tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ekipa Suzuki bez przywilejów w sezonie 2019
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Ekipa Suzuki bez przywilejów w sezonie 2019

Autor: Konrad Bartnik 2018.09.26, 13:59 Drukuj

Choć fabryczny zespół Suzuki Ecstar pozostaje w cieniu rywalizacji Hondy, Ducati i Yamahy, to piąte podium w sezonie pozwoliło mu wejść do elity producentów. Ten sukces wizerunkowy wiąże się jednak z ograniczeniami możliwości rozwoju swojego motocykla.

Regulamin techniczny MotoGP zawiera kilka punktów, których zadaniem jest maksymalne wyrównanie szans między zespołami fabrycznymi, a ekipami prywatnymi. Wszystko to oczywiście w celu zapewnienia maksymalnych emocji i świetnego widowiska w trakcie weekendów wyścigowych.

NAS Analytics TAG

Mówiąc najkrócej - najlepsze zespoły nie mają możliwości nieograniczonego testowania swoich maszyn, dodatkowo w każdym sezonie mogą używać tylko siedmiu silników, których nie mają przy tym prawa modyfikować. Słabsze i biedniejsze ekipy mają do dyspozycji dziewięć silników i możliwość niemal nieograniczonych testów. Kolejna sprawa to start zawodników z dziką kartą - elita ma po trzy takie karty na sezon, drugi szereg - sześć.

O przynależności danej ekipy do grupy najlepszych i jednocześnie mniej uprzywilejowanych decydują punkty zdobyte w specjalnym rankingu koncesji technicznych. Zbiera się je, zdobywając miejsca na podium w poszczególnych wyścigach. Za pierwsze miejsce są trzy punkty, za drugie dwa, a za pierwsze jeden. Aby dołączyć do elity, trzeba uzbierać sześć punktów w sezonie, a nowe zasady zaczynają obowiązywać w następnym.

Zespół Suzuki Ecstar był w tym roku na podium już pięć razy - trzy razy z Iannone i dwa razy z Rinsem. Cztery trzecie miejsca i jedno drugie. Tym samym uzbierał odpowiednią ilośc punktów i w przyszłym sezonie będzie miał pod górkę.

Takie rozwiązanie regulaminowe spowodowało pewną sinusoidę w osiągnięciach zespołu. W sezonie 2016, dzięki dobrej postawie ówczesnych zawodników Mavericka Vinalesa i Aleixa Espargaro, Suzuki weszło do elity i nie mogło w pełni rozwijać maszyny w kolejnym roku. Spowodowało to brak większych sukcesów w sezonie 2017, dzięki którym w obecnym Suzuki korzysta z przywilejów i radzi sobie bardzo dobrze. Czyżby w sezonie 2019 znów spadek formy? Zobaczymy. Dużą rolę będzie grało na pewno odejście Andrei Iannone do Aprili, którego w Suzuki Ecstar zastąpi Joan Mir.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê