Ducati w WSBK bêd± l¿ejsze
Po silnych naciskach g³ównie ze strony zespo³u Althea Ducati, FIM w koñcu zgodzi³ siê na zmiany. Ducati narzeka³o, ¿e ich motocykle z silnikami V-Twin, przez aktualnie panuj±ce przepisy, maj± mniejsze szanse w porównaniu z pozosta³ymi maszynami. Rozwa¿aj±c powy¿sze wnioski, FIM wziê³o pod uwagê wyniki osi±gane przez motocykle, z podzia³em na ilo¶æ cylindrów. Doszli do wniosku, ¿e Ducati z dwucylindrowymi widlakami rzeczywi¶cie s± w tyle.
By³o to powodem, dla którego po raz pierwszy od dwóch i pó³ lat, FIM zmieni ustalone wcze¶niej zasady. Motocykle z jednostkami V-Twin bêd± mog³y wa¿yæ 165 kg, czyli o 3 kg mniej, ni¿ do tej pory. Minimalna waga czterocylindrówek wynosi wci±¿ 162 kg. Nowe przepisy zastosowaæ bêdzie mo¿na ju¿ na najbli¿szej rundzie WSBK w USA, która odbêdzie siê w dniach 29-31. maja. Je¿eli powy¿sza zmiana nie przyniesie po¿±danych skutków, minimalna waga zostanie zmniejszona o kolejne 3 kg. Zak³adaj±c, ¿e Ducati wci±¿ pozostan± w tyle, FIM umo¿liwi modyfikacje uk³adu dolotowego w tych motocyklach.
Co ciekawe, nie wszystkie zespo³y je¿d¿± na motocyklach o minimalnej dopuszczonej przepisami masie. Redukcja wagi jest zabiegiem drogim, natomiast modyfikacje dolotu s± proste i tanie. To w³a¶nie o takie zmiany w przepisach wnioskowa³y teamy je¿d¿±ce na Ducati. Ich argumentem by³ fakt, ¿e V-Twiny maj± s³absze osi±gi, ni¿ 4-cylindrowe rzêdówki.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeczy te 3 kg (o ile ktorys z zespo³ów to wykorzysta) rzeczywiscie co¶ mo¿e zmieniæ.....?
Odpowiedz