na miejsce lidera wyszedł jednak startujący z trzeciej pozycji Jorge Lorenzo. Druga pętla to już prowadzenie posiadacza pole position – Caseya Stonera. Chwilę później pokonał go Dani, utrzymując pozycję przez 6 kółek. Lorenzo jechał w znacznej odległości za dwoma Hondami.

Na początku drugiej połowy, Pedrosa zaczął odczuwać wyraźne problemy z przyczepnością opon, oddając prowadzenie Stonerowi. Odbył też widowiskowy pojedynek z Lorenzo, jednak to kierowca Yamahy wygrał drugą lokatę na podium. Casey Stoner jak już wyszedł na prowadzenie, zwyczajnie porzucił wyścig, meldując się na mecie z ogromną przewagą 3,440 sekundy nad Jorge. Było to 31. zwycięstwo Australijczyka oraz pierwszy triumf Hondy na pierwszej rundzie MotoGP od sezonu 2003. Kolejne półtorej sekundy dalej, na trzeciej lokacie finiszował Pedrosa.

Przez pierwszą połowę wyścigu trwał pojedynek o czwartą pozycję między Andreą Dovizioso, a Marco Simoncellim. Dopiero w dalszej części to Dovizioso wyszedł na zdecydowane prowadzenie. Tym samym na pierwszych pięciu lokatach w klasyfikacji znalazły się cztery Hondy RC212V. Biorąc pod uwagę wyniki z testów przedsezonowych, wyścig zdecydowanie powyżej oczekiwań zanotował Valentino Rossi. Jechał na bardzo dobrej, szóstej lokacie, dopiero na 7 okrążeń przed metą, nie bez walki oddając ją Benowi Spiesowi. Można było zauważyć, iż ramię Rossiego wciąż doskwiera, skutkiem czego pod koniec wyścigu nie jechał już tak agresywnie, jak na początku. Pierwszą dziesiątkę dopełnili Colin Edwards, Nicky Hayden i Hiroshi Aoyama. Toni Elias z teamu LCR Honda upadł na kilka okrążeń przed końcem, natomiast obu zawodników z zespołu Pramac Racing Ducati wycofało się po wypadku pierwszym okrążeniu.

Nad dominacją Hondy zastanowił się David Emmett z motomatters.com. Prostym sposobem, a mianowicie nagrywając dźwięk, obliczył on w przybliżeniu, ile czasu zajmuje zmiana biegów w poszczególnych motocyklach. Wyniki wyglądają następująco:

Ducati – 42 milisekundy
Yamaha – 27 milisekund
Honda – 8 milisekund

Honda nie ma dwóch sprzęgieł, gdyż jest to zabronione. Mówi się jednak iż opracowała system kontrolowanego uślizgu tarcz sprzęgłowych, dzięki czemu możliwe jest wpięcie dwóch przełożeń jednocześnie, a co za tym idzie – szybszej zmiany biegów. Dzięki samej skrzyni biegów, zawodnicy Hondy są w stanie uciąć do 0,9 sekundy na okrążaniu w porównaniu do pozostałych marek.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami i klasyfikacją generalną MotoGP po pierwszej rundzie na torze Losail w Katarze.

Moto2

Po zdobyciu pierwszego pole position w życiu, Stefan Bradl zdominował cały wyścig i nie oddając pozycji lidera, zameldował się na mecie z przewagą 4,330 sekundy. Było to jego drugie zwycięstwo w Moto2. W stawce 39 startujących zawodników, aż 16 ma już na swoim koncie zwycięstwa w Grand Prix, a więc walka jak zwykle była widowiskowa. Drugie miejsce na mecie brawurowo wywalczył Andrea Iannone. Startując z 16. lokaty, po pierwszym okrążeniu był już dziewiąty, a po dziewiątym – drugi. Utrzymując się cały czas w czubie stawki, trzecią pozycję zajął Thomas Luthi. Ostatnie okrążenie to też udana próba awansu na 4. miejsce przez Alexa De Angelisa. Piąty finiszował Yuki Takahashi. Nie najlepszy debiut w Moto2 zaliczył Mistrz Świata 2010 klasy GP 125 – Marc Marquez. Zaliczył on wypadek po kilku okrążeniach.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami i klasyfikacją generalną Moto2 po pierwszej rundzie na torze Losail w Katarze.

GP 125

Startując z pole position, Nico Terol nie dał się wyprzedzić przez cały wyścig, wygrywając GP Kataru z przewagą 7,710 sekundy. Zacięta walka o pozostałe pozycje na podium rozegrała się pomiędzy czterema zawodnikami, jednak to Sandro Cortese opuścił grupę goniącą i finiszował jako drugi z przewagą niespełna półtorej sekundy nad pozostałymi zawodnikami. Ekipa trzech kierowców ścigających się o najniższy stopień podium,wjechała na metę w ciągu 0,551 sekundy w kolejności: Sergio Gadea, Efren Vazquez oraz Jonas Folger. O podium walczył też Hector Faubel, jednak na kilka okrążeń przed końcem wyścigu miał problemy techniczne, przez które spadł na 11. lokatę.

Zapraszamy do zapoznania się z wynikami i klasyfikacją generalną GP 125 po pierwszej rundzie na torze Losail w Katarze.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:men 22/03/2011 10:24

a co z Wargałą?

Odpowiedz
Autor: Mene 21/03/2011 14:20

BBC2

Odpowiedz
Autor: Ghost 21/03/2011 13:53

Sportklub albo sportklub+

Odpowiedz
Autor::) 21/03/2011 12:23

Rossi dał pupy

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę