tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 EcoMotors OPOC - 2 cylindry i 4 t³oki w dwusuwie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

EcoMotors OPOC - 2 cylindry i 4 t³oki w dwusuwie

Autor: Eristof 2009.12.23, 11:15 8 Drukuj

Amerykañska firma EcoMotors w my¶l swojej maksymy „Czyste, efektywne i lekkie uk³ady napêdowe dla lepszego ¶wiata", opatentowa³a innowacyjny silnik dwusuwowy o nazwie OPOC

Silnik EcoMotors OPOC (Opposed Piston Opposed Cylinder) posiada dwa przeciwstawne cylindry, w których pracuj± po dwa przeciwstawnie u³o¿one do siebie t³oki. Napêd dzia³a w uk³adzie dwusuwowym, czyli na jeden obrót wa³u korbowego przypada jeden pe³ny cykl pracy silnika. Z racji, i¿ t³oki w cylindrze silnika OPOC przemierzaj± zaledwie po³owê d³ugo¶ci cylindra, wa³ mo¿e osi±gaæ bardzo du¿e prêdko¶ci obrotowe. Si³y, które powstaj± w silniku, podczas jego pracy, równowa¿± siê, dziêki czemu generowane przez niego wibracje s± bardzo ma³e. 

Jak twierdzi pomys³odawca projektu OPOC -  Peter Hofbauer, silnik ten dzia³a jak w pe³ni zrównowa¿ony 4-suwowy i 4-cylindrowy napêd. Mo¿e byæ zasilany paliwami w postaci benzyny, oleju napêdowego, czy etanolu. Jest prosty w budowie (brak g³owic i uk³adu rozrz±du), lekki, ekonomiczny, a przy tym spe³nia normy emisji spalin Federalnej Agencji Ochrony ¦rodowiska (EPA). Napêdy OPOC mog± równie¿ byæ budowane w systemie modu³owym, gdzie podczas zwyk³ej pracy wykorzystywany by³ tylko jeden silnik, a w przypadku wiêkszego zapotrzebowania na moc, za pomoc± elektronicznie sterowanego sprzêg³a uruchamiany by³by drugi modu³. Tego typu konstrukcjê przedstawia model EM100, którego podstawowe dane techniczne mo¿ecie przeczytaæ poni¿ej.

¦rednica cylindra - 100 mm
Waga „na sucho" - 133 kg
Wymiary (d³./szer./wys.) - 579,12 mm/1049 mm/469,9 mm
Moc maksymalna 325 KM przy 3500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 900 Nm przy 2100 obr/min
Gêsto¶æ mocy - 2,4 KM/1 kg

EcoMotors OPOC przygotowany zosta³ z my¶l± o samochodach osobowych, lekkich ciê¿arówkach, pojazdach rolniczych, stacjonarnych generatorach i innych urz±dzeniach, w których do tej pory najczê¶ciej wykorzystuje siê silniki diesla. Jednak, je¶li ten projekt pomy¶lnie przejdzie wszelkie badania i testy, nie wykluczone, ¿e w niedalekiej przysz³o¶ci dwusuwowe boksery marki EcoMotors znajd± zastosowanie w motocyklach.



NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 6
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:kris2k 23/12/2009 13:16

Fajne to jest! :D

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê