Customy Game Over Cycles - sztuka wyobraźni
Historia Behemot Bike – motocykl z najszerszą oponą świata
Game Over Cycles (GOC) to polska firma zajmująca się budową motocykli typu custom. Firma działa w małej, podkarpackiej miejscowości Lisie Jamy i w zeszłym roku zasłynęła stworzeniem customowej maszyny zainspirowanej ikoną polskiego i światowego metalu, zespołem Behemoth. Projekt powstał we współpracy z liderem zespołu, Adamem Nergalem Darskim. Behemoth Bike, bo tak się zwie to stalowe monstrum, ma prawie 3 metry długości i jest wyposażony m.in. w najszerszą oponę świata - model „Monster”, o rozmiarze 360mm. Szatańska konstrukcja została doceniona na jednym z największych zlotów motocyklowych świata, European Bike Week, organizowanym co roku w Austrii, gdzie w 2013 roku w konkursie Custom Bike Show przeprowadzonym przez markę Harely-Davidson motocykl zdobył prestiżową nagrodę publiczności, a także drugie miejsce w kategorii „Radical”.
Behemoth Bike jest motocyklem zainspirowanym zespołem Nergala, ale należącym do stajni GOC, jednakże współpraca obydwu stron ułożyła się na tyle dobrze, że Darski zlecił firmie wykonanie prywatnej customowej maszyny, która miałaby być bardziej praktycznym w warunkach miejskich, ale wciąż odpowiednio wykonanym estetycznie motocyklem do codziennego użytku. Motocykl jest modyfikowaną maszyną marki Harley-Davidson, model Dyna rocznik 2009, ale z oryginalnych części został tylko silnik, tylne amortyzatory i większa część ramy. Maszyna miała swoja premierę w marcu 2014r. i została ochrzczona nazwą najnowszej plyty Behemotha, czyli „The Satanist”.
Drag, którego szkielet stanowi 90% blachy
Wcześniejsze projekty firmy były nie mniej intrygujące niż maszyny tworzone w klimatach piekielnych. Pierwszy custom autorstwa GOC – Drag, to niski, długi i agresywny motocykl skonstruowany bez tradycyjnej ramy rurowej. Szkielet maszyny został w 90% wykonany z blachy połączonej ze sobą rurami. Motocykl zdobył 2 laury w krajowych konkursach konstruktorów: II miejsce w kategorii "custom" podczas XVII Easy Rider Party w Borku k/Bochni (czerwiec 2012) oraz III miejsce podczas Mistrzostw Polski Motocykli Customowych - Custom Festival 2013.
Chopper z silnikiem S&S V111
Inny projekt GOC to z kolei konstrukcja od której bije dostojność. Wyposażony w silnik S&S o pojemności 111 cali chopper ponownie opiera się na autorskiej ramie GOC. Inne oryginalne rozwiązania zastosowane w maszynie to zbiornik paliwa przedzielony na dwie części tak, aby pomiędzy nimi była widoczna rama. Instalacje elektrycznie są poprowadzone przez rury wspawane w jedną z połówek baku, co nadaje całości odpowiedniej estetyki. Chopper również otrzymał nagrodę publiczności na European Bike Week w Austrii w 2012r.
Więcej informacji na temat Game Over Cycles znajdziecie na naszej stronie internetowej. Zapraszamy również na nasz profil na Facebooku.