Ducati bez nowych motocykli modern classic. Producent skupia siê na serii Scrambler
Szef programu Ducati Scrambler, Rocco Canosa zdradził plany marki dotyczące motocykli z segmentu tzw. modern classic, a więc maszyn łączących styl retro i nowoczesne rozwiązania techniczne. Niestety, nie mamy dobrych informacji dla tych, którzy liczą na powroty maszyn typu Sport Classic.
Brytyjskie Motorcycle News wzięło Rocco Canosę na spytki i zapytało o plany na dalszy rozwój oferty motocykli modern classic. Szef programu Scrambler ostudził zapał fanów włoskiej marki mówiąc, że producent zamierza skupić się właśnie na gamie Scrambler, która składa się z 6 modeli. Obecnie można kupić wersję 800 w wariantach Icon, Full Throttle oraz Nightshift i 1100 w wariantach Dark Pro, Tribute Pro i Sport Pro.
- 70 proc. motocykla jest zupełnie nowe w porównaniu z pierwszą generacją, więc dla nas jest to ogromna zmiana. Może dla publiczności nie jest to takie oczywiste, ale wykonaliśmy sporo pracy przy nowych Scramblerach - mówił Canosa w wypowiedzi dla Motorcycle News.
Włosi odświeżyli Scramblera z silnikiem Desmodue w 2022 r. Sam motor odchudzono o 2,5 kg. Zmieniono także sprzęgło, które teraz jest mniejsze, co umożliwiło poprawienie ułożenia stopy. Są też tryby jazdy Road i Wet. W katalogu akcesoriów pojawił się quick shifter, który jest standardowym wyposażeniem wersji Full Throttle. Choć motocykl jest dostępny w 3 wersjach bazowych, to klienci nie mogą narzekać na brak zabawy. W katalogu akcesoriów znalazły się zestawy zawierające nakładki zbiornika paliwa, błotniki i osłonę reflektora w 6 różnych kolorach. Cena nowego Scramblera w wersji Icon startuje od 55,9 tys. zł.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze