Ducati Supermono 549R - kolejny jednocylindrowy sportbike?
Segment jednocylindrowych ścigaczy rozrasta się!
Kilka miesięcy temu motocyklowym światem wstrząsnął KTM RC4. Wykręcane na torze czasy kółek porównywalne do czterocylindrowych japońskich 600-tek pokazały jak wielki potencjał drzemie w tego typu konstrukcjach. Najwyraźniej pod wrażeniem byli nie tylko motocykliści i dziennikarze, ale także konkurencja.
Włoskie Ducati w odpowiedzi wytacza swoją nowe działo w postaci Supermono 549R. Jak już być może zauważyliście liczba 549 jest połową liczby 1098, co w przypadku bolońskiej fabryki motocykli z pewnością nie jest przypadkiem. Jednocylindrowy silnik umieszczono w ramie nowego Monstera 696 2008, z którego to również zaadaptowano całe podwozie.
Plotki głoszą, że anorektyczny, bo ważący w granicach 120kg, Supermono 549R ma dysponować mocą ok. 100KM, w które aż trudno uwierzyć! Jednak miejmy nadzieję, że bolończycy nie rzucają słów na wiatr i już w przyszłym roku zaprezentują nam „połówkę 1098". Może tym samym, na zupełnie nowej niszy jednocylindrowych ścigaczy zacznie się ciekawa walka o prym najlepszego, jednocylindrowego sportbike'a.
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeAle to nie jest 125 :P tylko 550 :P
OdpowiedzTo co powiecie na 1 cylinder i 61hp w 1993 roku ?? http://images.google.pl/imgres?imgurl=http :// www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Ducati%2520Supermono%252093.jpg&imgrefurl=http :// www.motorcyclespecs.co.za/model/ducati/ducati_supermono1.htm&h=482&w=625&sz=39&hl=pl&start=1&um=1&tbnid=63f7uoOSblP8DM :&tbnh=105&tbnw=136&prev=/images%3Fq%3Dducati%2Bsupermono%26um%3D1%26hl%3Dpl%26lr%3D%26sa%3DN
OdpowiedzMotocykle w Mistrzostwach Świata w Supermoto z 1 cylindra o pojemności ok 600ccm wyciągają max 80KM, i ta moc jest dostępna w bardzo wąskim zakresie najwyższych obrotów. Jak w takim razie Ducati ma z silnika o mniejszej pojemności wyjąć 100KM i to w motocyklu dla szerokiej rzeszy motocyklistów, a nie wyczynowych zawodników? Ludzie, myślcie, analizujcie :)
Odpowiedzok, ale supermoto to nie supersport:) podejrzewam, że dla supermoto liczy się inny przedział mocy/momentu co nie oznacza, że te dane o ścigaczach opartych singlach są kontrowersyjne;)
OdpowiedzZa kazdym razem zastanawiam sie nad tego typu komentarzami i ogloszeniami na np. allegro kiedy ktos wypisuje bzdury ze jego Mito czy NSR ma ponad 40 koni. Ludzie zastanwocie sie albo chociaz ...
OdpowiedzZa kazdym razem zastanawiam sie nad tego typu komentarzami i ogloszeniami na np. allegro kiedy ktos wypisuje bzdury ze jego Mito czy NSR ma ponad 40 koni. Ludzie zastanwocie sie albo chociaz ...
OdpowiedzJesli jednocylindrowe endura juz w latach 80 mialy ok 50KM, to nie widze przeszkod, zeby scigacz XXI wieku nie mogl osiagnac takiej mocy.
Odpowiedzok, ale wtedy nie potwierdza się teoria że im mniej cylindrów, tym większa pojemność w danej klasie...skoro z 549ccm=100KM to pewnie 600ccm to ok.115KM czyli tyle ile mają rzędowe 4 i V2 Ducati 748 z mocą 107KM...nie wiem czym się różni singel od twina i rzędówek w charakterystyce pracy/momencie obrotowym, ale to by dowodziło, że prostota silnika daje jednak lepsze efekty.
Odpowiedzczyli mamy pierwszy budżetowy Dukat...jeśli to nie prima aprilis, to single zjadają V-ki w przedbiegach;) problem tylko w tym, że w takich krajach jak Polska silnikiem 1cylindrowym trudno się ...
OdpowiedzHahaha, 100KM to niemożliwe :P:P:P
OdpowiedzZabawne to ciekawe jakim cudem wyscigowe 125 maja taka moc? Pozatym Ducati ma desmo samo to daje juz duza moc
OdpowiedzA co ty myślałeś, że 125 w Gp mają po 100KM? LOL
Odpowiedz100 km nie mają, ale ok 40-50 już tak. Spójrz np na Cagive Mito Evo (42 km w serii), Yamahe YZ (ok. 45).
Odpowiedzte 125tki to 2suwy a mowa jest o 4suwach w których o ile mi wiadomo moc jest relatywnie niższa:)
Odpowiedz