tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Fiat Yamaha Cup - pech liderów w klasach R1 i R6
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Fiat Yamaha Cup - pech liderów w klasach R1 i R6

Autor: Informacja Prasowa 2007.06.05, 00:30 1 Drukuj

Liderzy Fiat Yamaha Cup w klasach R1 i R6 drugą rundę zakończyli bez punktów. Christof Bursig został zdyskwalifikowany, a Piotr Krawiec tor Poznań opuścił w karetce po poważnym wypadku na piątym okrążeniu. Choć krótszy niż przewidywano był to bezapelacyjnie najtrudniejszy wyścig dla wszystkich uczestników FYC.

Z powodu delikatnych opadów deszczu tuż przed wyjechaniem zawodników na pola startowe, organizatorzy w porozumieniu z motocyklistami postanowili opóźnić start o kilka minut i pozwolić nawierzchni na przeschnięcie.

Tym sposobem do walki trzydziestu pięciu motocyklistów (19 w klasie R1 i 16 w R6) ustawiło się korzystając z ogumienia przeznaczonego do jazdy po suchym torze jednak niektórzy postanowili za bardzo zaufać swoim umiejętnościom.

Zaraz po zgaśnięciu czerwonych świateł, symbolizujących początek wyścigu, na prowadzenie wysunął się duet współ-liderów klasyfikacji generalnej kategorii R1, Christof Bursig i Przemysław Janik. Tuż za nimi jechali Rafał Waliłko i Konrad Wilusz zaś startujący z pierwszego rzędu Michał Klejnot spadł w głąb stawki.

Na prowadzeniu od startu do mety utrzymywał się Bursig i to on jako pierwszy minął linię mety. Sęk w tym, że wyścig przerwano na ósmym okrążeniu z powodu wypadku i niebezpieczeństwa na torze. Gdy wywieszono czerwone flagi nakazujące zawodnikom zjazd na aleję serwisową, Niemiec przejechał przez prostą startową na jednym kole w geście triumfu. Niestety kiedy zjechał do parku maszyn dowiedział się, że właśnie z tego powodu został zdyskwalifikowany. „Naprawdę nie widziałem czerwonych flag na ósmym kółku, a gdy wjechałem na prostą startową, zauważyłem jedną, ale minąłem już zjazd na aleję serwisową i nie mogłem nic zrobić." - komentował Bursig, który planował odwołanie się od decyzji sędziów.

„Warunki atmosferyczne nie ułatwiały nam dzisiaj zadania." - wyjaśniał Janik, który choć linię mety minął drugi, po dyskwalifikacji Bursiga ogłoszony został zwycięzcą i tym sposobem objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej z przewagą 25 punktów nad Niemcem. „Jestem zwycięzcą, ale gratuluje Christofowi bo to on był dzisiaj szybszy i nie byłem w stanie nawiązać z nim walki. Niestety przejechał przez prostą startową po pojawieniu się czerwonych flag i został zdyskwalifikowany. Niewiele brakowało a zrobiłbym to samo, ale dostrzegłem flagę w ostatniej chwili i z trudem wyhamowałem motocykl przed zjazdem na aleję serwisową." - komentował 26'letni lider klasyfikacji generalnej Fiat Yamaha Cup w klasie R1.

Dziewięć sekund za Janikiem na linię mety wpadł Konrad Wilusz dzięki czemu awansował na drugą pozycję w klasyfikacji generalnej klasy R1 z przewagą trzech punktów nad Bursigiem. „Myślę, że jeśli lepiej przygotuje motocykl na kolejną rundę Fiat Yamaha Cup, będę mógł nawiązać walkę z Christofem i Przemkiem." - przyznał 29'latek z Krosna. Podium uzupełnił Robert Kowalski, dodając, że gdyby nie stracił na pierwszych okrążeniach czasu na walce z wolniejszymi zawodnikami, dogoniłby Wilusza.

W klasie R6 sytuacja była jeszcze bardziej dramatyczna. Tuż po starcie na pierwszą pozycję w tej grupie wysunął się drugi w generalce, 17'letni Paweł Dębowski. Młody Poznaniak na siódmym okrążeniu wjechał jednak w maszynę innego zawodnika, który upadł tuż przed nim. Dębowski stracił tym sposobem ogromną przewagę i wrócił do walki na drugiej pozycji. Yamaha YZF-R6 została jednak poważenie uszkodzona. Dziura w misce olejowej sprawiła, iż Paweł zalał tor „Poznań" tą śliską substancją doprowadzając do przedwczesnego przerwania wyścigu okrążenie później.

Tym sposobem swój pierwszy triumfował Marcin Dziawer, młodszy brat ubiegłorocznego zwycięzcy pucharu Yamaha R1. „Jestem przeszczęśliwy." - cieszył się Dziawer, który... wywrócił na się tuż po przerwaniu wyścigu podobnie jak trzeci na mecie w klasie R6, Michał Irzyk.

Wyścig zakończyli przedwcześnie: lider klasyfikacji generalnej kategorii R6- Piotr Krawiec i trzeci w generalce- Tomasz Ciszewki. Krawiec upadł na ostatnim zakręcie piątego okrążenia, a jego maszyna wypchnęła z toru także atakującego go właśnie po zewnętrznej Ciszewskiego. „Wyglądało to makabrycznie." - komentował Dziawer, który jechał tuż za pechowym duetem. „Motocykle koziołkowały w powietrzu na wysokości kilku metrów, a zawodnicy przypominali manekiny wyrzucone z samochodu przy dużej prędkości." Choć Krawiec przewieziony dostał do szpitala na rutynowe badania, pierwsze informacje wykluczały poważniejsze kontuzje.

Z powodu wyjątkowo trudnych warunków, wciąż wilgotnego w niektórych fragmentach toru i rozlanego oleju, upadki zaliczyło wielu zawodników. Motocykliści w większości przypadków byli w stanie powrócić na tor i dojechać do mety. Ostatecznie wyścig został przerwany po siódmym z dziesięciu okrążeń.

Trzecia runda Fiat Yamaha Cup odbędzie się na torze „Poznań" w drugi weekend sierpnia. Już za kilka dni na oficjalnej stronie FYC znaleźć będzie można pełną relację z drugiej rundy, galerię zdjęć oraz materiałów audio/wideo, jak również ciekawostki i wywiady z zawodnikami. Tam także zainaugurowany zostanie w poniedziałek oficjalny konkurs FYC, w którym do wygrania będą wyjątkowo cenne nagrody - w tym wyjazd na ostatnią rundę Motocyklowych Mistrzostw Świata klasy MotoGP - Grand Prix Walencji.

Wyniki wyścigu

Klasa R1
1. Przemysław Janik 11:56.292
2. Konrad Wilusz +9.472
3. Robert Kowalski +10.296
4. Paweł Kusyk +10.064
5. Michał Klejnot +17.625
6. Rafał Trzciński + 19.713
7. Paweł Stachurski +25.938
8. Rafał Waliłko +26.023
9. Szymon Dziawer +27.025
10. Wojciech Mańczak +29.188
11. Jerzy Berger +34.716
12. Daniel Kostera +1:06.285
13. Michał Piątek +1:10.151
14. Piotr Niedziela +1 okrążenie
15. Damian Marszewski +1 okrążenie
16. Marek Drgas +1 okrążenie
17. Artur Ptaszkiewicz +1 okrążenie
18. Tomasz Olejniczak +1 okrążenie

Zdyskwalifikowany
Christof Bursig

Najszybsze okrążenie
Przemysław Janik 1:41.149 na 3 kółku

Klasa R6
1. Marcin Dziawer 12:29.460
2. Paweł Dębowski +4.940
3. Michał Irzyk +16.334
4. Krzysztof Karkoszka + 19.003
5. Tomasz Adamczyk +37.752
6. Stanisław Assman +37.838
7. Piotr Kubiak +38.062
8. Łukasz Marszałek +38.544
9. Krzysztof Ciwiński +40.198
10. Anna Sobotka +52.252
11. Sebastian Kiedrzyński +1 okrążenie
12. Piotr Tabor +1 okrążenie
13. Rafał Bauer +1 okrążenie
14. Grzegorz Stefanowski +1 okrążenie
15. Tomasz Ciszewski+2 okrążenia

Nie ukończył
Piotr Krawiec +4 okrążenia

Najszybsze okrążenie
Marcin Dziawer 1:44.403 na 4 kółku

Klasyfikacja generalna

Klasa R1
1. Przemysław Janik 70
2. Christof Bursig 45
3. Konrad Wilusz 45
4. Szymon Dziawer 36
5. Paweł Kusyk 34
6. Rafał Trzciński 29
7. Michał Klejnot 27
8. Robert Kowalski 26
9. Wojciech Mańczak 24
10. Rafał Waliłko 21
11. Paweł Stachurski 19
12. Jerzy Berger 16
13. Piotr Niedziela 10
14 Daniel Kostera 8
15. Damian Marszewski 8
16. Michał Piątek 4
17. Marek Drgas 1
18. Artur Ptaszkiewicz 0
19. Tomasz Olejniczak 0

Klasa R6
1. Paweł Dębowski 56
2. Piotr Krawiec 50
3. Marcin Dziawer 49
4. Michał Irzyk 36
5. Tomasz Ciszewski 34
6. Krzysztof Karkoszka 33
7. Sebastian Kiedrzyński 29
8. Stanisław Assman 25
9. Anna Sobotka 24
10. Tomasz Adamczyk 22
11. Piotr Kubiak 21
12. Krzysztof Ciwiński 19
13. Łukasz Marszałek 8
14. Piotr Tabor 7
15. Rafał Bauer 5
16. Ronald Ross 4
17. Marcin Zientara 3
18. Grzegorz Stefanowski 2

Fiat Yamaha Cup powstał przy współpracy firm: Wólczanka, Fiat, Yamaha, Castrol, Bridgestone oraz Dąbex.

Patronami medialnymi są: magazyn Świat Motocykli oraz portal Interia.pl

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Zobacz również
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę