tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ekipa Suzuki bez przywilejów w sezonie 2019
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

6
5
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ekipa Suzuki bez przywilejów w sezonie 2019

Autor: Konrad Bartnik 2018.09.26, 13:59 Drukuj

Choć fabryczny zespół Suzuki Ecstar pozostaje w cieniu rywalizacji Hondy, Ducati i Yamahy, to piąte podium w sezonie pozwoliło mu wejść do elity producentów. Ten sukces wizerunkowy wiąże się jednak z ograniczeniami możliwości rozwoju swojego motocykla.

Regulamin techniczny MotoGP zawiera kilka punktów, których zadaniem jest maksymalne wyrównanie szans między zespołami fabrycznymi, a ekipami prywatnymi. Wszystko to oczywiście w celu zapewnienia maksymalnych emocji i świetnego widowiska w trakcie weekendów wyścigowych.

NAS Analytics TAG

Mówiąc najkrócej - najlepsze zespoły nie mają możliwości nieograniczonego testowania swoich maszyn, dodatkowo w każdym sezonie mogą używać tylko siedmiu silników, których nie mają przy tym prawa modyfikować. Słabsze i biedniejsze ekipy mają do dyspozycji dziewięć silników i możliwość niemal nieograniczonych testów. Kolejna sprawa to start zawodników z dziką kartą - elita ma po trzy takie karty na sezon, drugi szereg - sześć.

O przynależności danej ekipy do grupy najlepszych i jednocześnie mniej uprzywilejowanych decydują punkty zdobyte w specjalnym rankingu koncesji technicznych. Zbiera się je, zdobywając miejsca na podium w poszczególnych wyścigach. Za pierwsze miejsce są trzy punkty, za drugie dwa, a za pierwsze jeden. Aby dołączyć do elity, trzeba uzbierać sześć punktów w sezonie, a nowe zasady zaczynają obowiązywać w następnym.

Zespół Suzuki Ecstar był w tym roku na podium już pięć razy - trzy razy z Iannone i dwa razy z Rinsem. Cztery trzecie miejsca i jedno drugie. Tym samym uzbierał odpowiednią ilośc punktów i w przyszłym sezonie będzie miał pod górkę.

Takie rozwiązanie regulaminowe spowodowało pewną sinusoidę w osiągnięciach zespołu. W sezonie 2016, dzięki dobrej postawie ówczesnych zawodników Mavericka Vinalesa i Aleixa Espargaro, Suzuki weszło do elity i nie mogło w pełni rozwijać maszyny w kolejnym roku. Spowodowało to brak większych sukcesów w sezonie 2017, dzięki którym w obecnym Suzuki korzysta z przywilejów i radzi sobie bardzo dobrze. Czyżby w sezonie 2019 znów spadek formy? Zobaczymy. Dużą rolę będzie grało na pewno odejście Andrei Iannone do Aprili, którego w Suzuki Ecstar zastąpi Joan Mir.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę