Ducati 1199 Panigale w detalu
Przed wami kilka dokładnych obrazów ukazujących szczegóły konstrukcji Ducati Panigale. Widać tutaj jak na dłoni nową filozofię nadawania poszczególnym elementom wielu funkcji jednocześnie. Najlepszym tego przykładem jest silnik, który jest elementem struktury nośnej, łożyskowany jest w nim wahacz, mocowany jest do niego tylny amortyzator, rama pomocnicza, cały osprzęt, układ wydechowy oraz podnóżki pasażera… Jeszcze nigdy silnik nie musiał wywiązywać się z tak wielu zadań jednocześnie. Ograniczona do minimum rama mocowana jest do silnika i stanowi integralną część układu zasilania, sama będąc w gruncie rzeczy jednym wielkim airboxem. Taki radykalizm w działaniach inżynierów Ducati pozwolił na obniżenie masy pojazdu (w stosunku do poprzednika 1198) o niewiarygodne 11kg i to pomimo znaczącego wzrostu mocy silnika.
Jest też ciemna strona tak nowatorskiego podejścia do konstruowania motocykli szosowych. W przypadku poważniejszej gleby koszty odbudowy Panigale mogą okazać się... potworne.
|
Komentarze 9
Pokaż wszystkie komentarzeehhh a moje panigale mialo przyjsc 14 maja i ****. w boloni sie nie wyrabiają :/ pierwsze panigale w warszawie bedzie 31 maja :))))
OdpowiedzCzego się czepiacie redakcji ścigacza żyjemy w wolnym kraju każdy może wrażać swoje zdanie jeśli nie podobają wam się artykuły na tej stronie to po prostu tu nie wchodźcie przecież możecie napisać ...
OdpowiedzTo nie jest motocykl idealny poprzez wszechstronność. To jest motocykl idealny przez swoją ograniczoność. Na pewno nie będzie przyjemny w mieście, nie będzie przyjemny na dziurach, nie będzie ...
Odpowiedzpo waszych opisach widac, ze sami znafcyyy.. albo jakis imbecyl, ktory niewiadomo dlaczego neguje ducati, a przeciez to taka sama mechanika jak w suzuki, czy hondzie tylko troche stylistycznie ...
OdpowiedzTo samo co Honda i Suzuki tylko troche inaczej stylistycznie? Panie, widzisz i nie grzmisz...
Odpowiedznie o to chodziło i nie czytaj miedzy wierszami. Czym wg Ciebie roznia sie np R1 z bang bnag, Panigale z rozrządem Desmo, BMW z mega wypasionym silnikiem i trakcją, Honda na 2012 ze zmienionym zawieszeniem i skokiem tloka, czy gsxr l12, ktory ma pojedynczy wydech i delikatnie dlubnieta mape zaplonu.. To motocykl i to motocykl - roznia je rozwiazania konstrukcyjne, sposob i miejsce wykonania oraz stylistka. Ja to traktuje jako zabawke, ktora kupuje co roku i zmieniam bo chce miec nowsza. A niektorzy sie spuszczaja, ze ducati najlepsze, bwm jescze lepsze a inni smieszni ludkowie, ktorzy nie mieli do czynienia z ducati, pisza ze ducati pedalskie i caly czas sie syfie. To samo moglbym napisac bladym, ktory przez zle dobrane pierscienie bral mi 1 l oleju na 1000, czy o bmw 1000 rr, w ktorym po 4 tys km poszla mi skrzynia biegow i zostala wymieniona na gwarancji. Teraz pewnie przejade sie w niemczech (w polsce importer nie bedzie miec testowki panigale) na panigale i jak bedzie git, to go sobie kupie. Ludzie przeciez to nie religia, tylko zabawki - jedni kupuja nowe i drogie bo maja kaprys i ich stac, a inni kupuja uzywane i tansze bo maja ograniczony budzet.
OdpowiedzNo w sumie to masz nawet rację.
Odpowiedzpo waszych opisach widac, ze sami znafcyyy.. albo jakis imbecyl, ktory niewiadomo dlaczego neguje ducati, a przeciez to taka sama mechanika jak w suzuki, czy hondzie tylko troche stylistycznie ...
OdpowiedzCzy ktoś z szanownej redakcji albo chociaż forumowiczów nawinął tym sprzętem przynajmniej 10 kkm, czy też jest to na razie wspomagany przez ducati bełkot PR-owski w naszej "fachowej prasie ...
OdpowiedzAle szczym ryj? O co ci chodzi?
Odpowiedz