Ducati Marlboro
Fabryczny zespół Ducati pod wodzą szefa projektu, Livio Suppo zadebiutował w MotoGP w 2003 roku dzięki tytularnemu sponsoringowi marki Marlboro.
Już w swoim pierwszym sezonie, włoski skład reprezentowany przez dwa pierwsze lata przez Lorisa Capirossiego i Troya Baylissa, zaskoczył wszystkich. Podium w pierwszym wyścigu, pole positon w trzecim i zwycięstwo w szóstym, to imponujący bilans pierwszej połowy roku 2003. Niestety później nie było już tak różowo i w sezonie 2004 włosko-australijski duet zdołał wywalczyć jedynie dwie wizyty na pudle.
Livio Suppo podjął wówczas szereg odważnych decyzji personalnych i technicznych. Wywodzącego się z World Superbike Baylissa w sezonie 2005 zastąpił weteran wyścigów Grand Prix, Hiszpan Carlos Checa, który pomógł Capirossiemu w rozwoju ogumienia Bridgestone, zajmującym odtąd miejsce francuskiego Michelin.
Na wyniki nie trzeba było długo czekać, jednak poważne kontuzje pokrzyżowały mistrzowskie aspiracje Capirossiego w latach 2005 (przebite płuco podczas Grand Prix Australii) i 2006 (liczne obrażenia po karambolu w Barcelonie). Dwa lata temu do współpracy Suppo udało się namówić innego Hiszpana, Sete Gibernau, który jednak z powodu niesamowitego pecha ciągnącego się za nim już od drugiej połowy 2004 roku, nie wytrzymał nawet do końca sezonu i po przedostatnim wyścigu definitywnie zakończył karierę.
Niesamowicie mocne (dzięki zastosowaniu rozrządu desmodromicznego, flagowego rozwiązania Ducati), ale cierpiące z powodu niewystarczająco sztywnego, kratownicowego podwozia, Desmosedici w specyfikacji 990ccm nie było co prawda w stanie sięgnąć po należne mu sukcesy, jednak wszystko zmieniło się w poprzednim sezonie, gdy maszyny o pojemności 800ccm zastąpiły tysiące. Casey Stoner dołączył do Capirossiego jako reprezentant ekipy Ducati Marlboro i tak jak moc nowej osiemsetki zaskoczyła kibiców, tak młody Australijczyk swoim tempem wprawił w osłupienie rywali.
Wygrywając 10 z 18 wyścigów MotoGP, Stoner wywalczył w zeszłym roku tytuł mistrza świata w swoim zaledwie drugim sezonie w królewskiej klasie. Nie mogącego przystosować się do nowej maszyny i stylu jazdy przez nią wymaganego, Capirossi został na rok 2008 zastąpiony przez swojego młodszego rodaka, Marco Melandriego, który póki co także nie może dogadać się z Desmosedici.
Rodzina atmosfera małego włoskiego zespołu z pewnością nie tylko pomoże Stonerowi w walce o obronę tytułu, ale i Melandriemu w przystosowaniu się do nowego środowiska i potwierdzenia swojego talentu.
Motocykl Ducati Desmosedici GP8
Opony Bridgestone
Zawodnicy Casey Stoner, Marco Melandri
Szefowie mechaników Cristian Gaborini, Cristhian Pupulin
Szef Zespołu Livio Suppo
Strona www.ducati.com/racing/08/gp/index.jhtml
Ducati Marlboro - więcej informacji
Ducati Marlboro - filmy z udziałem zawodnika
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze