tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GP Czech - To se nevrati! - strona 8
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GP Czech - To se nevrati! - strona 8

Autor: Michał „Mick" Fiałkowski 2007.08.29, 14:00 12 Drukuj

Wyścig 125

 

NAS Analytics TAG

Faubel wygrywa

 

Hiszpan Hector Faubel triumfował w wyścigu klasy 125ccm, wyprzedzając Włocha Mattię Pasiniego i faworyta publiczności, Lukasa Peska. Dotychczasowy lider klasyfikacji generalnej, Węgier Gabor Talmacsi, na mecie zameldował się na czwartej pozycji.

Po świetnym starcie, przez pierwszą połowę wyścigu na prowadzeniu zmieniali się Talmacsi z Pasinim jednak na dziesiątym okrążeniu dołączyła do nich trójka, Gadea, Pesek i Faubel.

Od tego momentu pozycje w pierwszej piątce zmieniały się jak w kalejdoskopie aż do siedemnastego kółka, gdy z wyścigiem w spektakularny sposób pożegnał się Gadea, pozwalają Pasiniemu na oderwanie się od reszty stawki.

Wiele wskazywało na to, iż Włoch odniesie swoje trzecie w tym sezonie zwycięstwo, jednak na przedostatnim okrążeniu zawodnik zespołu Polaris World Aprilia popełnił błąd - wyjechał z toru na wyjściu w zakrętu i znów wpadł w szpony rywali.

„Gwoździem programu" było ostatnie okrążenie, które na prowadzeniu rozpoczął Faubel. Talamacsi już na pierwszym zakręcie poradził sobie z Pasinim, a w połowie kółka wysunął się na prowadzenie po ataku na szykanie w części „stadionowej".

Faubel natychmiast jednak skontrował, wypychając Węgra szeroko na kolejnym zakręcie, obejmując prowadzenie i pozwalając jednocześnie Pasiniemu na powrót na drugą pozycję. Chwilę później wytrącony z rytmu Gabor stracił miejsce na podium po ataku Lukasa Peska na przedostatniej szykanie. Choć na mecie pierwszą czwórkę dzieliło zaledwie 0,272 sekundy, nikomu nie udało się już przeprowadzić ataku na prostej startowej.

„Na początku wyścigu miałem problemy z silnikiem i straciłem z tego powodu około cztery sekundy do liderów." - wyjaśniał Faubel. „Wiedziałem jednak, że nie mogę się poddać i dogoniłem prowadzących zawodników. Od tego momentu walka była bardzo zacięta i spektakularna. Cała nasza czwórka jechała ramie w ramie i było to naprawdę niesamowite. Bardzo ciężko pracowałem w tym roku razem z moim zespołem nad rozwojem tegorocznego modelu Aprilii RSA i myślę, że zasłużyłem na to zwycięstwo. Jestem też zaszczycony, iż udało mi się wygrać trzysetny wyścig Grand Prix dla Hiszpanii."

„Wyścig o Grand Prix Niemiec zakończyłem tuż po starcie, dlatego mentalnie, wakacyjna przerwa była dla mnie bardzo trudna." - tłumaczył nam po wyścigu Pasini. „Także w ten weekend miałem podczas treningów sporo problemów ale dzisiaj jestem bardzo zadowolony. Niestety, będąc na prowadzeniu, na przedostatnim okrążeniu popełniłem mały błąd pozwalając rywalom na ponowne zbliżenie się do mnie. Zbyt mocno opóźniłem także hamowanie przed ostatnią szykaną i wydaje mi się, że straciłem z tego powodu szansę na walkę o zwycięstwo na prostej startowej, ale jestem zadowolony z drugiej pozycji ponieważ wyścig był fantastyczny, a rywale bardzo, bardzo silni."

„Jestem bardzo zadowolony, ponieważ udało mi się stanąć na podium przed własnymi kibicami." - cieszył się Pesek. „Wystarczy wyjść na trybuny i zobaczyć ilu ludzi jest ubranych w koszulki z moim numerem. To niesamowite uczucie i czuję się dzisiaj trochę jak gwiazda piłki nożnej. Oczywiście, trochę mnie to stresowało i powodowało dodatkową presję, ale udało mi się przejechać dobry wyścig i w przeciwieństwie do poprzedniego roku, dojechać do mety. Podczas ostatnich kilku rund mieliśmy sporo problemów ale wróciłem na podium i liczę na utrzymanie podobnej formy do końca sezonu. Dziękuję moim mechanikom, ponieważ bardzo ciężko pracowali naprawiając motocykl, który skasowałem wczoraj podczas kwalifikacji."

Lukas Pesek specjalnie dla Ścigacz.pl!

Scigacz.pl: Tracisz 50 punktów do lidera klasyfikacji generalnej. Czy myślisz jeszcze o tytule?
Lukas Pesek: Nie wiem jak to będzie. Chcę dawać z siebie wszystko i stawać na podium podczas każdego wyścigu, wtedy zobaczymy, gdzie nas to zaprowadzi. Przed sezonem celowałem w pierwszą trójkę klasyfikacji generalnej więc jestem zadowolony.

Od początku roku walczyłeś o prowadzenie w klasyfikacji generalnej, ale ostatnich kilka wyścigów nie wyszło Ci najlepiej. Dlaczego?
W Niemczech miałem problem z bolącymi plecami [z powodu kontuzji - Mick] i nie mogłem dać z siebie wszystkiego. Podczas kilku wcześniejszych wyścigów mieliśmy z kolei kilka problemów technicznych. Zespół podjął kilka złych decyzji jeśli chodzi o ustawienia i rozwój motocykla, ale w Brnie wróciliśmy na właściwą ścieżkę i wszystko jest już w porządku. Mam nadzieję, że do końca sezonu znów będę mógł walczyć o podium podczas każdego wyścigu.

Co dokładnie masz na myśli mówiąc o problemach technicznych?
Wiesz, wolałbym tak naprawdę, aby zostało to pomiędzy mną i moim zespołem. Najważniejsze, że już sobie z nimi poradziliśmy.

Czy masz już jakieś konkretne plany związane z sezonem 2008?
Jeszcze nie ale bardzo chciałbym przejść do klasy 250ccm i liczę, że będzie to możliwe.

Dziękujemy za rozmowę.
Dziękuję również.

Lukas Pesek odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w mistrzostwach świata triumfując w tegorocznej Grand Prix Chin na torze w Szanghaju i stając się jednocześnie pierwszym czeskim zawodnikiem, któremu udało się dokonać tej sztuki od czasu zwycięstwa Frantiska Stastny'ego na Sachsenringu w 1966 roku. Jak bardzo wyścigi Grand Prix zmieniły się od tego czasu? Nas nie było wówczas jeszcze na świecie, ale jako odpowiedź wystarczy podać fakt, iż Stastny jeździł wówczas... Jawą.

8-1-Aspar wyscig
8-2-Aspar
8-3-Aspar podium
8-4-Aspar Faubel
8-5-Aspar
8-6-Valsir Pesek
8-7-Valsir
8-8-Valsir
8-9-Valsir
NAS Analytics TAG

Komentarze 10
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę