Ducati notuje rekordową sprzedaż
Dzięki zróżnicowaniu oferty i skutecznemu marketingowi Ducati notuje coraz lepsze wyniki sprzedaży. Rok 2011 był najlepszym w historii firmy. Poza samym wzrostem sprzedaży sukcesem jest także fakt, że dzięki nowym modelom takim jak Hypermotard, Multistrada 1200 oraz Diavel włoski producent mocno postawił swoją stopę na terytorium od zawsze okupowanym przez innych rynkowych graczy. Co więcej w tym roku dzięki modelowi Panigale 1199 Włosi przypomnieli wszystkim o swoich sportowych korzeniach.
Kolejnym sukcesem Ducati, które dzięki specyficznej polityce zarządzania oraz przez ogromne nakłady na sport zawsze miało dyskusyjną kondycję finansową, jest sprzedanie się Grupie Audi. Niemieckie pieniądze z pewnością umocnią pozycję bolońskiej fabryki na światowych rynkach i pozwolą utrzymać obecną dynamikę ekspansji w segmentach gdzie Ducati nigdy jeszcze nie było (np. w dziale maksiskuterów).
Gabriele Del Torchio, prezes zarządu Ducati w czasie ostatniego World Ducati Week 2012 pokusił się o podsumowanie ostatnich dokonań swojej firmy. Suche liczby rzeczywiście wyglądają imponująco:
- Sprzedaż w maju 2012 wyższa o 12% w porównaniu z majem 2011
- Obroty firmy w maju wyższe o 20% w porównaniu z majem 2011
- Ponad 6500 egzemplarzy motocykli sprzedanych w samym maju 2012 – najlepszy maj w historii firmy
- €480 milionów obrotu w roku 2011 w porównaniu do €305 milionów w roku 2006
- Zysk brutto w roku 2011 wyniósł €94 milionów w porównaniu z €27 milionami w roku 2006
- Wzrost liczby pracowników z 1043 w 2006 do 1193 w roku 2011
- 42200 sprzedanych motocykli w 2011 w porównaniu do 35300 w 2006
- Wzrost sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w maju o 48%
- Wzrost sprzedaży w Azji o 238% w ubiegłym miesiącu
- Podwojony udział w rynku w porównaniu z rokiem 2006
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzeSorry ale sadzisz farmazony kolego
Odpowiedznie sadzi farmazonów bo to akurat prawda co pisze o Panigale ;) tak samo jak w bmw s1000rr przypadłością były wybuchające silniki (nagminnie w sporcie, gdzie próba odpalania silnika po crashu okazywała się zgonem jednostki) oraz problemu z wykrzywiającymi się tarczami hamulcowymi. oczywiście wszystkie te usterki obejmuje gwarancja (co do silnika to jeśli go nie "odblokowalismy")
OdpowiedzPanigale piękny motocykl i tu koniec. We Włoszech urząd konsumencki po skargach klientów prowadzi postępowanie przedciwko koncernowii z Bolonii za podawanie nieprawdziwych danych, które znacznie ...
OdpowiedzPanigale piękny motocykl i tu koniec. We Włoszech urząd konsumencki po skargach klientów prowadzi postępowanie przedciwko koncernowii z Bolonii za podawanie nieprawdziwych danych, które znacznie ...
OdpowiedzNic dziwnego - motocykle pieknie wyglądają, dobrze się nazywają i dysponują sportową lub niby-sportową aurą. Biorąc pod uwagę, że robiącym do tej pory najlepsze motocykle Japończykom coś się w ...
OdpowiedzRyżojady i najlepsze motocykle? Zabawne rzeczy kolego piszesz :)
OdpowiedzAle i tak najwięcej sprzedaje się motocykli uniwersalnych, a tutaj Japończycy są nie do pobicia, takie GSX 650 FA, czy CBF 1000.
OdpowiedzA co w tym dziwnego? - przez całe lata 90te i wiekszosc dwutysiecznych producenci europejscy w porównaniu z japońcami produkowali goovno. Teraz tendencja sie odwraca iciekawsza oferte zaczyna miec Ducati i angole.
OdpowiedzMoże inaczej: włosi, brytole i szkopy;-)
OdpowiedzNie do końca - BMW ciagle robi motocykle relatywnie ciężkie, za duzo wykorzystując paraleverow, teleleverow i wału kardana a ich design jest delikatnie mówiąc siermięzny np. w porównaniu z ducati czy aprilią. Brak polotu i finezji, co typowe dla niemców. Natomiast w niemczech zawsze będą króelem sprzedazy -oni kupuja tylko to co swoje...
Odpowiedz