tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Debiut Andrzeja Chmielewskiego w Grand Prix w 2009 roku
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Debiut Andrzeja Chmielewskiego w Grand Prix w 2009 roku

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.08.25, 21:44 8 Drukuj

Zespół KTM perspektywą dwóch milionów euro kusi Hiszpana Alvaro Bautistę do opuszczenia ekipy Master Mapfre Aspar. Niestety jego ewentualna „przeprowadzka" nie pomoże Andrzejowi Chmielewskiemu w zadebiutowaniu w Grand Prix w barwach hiszpańskiego składu. Polak szykuje się jednak do startów w Mistrzostwach Świata w sezonie 2009.

Bautista, jako podopieczny zespołu Jorge „Aspar" Martineza, zdominował ubiegłoroczną rywalizację w klasie 125ccm pewnie sięgając po mistrzowski tytuł i awansując w „nagrodę" do kategorii 250ccm. W swoim debiutanckim sezonie Hiszpan nie radzi sobie jednak najlepiej z większą Aprilią, choć mimo wszystko pozostaje łakomym kąskiem dla ekip korzystających z konkurencyjnych motocykli.

Należy zaznaczyć, iż zespołowym partnerem Bautisty w ekipie Master Mapfre Aspar jest pochodzący z San Marino Alex de Angelis, który najprawdopodobniej opuści hiszpański skład i w przyszłym roku startować będzie w klasie MotoGP w barwach teamów Gresini Honda lub Pramac d'Antin.

Taki scenariusz oznacza iż 45'letni Martinez, czterokrotny Mistrz Świata w latach 80'tych (3 razy w nieistniejącej już kategorii 80ccm i raz w 125ccm) a obecnie właściciel zespołów wyścigowych w klasach 125 i 250ccm, będzie musiał awansować dwóch swoich podopiecznych z ekipy Bancaja Aspar 125ccm, do klasy 250ccm. W chwili obecnej rywalizacja o mistrzowski tytuł w 125ccm toczy się właśnie pomiędzy „asparowcami": Węgrem Gaborem Talmacsim i Hiszpanem Hectorem Faubelem. Z naszych informacji wynika, iż obaj z chęcią przesiedliby się na maszynę 250ccm.

W chwili obecnej starty w barwach zespołu Martineza w 125ccm zagwarantowane ma jedynie Hiszpan Sergio Gadea, który podczas Grand Prix Czech przedłużył swoją umowę z ekipą o kolejne dwa lata. W przypadku odejścia de Angelisa i Bautisty oraz awansu Tamcacsiego i Faubela do 250ccm, w Bancaja Aspar 125ccm pozostałyby przynajmniej dwa wolne miejsca. Czy oznacza to większą szansę na debiut w Grand Prix Andrzeja Chmielewskiego?

17'letni Polak w klasie 125ccm ścigać się miał pod skrzydłami Martineza już w tym roku, jednak wycofanie się w ostatniej chwili zagranicznego sponsora oraz problemy ze znalezieniem wsparcia finansowego w Polsce zmusiły Chmielewskiego do odłożenia marzeń o międzynarodowej karierze na dalszy plan. W sezonie 2007 Andrzej startuje w Motocyklowych Mistrzostwach Polski, gdzie w barwach zespołu Xerox Poland Position prowadzi w klasyfikacji generalnej klasy Superstock 600 na jedną rundę przed końcem rywalizacji.

Zapytaliśmy menedżera zawodnika, Michała Pernacha, czy cały czas jest szansa na starty Chmielewskiego w barwach ekipy Bancaja Aspar i czy ewentualne przetasowania jej zawodników pomogą Polakowi w zadebiutowaniu w Mistrzostwach Świata w sezonie 2008.

„Tak, cały czas jesteśmy w bardzo bliskich stosunkach z ekipą Jorge Martineza i jedyną barierą uniemożliwiającą Andrzejowi Chmielewskiemu starty w Grand Prix, jest brak sponsora." - powiedział nam „Perek". „Nie ukrywamy, iż decyzja o tegorocznych startach w Mistrzostwach Polski była krokiem do tyłu. Z tego powodu planujemy, aby Andrzej powrócił w przyszłym roku do ścigania się na poziomie europejskim, w pucharze Superstock 600 [seria towarzysząca Mistrzostwom Świata Superbike - Mick], w którym startował przed dwa ostatnie lata. Jest to praktycznie na sto procent pewne. Jak już wspomniałem, drzwi ekipy Aspar są dla nas ciągle otwarte i planujemy umożliwić Andrzejowi start w Mistrzostwach Świata w 2009 roku. Za dwa lata Andrzej będzie miał już dziewiętnaście lat, dlatego nie wykluczamy debiutu w klasie 250ccm. Wiele zależy jednak od pozyskania sponsora, a w Polsce nie jest to łatwe."


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 8
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę