tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Dorna zapowiada kastracjê World Superbike
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Dorna zapowiada kastracjê World Superbike

Autor: Lovtza 2013.07.10, 13:07 4 Drukuj

Wszystko wskazuje na to, że Dorna wprowadzi nowe ograniczenia w regulaminie WSBK, które mają za zadanie ograniczenie kosztów ścigania się w tej klasie. Zmiany wejdą w życie stopniowo - pierwsze już w 2014, a w sezonach 2015 i 2016 pojawią się kolejne.

Dorna, która przejęła od Infrontu prawa do WSBK w końcówce 2012 ma kilka poważnych argumentów w ręku. Chodzi nie tylko o zmniejszenie technologicznego dystansu pomiędzy zespołami fabrycznymi i prywatnymi ekipami - chodzi także o utrzymanie kosztów eksploatacji startujących motocykli. Po padoku WSBK krąży pogłoska, że w ubiegłym roku Max Biaggi zużył aż 28 (!) silników w swojej RSV4, podczas gdy limit ilości silników w MotoGP wynosi zaledwie 5. Ograniczenia mają dotyczyć zresztą nie tylko silników, ale również różnych kluczowych komponentów motocykli. Całość zmian zmierza do tego, aby seria WSBK była jak najbardziej zbliżona do maszyn produkcyjnych. Pojawił się również pomysł wprowadzenia klasy EVO, podobnej do tej wprowadzonej w British Superbike, gdzie kierowcy dysponują praktycznie seryjnymi silnikami i zmodyfikowanymi podwoziami, tak jak w klasie SBK. Klasa ta startuje zresztą wspólnie z klasą SBK.

NAS Analytics TAG

Choć Dorna mówi o zmianach mających na celu oszczędności, obserwatorzy w wyścigowym światku zwracają uwagę na zupełnie inny zamysł zmian. Problem doskonale ilustruje przykład Suzuki, którego fabryczny GSX-R1000 uzyskiwał na niektórych torach lepsze czasy, niż prototypowy GSV-R. Nie jest żadną tajemnicą że dziś motocykle czołowych zespołów WSBK uzyskują lepsze czasy, niż część prototypów, a tym bardziej maszyn CRT. Sytuacja ta jest nieco irytująca dla ekip z padoku Grand Prix, które teoretycznie powinno być najszybszą i najbardziej prestiżową motocyklową serią wyścigową.

Co więcej okazuje się, że zmiany zapowiadane przez Dornę nie przyczynią się do znaczących oszczędności, bo największym wydatkiem w budżetach zespołów wyścigowych jest… logistyka sprzętu i transport ludzi. W wypowiedzi dla Crash.net, Jeremy McWilliams który prowadzi zespół w World Supersport stwierdził: "Jeśli pozbylibyśmy się całej elektroniki zaoszczędzimy zaledwie 15 tysięcy. To przeloty i transport są koszmarnie drogie". Co więcej obecna formuła WSBK wydaje się być dobra, wyścigi przyciągają duże zainteresowanie mediów i widzów, na polach startowych stają maszyny wszystkich liczących się producentów. Z padoku Superbików nie słychać też specjalnie dramatycznego utyskiwania na koszty…

Wygląda zatem na to, że Dorna pod osłoną hasła o dokonywaniu oszczędności i uszczęśliwianiu zespołów zamierza wykastrować przy pomocy regulaminu motocykle WSBK, tak aby nie zbliżały się  one możliwościami do maszyn z Grand Prix. Pytanie tylko, czy ochronę jednej serii wyścigowej (MotoGP) należy realizować przez dławienie potencjału innej?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê