Desmodromic Variable Timing - jak to dzia³a?
Informowaliśmy Was już o nowej Multistradzie, która w 2015 roku będzie wyposażona w zmienne fazy rozrządu.
Nie jest to rozwiązanie w żaden sposób nowe dla motocykli, ponieważ podobny patent od lat z powodzeniem stosuje Honda np. w serii VFR. Jednak w Ducati system będzie trochę bardziej skomplikowani z racji rozrządu Desmo. Ducati zapewnia, że takie rozwiązaniem ma (co nie jest specjalnym zaskoczeniem) poprawić pracę jednostki napędowej na niskich i średnich obrotach i zwiększyć w znaczący sposób osiągi na wysokich obrotach. Słowem - ma być lepiej, szybciej i płynniej. Jeśli zastanawiacie się jak to działa, to mamy dla Was film instruktażowy Ducati, w którym wszystko jest wyjaśnione. Całkowicie nowa Multistrada ma być zaprezentowana światu już za dwa tygodnie na targach EICMA w Mediolanie.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze