Dunlop Geomax MX31 i MX51
Dunlop podejmuje walkę w terenie
Dunlop zaprezentował w ostatnich dniach nową gamę opon dla fanów jazdy w terenie. Geomax MX51 i Geomax MX31 to najnowsze modele w ofercie opon motocrossowych. Zaprojektowane z myślą o motocyklistach - amatorach motocrossu, MX51 oraz MX31 wykorzystują najnowszą technologię wzoru bieżnika Geomax Reinforced Pattern oraz unikalny system „ściągów" klocków bieżnika, co wpływa na polepszenie osiągów, wytrzymałości oraz prowadzenia w trudnym terenie pod każdym względem.
Geomax MX51 opiera się na cieszącym się powodzeniem modelu D756, który w grudniu 2008 r. amerykańskie pismo Motocross Action (MXA) wybrało najlepszym modelem opony motocrossowej. Stworzony, aby pokonać każdy średnio trudny teren, MX51 sprawdzi się również na miękkim i twardym podłożu. Geomax MX31 zastępuje D773, jednocześnie stawiając wysoko poprzeczkę jazdy po miękkim podłożu, kiedy wiąże się ona z pokonywaniem piaszczystego i błotnistego terenu.
Dunlop deklaruje, iż przetestował opony do granic wytrzymałości przed wprowadzeniem ich na rynek. „Za pomocą" motocyklistów Dunlop AMA Supercross i Motocross sprawdził prototypy podczas zawodów w najtrudniejszych warunkach. Motocykliści, wśród których znaleźli się tacy członkowie zespołu Honda Red Bull Racing Team, jak Andrew Short oraz Davi Millsaps, dokładnie testowali dostępne już teraz na rynku opony w czasie mistrzostw w 2008 r. Dołączyli do nich Kevin Windham i Trey Canard, zawodnicy Supercross Lites East, starając się wydobyć z nich wszystko, co możliwe.
Zarówno MX51, jak i MX31 wykorzystują zaawansowane technologie opatentowane przez Dunlopa - jedną z nich jest Geomax Reinforced Pattern. Ta rewolucja we wzorze bieżnika oznacza wzrost wydajności w każdym aspekcie opony MX51. Producent obiecuje większą przyczepność na odcinkach prostych oraz na zakrętach, amortyzację dużych nierówności i większą żywotność. W każdym pojedynczym klocku bieżnika, a w przypadku tylnych opon, także w klockach znajdujących się na barku bieżnika, znajdują się wgłębienia tworzące krawędzie „wgryzające się" w podłoże. Poprawiają one przyczepność w każdych warunkach terenowych. Zwiększoną przyczepność można również obserwować w średnich i średnio trudnych warunkach dzięki unikalnemu umieszczeniu klocków barkowych przedniej i tylnej opony.
W oponach MX51 i MX31 Dunlop wykorzystał technologie prosto z torów wyścigowych. Stosując kord poliestrowy o dużej gęstości, ułożony pod kątami spotykanymi w oponach wyścigowych, stworzono wzmocniony szkielet opony o zwiększonej stabilności, który poradzi sobie z obniżonym ciśnieniem i da większą przyczepność dzięki większej powierzchni styku. Jednocześnie obie te opony nie tracą stabilności podczas jazdy na zakręcie czy w trudnym terenie, dając motocyklistom swobodę cieszenia się z pewniejszej jazdy.
Opony Geomax MX51 i MX31 są dostępne w następujących rozmiarach:
GEOMAX MX51 | Przód | 2,50-10 33J TT |
60/100-14 30M TT | ||
70/100-17 40M TT | ||
70/100-19 42M TT | ||
80/100-21 51M TT | ||
Tył | 2,75-10 38J TT | |
80/100-12 41M TT | ||
90/100-14 49M TT | ||
90/100-16 52M TT | ||
100/100-18 59M TT | ||
110/100-18 64M TT | ||
100/90-19 57M TT | ||
110/90-19 62M TT | ||
GEOMAX MX31 | Przód | 2,50-10 33J TT |
60/100-14 30M TT | ||
70/100-17 40M TT | ||
70/100-19 42M TT | ||
Tył | 2,75-10 38J TT | |
80/100-12 41M TT | ||
90/100-14 49M TT | ||
90/100-16 52M TT |
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeopona MX , z tego co słyszałem do 525 mało która oponka z głównym przeznaczeniem MX wytrzymuje ponad sezon;) MX to nie jest typówka do ciżżkiego enduro. Ja osobiście baardzo polecam ten model ale ...
OdpowiedzWitam :) Nie polecam opony Dunlop MX51 puszczają sznurki. Opona nie wytrzymała nawet sezonu założona była na KTM 525 EXC w rozmiarze 110/100 18 . Odradzam stosowanie tej opony.!!!!
Odpowiedz