Ducati GP13 - gar¶æ danych technicznych
Ujawnianie pełnych danych technicznych motocykla Grand Prix rzecz jasna nie wchodzi w rachubę, dlatego Ducati prezentując swoją najnowszą wyścigówkę celowo zaokrągla niektóre dane, lub po prostu unika konkretów. Umowna jest chociażby pojemość skokowa 1000cc (w rzeczywistości jest nieco niższa), moc maksymalna, teoretycznie wyższa o 5KM w zestawieniu z poprzednim modelem GP12 (która może wahać się zależnie od ustawień jednostki napędowej), a także osiągi.
Coś jednak wiadomo na pewno. Na przykład to, że inżynierowie Ducati zastosowali skrzynię biegów DST (Ducati Seamless Transmission), która jest włoską odpowiedzią na rozwiązanie Hondy wprowadzone do użytku w 2011. Dzięki rozwiązaniu HRC motocykle Hondy były w stanie urwać ułamki sekund w czasie przyspieszania, kierowcy mogli też przebijać biegi w maksymalnym złożeniu.
Jeśli chodzi o model 2013 Ducati wykorzysta zawieszenie Öhlinsa, które ma dysponować nowym systemem tłumienia. Motocykl na obecny sezon ma być także o trzy kilogramy cięższy od limitu narzucone przez Dornę na poziomie 157kg.
Silnik: Chłodzony cieczą, V4 90 stopni, czterosuwowy, rozrząd DOHC desmodromiczny, cztery zawory na cylinder
Pojemność skokowa: 1,000cc
Moc maksymalna: Ponad 235KM
Prędkość maksymalna: Ponad 330 km/h
Przeniesienie napęd: Ducati Seamless Transmission (DST), łańcuch napędowy
Zasilanie: Wtrysk elektroniczny Magneti Marelli, system napędu przepustnic EVO 2 TCF (Throttle Control & Feedback)
Paliwo: Shell Racing V-Power
Olej: Shell Advance Ultra 4
Zapłon: Magneti Marelli
Układ wydechowy: Termignoni
Końcowe przeniesienie napędu: Łańcuch D.I.D
Rama: Aluminiowa, spawana
Zawieszenie: Odwrócony widelec Öhlins 48mm z przodu, centralny amortyzator Öhlins z pełną regulacją z tyłu
Ogumienie: Bridgestone 16.5" przód i tył
Hamulce:Dwie tarcze węglowe Brembo320mm z czterotłoczkowymi zaciskami, z tyłu pojedyncza tarcza z dwutłoczkowym zaciskiem.
Masa własna: 160 kg
|
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeDlaczego nikt nie pojdzie takim motocyklem na hamownie ale dokladnie podaæ liczby, ostatnio ogl±da³em to Yamaha Poda³a ¿e ma 250KM a Honda poda³a ¿e ma 240KM. A na torze widac ¿e Yamaha jest jednak...
Odpowiedzbo yamaha zawsze zawy¿a moc(np R1 2008), ale ¿eby w moto gp?
Odpowiedz