Ducati Streetfighter V4 przebojem zdobył targi EICMA w 2019 roku. Potężny silnik V4, pochodzący z modelu Panigale V4 zapewnia temu nakedowi piorunujące przyspieszenia. Streetfighter to nic innego jak naga wersja Panigale, przystosowana do formy naked bike\'a. Zmieniono ustawienia setów i zamontowano inną kierownicę, czego efektem jest mniej sportowa pozycja kierowcy.
Potężna moc 208 KM w standardzie wymaga zaawansowanej aerodynamiki, która będzie w stanie utrzymać motocykl na ziemi. Temu celowi służą specjalne skrzydełka, podobne jak w sprzętach MotoGP. W okolicach prędkości maksymalnej zwiększają one docisk o około 28 kg.
Ducati Streetfighter C4 i V4S
W stanie gotowym do jazdy Ducati Streetfighter V4 waży 201 kg w wersji standardowej i 199 kg w odchudzonej wersji S. Daje to miażdżący stosunek mocy do masy wynoszący 1045 koni mechanicznych na tonę. Nad tą niewiarygodną mocą czuwa zaawansowany pakiet elektroniki, sterowany przy użyciu czujnika IMU.
Podstawowy model Streetfigtera V4 wyposażony jest w regulowany widelec Showa Big Piston Fork oraz tylny amortyzator Sachs, także z pełną regulacją. Za zatrzymanie odpowiadają zaciski hamulcowe Brembo Stylema. Model Streetfighter V4 S ma jeszcze lepsze wyposażenie – znajdziemy tam elektronicznie sterowane, aktywne zawieszenie Öhlins: widelec NIX-30 oraz amortyzator tylny TTX36. Model V4 porusza się na kołach z aluminiowymi obręczami, a w wersji S zastosowano kute felgi aluminiowe Marchesini.
Nagrody i wyróżnienia Ducati Streetfighter V4
Podczas targów EICMA 2019 motocykl zdobył nagrodę publiczności w plebiscycie na najładniejszy motocykl. Głosowanie, w którym wzięło prawie 15 tys. osób, zorganizował włoski magazyn Motociclismo.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze