Ducati 1199 Panigale w detalu
Przed wami kilka dok³adnych obrazów ukazuj±cych szczegó³y konstrukcji Ducati Panigale. Widaæ tutaj jak na d³oni now± filozofiê nadawania poszczególnym elementom wielu funkcji jednocze¶nie. Najlepszym tego przyk³adem jest silnik, który jest elementem struktury no¶nej, ³o¿yskowany jest w nim wahacz, mocowany jest do niego tylny amortyzator, rama pomocnicza, ca³y osprzêt, uk³ad wydechowy oraz podnó¿ki pasa¿era… Jeszcze nigdy silnik nie musia³ wywi±zywaæ siê z tak wielu zadañ jednocze¶nie. Ograniczona do minimum rama mocowana jest do silnika i stanowi integraln± czê¶æ uk³adu zasilania, sama bêd±c w gruncie rzeczy jednym wielkim airboxem. Taki radykalizm w dzia³aniach in¿ynierów Ducati pozwoli³ na obni¿enie masy pojazdu (w stosunku do poprzednika 1198) o niewiarygodne 11kg i to pomimo znacz±cego wzrostu mocy silnika.
Jest te¿ ciemna strona tak nowatorskiego podej¶cia do konstruowania motocykli szosowych. W przypadku powa¿niejszej gleby koszty odbudowy Panigale mog± okazaæ siê... potworne.
|
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarzeehhh a moje panigale mialo przyjsc 14 maja i ****. w boloni sie nie wyrabiaj± :/ pierwsze panigale w warszawie bedzie 31 maja :))))
OdpowiedzCzego siê czepiacie redakcji ¶cigacza ¿yjemy w wolnym kraju ka¿dy mo¿e wra¿aæ swoje zdanie je¶li nie podobaj± wam siê artyku³y na tej stronie to po prostu tu nie wchod¼cie przecie¿ mo¿ecie napisaæ ...
OdpowiedzTo nie jest motocykl idealny poprzez wszechstronno¶æ. To jest motocykl idealny przez swoj± ograniczono¶æ. Na pewno nie bêdzie przyjemny w mie¶cie, nie bêdzie przyjemny na dziurach, nie bêdzie ...
Odpowiedzpo waszych opisach widac, ze sami znafcyyy.. albo jakis imbecyl, ktory niewiadomo dlaczego neguje ducati, a przeciez to taka sama mechanika jak w suzuki, czy hondzie tylko troche stylistycznie ...
OdpowiedzTo samo co Honda i Suzuki tylko troche inaczej stylistycznie? Panie, widzisz i nie grzmisz...
Odpowiedznie o to chodzi³o i nie czytaj miedzy wierszami. Czym wg Ciebie roznia sie np R1 z bang bnag, Panigale z rozrz±dem Desmo, BMW z mega wypasionym silnikiem i trakcj±, Honda na 2012 ze zmienionym zawieszeniem i skokiem tloka, czy gsxr l12, ktory ma pojedynczy wydech i delikatnie dlubnieta mape zaplonu.. To motocykl i to motocykl - roznia je rozwiazania konstrukcyjne, sposob i miejsce wykonania oraz stylistka. Ja to traktuje jako zabawke, ktora kupuje co roku i zmieniam bo chce miec nowsza. A niektorzy sie spuszczaja, ze ducati najlepsze, bwm jescze lepsze a inni smieszni ludkowie, ktorzy nie mieli do czynienia z ducati, pisza ze ducati pedalskie i caly czas sie syfie. To samo moglbym napisac bladym, ktory przez zle dobrane pierscienie bral mi 1 l oleju na 1000, czy o bmw 1000 rr, w ktorym po 4 tys km poszla mi skrzynia biegow i zostala wymieniona na gwarancji. Teraz pewnie przejade sie w niemczech (w polsce importer nie bedzie miec testowki panigale) na panigale i jak bedzie git, to go sobie kupie. Ludzie przeciez to nie religia, tylko zabawki - jedni kupuja nowe i drogie bo maja kaprys i ich stac, a inni kupuja uzywane i tansze bo maja ograniczony budzet.
OdpowiedzNo w sumie to masz nawet racjê.
Odpowiedzpo waszych opisach widac, ze sami znafcyyy.. albo jakis imbecyl, ktory niewiadomo dlaczego neguje ducati, a przeciez to taka sama mechanika jak w suzuki, czy hondzie tylko troche stylistycznie ...
OdpowiedzCzy kto¶ z szanownej redakcji albo chocia¿ forumowiczów nawin±³ tym sprzêtem przynajmniej 10 kkm, czy te¿ jest to na razie wspomagany przez ducati be³kot PR-owski w naszej "fachowej prasie ...
OdpowiedzAle szczym ryj? O co ci chodzi?
Odpowiedz