tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 EcoMotors OPOC - 2 cylindry i 4 tłoki w dwusuwie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

EcoMotors OPOC - 2 cylindry i 4 tłoki w dwusuwie

Autor: Eristof 2009.12.23, 11:15 8 Drukuj

Amerykańska firma EcoMotors w myśl swojej maksymy „Czyste, efektywne i lekkie układy napędowe dla lepszego świata", opatentowała innowacyjny silnik dwusuwowy o nazwie OPOC

Silnik EcoMotors OPOC (Opposed Piston Opposed Cylinder) posiada dwa przeciwstawne cylindry, w których pracują po dwa przeciwstawnie ułożone do siebie tłoki. Napęd działa w układzie dwusuwowym, czyli na jeden obrót wału korbowego przypada jeden pełny cykl pracy silnika. Z racji, iż tłoki w cylindrze silnika OPOC przemierzają zaledwie połowę długości cylindra, wał może osiągać bardzo duże prędkości obrotowe. Siły, które powstają w silniku, podczas jego pracy, równoważą się, dzięki czemu generowane przez niego wibracje są bardzo małe. 

Jak twierdzi pomysłodawca projektu OPOC -  Peter Hofbauer, silnik ten działa jak w pełni zrównoważony 4-suwowy i 4-cylindrowy napęd. Może być zasilany paliwami w postaci benzyny, oleju napędowego, czy etanolu. Jest prosty w budowie (brak głowic i układu rozrządu), lekki, ekonomiczny, a przy tym spełnia normy emisji spalin Federalnej Agencji Ochrony Środowiska (EPA). Napędy OPOC mogą również być budowane w systemie modułowym, gdzie podczas zwykłej pracy wykorzystywany był tylko jeden silnik, a w przypadku większego zapotrzebowania na moc, za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła uruchamiany byłby drugi moduł. Tego typu konstrukcję przedstawia model EM100, którego podstawowe dane techniczne możecie przeczytać poniżej.

Średnica cylindra - 100 mm
Waga „na sucho" - 133 kg
Wymiary (dł./szer./wys.) - 579,12 mm/1049 mm/469,9 mm
Moc maksymalna 325 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 900 Nm przy 2100 obr/min
Gęstość mocy - 2,4 KM/1 kg

EcoMotors OPOC przygotowany został z myślą o samochodach osobowych, lekkich ciężarówkach, pojazdach rolniczych, stacjonarnych generatorach i innych urządzeniach, w których do tej pory najczęściej wykorzystuje się silniki diesla. Jednak, jeśli ten projekt pomyślnie przejdzie wszelkie badania i testy, nie wykluczone, że w niedalekiej przyszłości dwusuwowe boksery marki EcoMotors znajdą zastosowanie w motocyklach.



NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:kris2k 23/12/2009 13:16

Fajne to jest! :D

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę