GP Austrii: zmiany w 10. zakrêcie
Komisja ds. Bezpieczeństwa zmieniła układ toru Red Bull Ring jeszcze przed startem imprezy.
Obiekt w Spielberg jest mocno kontrowersyjny, zwłaszcza pod względem bezpieczeństwa. Idealny do ścigania samochodowego mniej sprawdza się jako tor motocyklowy. Największym problemem są oczywiście asfaltowe strefy bezpieczeństwa, gdzie samochody mają możliwość dalszego dohamowania, gdy przestrzelą zakręt. Dla motocyklistów nim mniej żwirowych pułapek, tym gorzej.
Swoje trzy grosze dorzucali zawodnicy już po pierwszych, prywatnych testach w tym roku. Jedną z osób krytykujących obiekt był Casey Stoner:
Franco Uncini, przedstawiciel FIM ws. bezpieczeństwa dyskutował z zawodnikami Komisji ds. Bezpieczeństwa ewentualne kroki, które można poczynić by poprawić bezpieczeństwo na torze. Pierwszym z nich (a mam wrażenie, że nie ostatnim) jest zmiejszenie szerokości zakrętu numer 10. Jego szerokość zmniejszono z 13 do 10 metrów, ta pozornie mała różnica znacząco obniża prędkość wejścia.
Pierwsza sesja treningowa klasy MotoGP właśnie się rozpoczyna.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze