Fabryczna wyścigówka KTMa dla Moto3
KTM zachęcony świetnymi wynikami swoich motocykli w nowej klasie Moto3 postanowił przygotować wyścigówkę, którą będą mogłyby nabyć zespoły prywatne oraz która będzie podstawowym narzędziem walki w klasie the Red Bull Rookies MotoGP Cup.
Od prezentacji nowego silnika dla klasy Moto3 do pierwszego zwycięstwa Sandro Cortese w Estroil minęło zaledwie 7 miesięcy. W trakcie inauguracyjnego sezonu KTM zaopatrza swój zespół w kompletne motocykle oraz dostarcza silniki do zespołu korzystającego z podwozi Kalexa. W przyszłym sezonie KTM chce zaoferować zespołom fabryczną wyścigówkę praktycznie nie różniącą się od obecnego modelu M32 Grand Prix (M32 oznacza Moto3 w sezonie 2012). Motocykl będzie miał specyfikację Moto3 i będzie przystosowany tylko do takich wyścigów. Poza serią FIM Moto3 rozgrywaną wspólnie z MotoGP w krajach europejskich i w USA funkcjonują już serie o bardzo podobnym regulaminie, gdzie nowa maszyna z pewnością znajdzie nabywców.
Dane techniczne KTM Moto3 250 GPR (Production Racer 2013):
Silnik: Jednocylindrowy, chłodzony cieczą / 4-suw / DOHC
Pojemność / Średnica x skok tłoka: 249,5 ccm / 81 x 48,5 mm
Moc: min. 37 kW at 13.000 rpm
Obroty maksymalne: max. 13.500 rpm
Zawieszenie przód: WP / DM 45 mm, RCMA3548
Zawieszenie tył: WP / adjust. length, hydraulic preload
Hamulec przód/tył: Brembo Radial caliper, 290 / 190 mm single disc
Koło przód / tył: OZ Forged Aluminum 2,5 x 17 / 3,5 x 17
Opony przód/tył: Dunlop 95/70-17 / 115/70-17
Układ wydechowy: Akrapovic Full Titanium System (max. 108 dB)
Rama: Rurowa, z regulowanym kątem główki ramy i punktem mocowania wahacza
Waga na sucho/pojemność baku: ok. 83 kg / ok. 11 l
Geny:
- GP125 (geometria, ergonomia, aerodynamika, komponenty)
- MOTOGP-MOTOR (układ głowicy i układu zasilania)
- RC8 R SBK (elektronika, konstrukcja ramy, materiały, obróbka)
- MX (smarowanie, skrzynia biegów, sprzęgło, napęd zaworów)
Technologie:
- WP Suspension, WP Radiator & WP Rahmenbau
- KTM Technologies
- KISKA Industrial Design
- PANKL Racing Systems
- WETHJE Kunststofftechnik
Zamówienia przyjmowane będą od: 01.07.2012
Zamówienia przyjmowane będą do: 01.10.2012 na sezon 2013
Dostawa: Luty 2013
Cena: 45.000 EUR (bez VAT)
Kontakt: motorsport(at)ktm.com
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze