Ta witryna używa plików cookie. Więcej informacji o używanych przez nas plikach cookie, ich zastosowaniu
i sposobie modyfikacji akceptacji plików cookie, można znaleźć
tutaj
oraz w stopce na naszej stronie internetowej (Polityka plików cookie).
Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeCzy moze ktos wyjasnic dlaczego tak jest z tymi buspasami ze sa jakby wyjete z kodeksu drogowego? Wg. mnie to powinno byc w kodeksie jakie pojazdy po jakim pasie moga sie poruszac i ewentualnie aktualizowane tylko. A tak jak jest, to na logike zasady ruchu drogowego na buspasie nie obowiazuja, bo jest samowolka. Ja rozumiem, ze za drogi odpowiadaja poszczegolne gminy czy wojewodztwa, ale w skali kraju czy nawet Europy powinno byc to ujednolicone, bo jest balagan. Dajmy na to slyszalem ze w Lodzi motocykl moze poruszac sie po bus pasie, w zeszlym roku, we wrzeniu bylem tam akurat i ustawilem sie na bus pasie do swiatel, a kierowca autobusu miejskiego mnie stabil :P Moze tylko za warszawskie numery, a moze nie mialem prawa tam byc... cholera wie. Jest gdzies w internecie spisane w ktorych miastach mozna jezdzic w ktorych nie? Przepraszam za brak polskich znakow, pisze z Norwegii gdzie w calym kraju motocyklista ma prawo poruszac sie bus pasem...
OdpowiedzZarządca drogi decyduje kto i gdzie może jeździć, kodeks drogowy tego nie definiuje. Podobnie z drogami pod hipermarketem. W niektórych krajach EU to jest zawarte w kodeksie. I tak też powinno się zrobić w Polsce, a do tego czasu trzeba sprawdzać za każdym razem czy wolno czy nie.
OdpowiedzPolecam też artykuł w Przeglądzie Komunikacyjnym Przesłanki odpowiedzialności zarządcy drogi za szkody powstałe z powodu złego stanu nawierzchni
Odpowiedz