Pierwszy model motocykla Ducati Multistrada – 1000DS zjechał z taśmy produkcyjnej w roku 2003. Jak podpowiada nam jego nazwa, jest to motocykl przeznaczony do dalekich podróży. Jednak pomimo swojego dużego skoku zawieszeń (165 mm przód i 145 mm tył) nie nadaje się do jazdy jakimikolwiek bezdrożami. Choć o gustach się nie dyskutuje, to jak dla nas wygląd Multistrady powalający nie jest. Ale trzeba przyznać, że ma w sobie coś interesującego. Przednie zawieszenie up-side-down znanej marki Marzocchi; tylnie – monowahacz z amortyzatorem typu monoshock, marki Sachs; hamulce z podwójnymi, półpływającymi tarczami, o średicy 320 mm oraz czterotłoczkowymi zaciskami, zestawione z charakterystyczną dla Ducati, kratownicową ramą. To elementy z najwyższych półek, stosowane najczęściej w motocyklach typowo sportowych. Jednak w wersji 1000DS Ducat dysponuje mocą jedynie 85 KM, przy 992cm3 pojemności. Po czterech latach produkcji, Włosi zauważyli, że Multistradzie brakuje trochę mocy i wyposażyli ją w silnik o pojemności 1078cm3, generujący 10 KM więcej. Moment obrotowy na poziomie 102,9 Nm dodaje motocyklowi elastyczności, co w dalekich podróżach z pewnością jest miłym udogodnieniem.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze