U progu lat 70. włoska marka Ducati z Bolonii miała już renomę producenta doskonałych motocykli o sportowym charakterze. Twórcą sukcesu młodej na motocyklowym rynku marki był genialny konstruktor Fabio Taglioni. Na jego desce kreślarskiej powstały liczne modele jednocylindrowe, między innymi z silnikami o pojemnościach 250, 350 i 450 z rozrządem OHC i wałkiem królewskim. W wyścigowych wersjach silniki te miały rozrząd desmodromiczny, który gwarantował niezawodną pracę przy wysokich obrotach. Właśnie wałek królewski i rozrząd Desmo stały się wizytówką Ducati. W latach 60. europejskie motocykle najlepiej sprzedawały się w USA, a tamtejszy rynek żądał coraz więcej centymetrów sześciennych i coraz więcej mocy. Jednocylindrowe Ducati, choć miały dobrą opinię, nie mogły już sprostać rosnącym wymaganiom. W 1970 roku Fabio Taglioni stworzył nowy projekt, któremu nadał nazwę 750 GT. Był to pierwszy model Ducati z dwucylindrowym silnikiem. Prezentowany na zdjęciach 860 GTS pochodzi z 1977 roku. Dwa lata później produkcję modelu zakończono.
Galeria pochodzi z artykułu:
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze