Ducati Monster - historia, jakiej nie znałeś
Wiedzieliście, że motocykle typu naked narodziły się we Włoszech? Stało się to blisko ćwierć wieku temu, a pierwszym nakedem na świecie był Monster 900, czyli odarty z owiewek superbike Ducati.
W kolejnych latach Ducati Monster dyktował trendy i wyznaczał kierunek rozwoju dla innych producentów motocykli. Wyjątkowy styl i sportowe osiągi w połączeniu z cechami użytkowymi uczyniły z Monstera obiekt pragnień motocyklistów na całym świecie. Popularność linii modelowej rosła w zadziwiającym tempie, a projektanci z Bolonii wciąż pracowali nad nowymi wersjami, aby spełniać oczekiwania coraz szerszego grona klientów.
Naśladowców było wielu
W kolejnych latach pojawiały się nowe, najróżniejsze wersje pojemnościowe, lecz ogólna koncepcja pozostawała niezmieniona. Dziś, blisko 25 lat od narodzin pierwszego Monstera, włoski naked wciąż jest kojarzony z dwucylindrowym silnikiem w układzie L, desmodromicznym rozrządem, stalową kratownicową ramą i jedyną w swoim rodzaju, apetyczną sylwetką. Naśladowców było wielu, lecz prawdziwego Monstera wciąż nie sposób pomylić z jakimkolwiek innym motocyklem.
Rodzina Monster wczoraj i dziś
Dziesięć lat temu, kiedy Ducati zaprezentowało światu potężnego Monstera S4RS z silnikiem od modelu 996 o mocy 130 KM, wszyscy zrozumieli, że to już nie tylko motocykl do codziennego użytku, ale prawdziwa bestia o potwornej mocy i bojowym temperamencie. Włosi doskonale wiedzieli, że równolegle muszą mieć w ofercie również łagodniejsze Monstery, który nie będą onieśmielać początkujących. Kluczem do sukcesu jest z jednej strony zaspokojenie potrzeb tych, którzy szukają najmocniejszych wrażeń i sportowych emocji, lecz z drugiej strony, możliwość wyboru. Wszak nie każdy potrzebuje wyśrubowanych osiągów. Włosi pamiętają o tym również dziś, dlatego w ofercie znajdziemy zarówno przyjaznego i lekkiego Monstera 797 (zwanego również Monsterino, czyli Monsterkiem), potężnego Monstera 1200 R o mocy na poziomie 160 KM, jak również coś pomiędzy dwoma wyżej wymienionymi, czyli Monstera 821. Wszystkie skrojone na miarę, dopasowane do indywidualnych potrzeb i oczekiwań zróżnicowanej klienteli.
Ducati Monster 797
Lekki, poręczny, zgrabny, łagodny i dziecinnie łatwy w prowadzeniu. Najbardziej przyjazny Monster, jaki kiedykolwiek opuścił bolońską fabrykę. Przy okazji również najtańszy z całej rodziny. Monster 797 to zaproszenie do wielkiego świata Ducati. Dzięki łagodnemu charakterowi ten zupełnie nowy model (premiera 2017) idealnie nadaje się na pierwszy motocykl i rozpoczęcie fascynującej przygody z motocyklami. Jednocześnie widlasty, dwucylindrowy silnik nikomu szybko się nie znudzi, zapewniając w pełni satysfakcjonujące osiągi. Moc na poziomie 75 KM oraz masa własna 173 kg (na sucho) czynią z Monstera 797 doskonałego kompana zarówno do miejskich wojaży, jak i weekendowych ucieczek za miasto.
Wakacje z Ducati – sprawdź opcje finansowania
Ducati Monster 821
Kolejny poziom wtajemniczenia w świecie Ducati to już mocniejszy Monster 821. Dwucylindrowy silnik Testastretta 11° o pojemności 821 ccm generuje po pierwsze 112 KM mocy, a oo drugie - szeroki uśmiech na twarzy kierowcy. Niski, dudniący, basowy dźwięk został okrzyknięty przez wielu dziennikarzy motoryzacyjnych najlepszym dźwiękiem generowanym przez seryjny wydech. Osiągi Monstera 821 sprawiają, że zwyczajne, codzienne przejażdżki stają się emocjonującymi przygodami, których uzupełnienie mogą stanowić okazjonalne wizyty na torach wyścigowych. Precyzyjne zawieszenie i fenomenalne hamulce Brembo chętnie podejmą każde wyzwanie. Nad bezpieczeństwem czuwa m.in. zaawansowana, regulowana, wyłączalna kontrola trakcji.
Wakacje z Ducati – sprawdź opcje finansowania
Ducati Monster 1200 S/R
Sportowy potencjał z najwyższej półki i emocje spotęgowane do maksimum. Jego wygląd wzbudza pożądanie, dźwięk wywołuje dreszcze, a osiągi powalają na kolana. Motocykl dla doświadczonych i najbardziej wymagających, którzy wiedzą, czego chcą i nie boją się po to sięgać. Monster 1200 uwielbia podejmować wyzwania i nie uznaje żadnych kompromisów. Występuje w różnych wersjach - ten oznaczony literką R generuje aż 160 KM mocy. Na pokładzie nie mogło zabraknąć najnowocześniejszych narzędzi, jak w pełni regulowana kontrola trakcji, czy zmienne mapy zapłonu. Monster 1200 został stworzony nie tylko do dominacji na drogach, ale też na torze, gdzie czuje się jak ryba w wodzie.
Wakacje z Ducati – sprawdź opcje finansowania
A co zrobisz, kiedy będziesz już mieć swojego własnego Monstera w garażu? Warto wiedzieć, że Ducati nie tylko sprzedaje doskonałe sprzęty, ale również dba o swoich klientów organizując dla nich szkolenia i liczne imprezy. Wszystkie informacje o tych aktywnościach można znaleźć na stronie www.DucatiTour.pl