Crighton Racing CR700P - 200 konna apokalipsa z silnikiem Wankla
Kierowca po sesji na torze powiedział tylko: "Jest ku***sko szybki!".
Nie słyszeliście o Crighton Racing? Nie szkodzi, już za jakieś 5 minut będziecie chcieli wiedzieć o tej małej firmie wszystko. Stoją za nią Brytyjczycy, którzy zdecydowali się na rezurekcję świetności silników Wankla. Co to jest silnik Wankla? Krótko mówiąc, jest to lekka, płynna, paliwo i olejożerna jednostka osiągająca chore wartości obrotowe i sprowadzająca się do konstrukcji obrotowego tłoka. Dokładnie takie coś, w pojemności 700cm3 ma motocykl CR700P. Aha, czy mówiliśmy, że ma też 200 KM, 136 Nm i waży 136 kg? W takim razie jesteście zainteresowani, tak?
Na filmie zobaczymy byłego pro-racera Jamie Whithama, który miał okazję dosiąść tego potwora na Festival of 1000 Bikes. Po sesji na torze powiedział tylko: "Jest ku****sko szybki!". Zwróćcie uwagę na moment, w którym Jamie przelatuje obok paddocku. Nagle Panigale stało się mało spektakularne, prawda?
Silnik Wankla może osiągać niemądre obroty, stąd też możliwa jest do uzyskania ogromna moc przy relatywnie niewielkiej pojemnościowo i gabarytowo konstrukcji. Crighton Racing CR700P ma zawias Bitubio, heble Brembo, 22 litrowy zbiornik paliwa, który i tak nie wystarcza na wiele oraz dźwięk, którzy nakazuje nam myśleć, że tak właśnie brzmi apokalipsa. Posłuchajcie sami...
A na tym filmie możecie zobaczyć jak działa silnik Wankla:
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarzeto ile wynosz± te chore warto¶ci obrotowe? bo jak ju¿ autor tak to prze¿ywa to móg³by siê podzieliæ z czytelnikiem tak± informacj±
OdpowiedzDokladnie panowie, chyle czola. Porownywanie tej besti do mojego golfa III 1.9 tdi jest co najmniej nie na miejscu. To nie jest motocykl turystyczny tak jak moj suzuki gs 500, wiec nie ma co ...
OdpowiedzChyba raczej cbr 1000rr i inne superbike.
Odpowiedzprzy takim motocyklu wspominanie o ilo¶ciach oleju i paliwa to....
OdpowiedzJakie po³ykanie oleju. To tak jakby winiæ za to 2 suw. Ten model smarowanie ma zrobione oddzielnie dla komory korbowej olejem 5W50, a wewn±trz idzie paliwo, powietrze, i olej 2suwowy. Na normalnym ...
OdpowiedzNie widzê w tym silniku nigdzie korby, wiêc ciê¿ko mówiæ o komorze korbowej
OdpowiedzDzwiek obledny.. :) Szkoda tylko ze na ilosciach oleju jaki polyka ten potwor mozna by ogrzac iglo zima. No i ta slynna paliwozernosc silnikow wankla.. LPG chyba odpada?
OdpowiedzLOL do panamery te¿ by¶ gaz zak³ada³?
Odpowiedz