Crash test motocykla w PIMOT - brutalnie…
Jak z bliska wygląda zderzenie samochodu i motocykla? Bardzo brutalnie i zawsze bardziej poszkodowany jest w takim zajściu kierowca jednośladu. Poniżej znajdziecie zapis symulowanego wypadku przeprowadzonego dziś w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji. Test symulował bardzo typowe zajście na drogach całego świata, czyli zajechanie drogi motocykliście. Efekty oceńcie sami…
Crash-test ten został wykonany na zamówienie ZDM i Fundacji Jednym Śladem. Jak sami możecie się przekonać na powyższym materiale, dzięki profesjonalnemu przygotowaniu zderzenia przez Zespół specjalistów z PIMOT eksperyment wypad niezwykle realistycznie. Wręcz przerażająco realistycznie.
Manekin "Edward" rozpędzony na motocyklu do prędkości 50 km/h uderzył w stojący samochód osobowy w przednią oś. W momencie uderzenia głową w szybę przeciążenie działające na głowę manekina wynosiło 400G. Widać też ogromną siłę z jaką kończyny uderzają o nadwozie pojazdu, co w prawdziwym wypadku doprowadziłoby do ich połamania. Choć zderzenie odbyło się przy prędkości zaledwie 50 km/h, szanse motocyklisty na przeżycie takiego wypadku (gdy uderza głową w nadwozie samochodu) są niestety bliskie zeru.
Test wykonany został w ramach akcji ZDM - "Załóż odblask", która jest skierowana do motocyklistów, a której Fundacja oraz PIMOT są partnerami. Prezentowany materiał zrealizowany został przy wykorzystaniu kamery F-55 z szybkością 240 klatek na sekundę.
Źródło: Fundacja Jednym Śladem
Komentarze 9
Poka¿ wszystkie komentarzeNieca³y rok temu bra³em udzia³ w bardzo podobnym zdarzeniu. Jecha³em BMW R1100 GS z prêdko¶ci± oko³o 50 km/h i uderzy³em w samochód, który zajecha³ mi drogê na skrzy¿owaniu. Mo¿e ze wzglêdu na moj±...
OdpowiedzZ tego co napisa³e¶ domy¶lam siê tylko, ¿e _jecha³e¶_ z prêdko¶ci± 50km/h, a gdy zobaczy³e¶ przeszkodê, zacz±³e¶ hamowaæ i uderzy³e¶ ju¿ ze zdecydowanie mniejsz± prêdko¶ci±, a to uratowa³o Ci ¿ycie. Tutaj zderzenie by³o przy prêdko¶ci 50km/h, czyli tak jakby Edek jecha³ 80-100km/h i zd±¿y³ wyhamowaæ do 50km/h w chwili uderzenia.
OdpowiedzCzyli mo¿na je¼dziæ bez kasku i bez ubrañ. Bo skoro przy zwyk³ej miejskiej st³uczce przy 50, szanse dobrze ubranego motocyklisty wynosz± 0, to albo olaæ temat i nie je¼dziæ wcale, kupiæ auto i ...
OdpowiedzTo jest uderzenie przy 50km/h, bez hamowania. Jad±c 50km/h je¶li zobaczysz przeszkodê i zaczniesz hamowaæ to twoje szanse wzrastaj± wielokrotnie. Droga hamowania z 50km/h jest niewielka. Dlatego w³a¶nie w miastach ze wzglêdu na widoczno¶æ jest takie a nie inne ograniczenie.
OdpowiedzOgl±da³em to ujêcie z kilku kamer. Moto zachowuje siê absolutnie realistycznie, natomiast mam w±tpliwo¶ci , czy "Edward" oddaje ruch prawdziwego je¼d¼ca w tej sytuacji, gdy¿ "Edward" przemieszcza ...
OdpowiedzBrrrrrrrrrr, nie ¿yczê nikomu...
OdpowiedzTrochê dziwny ten kask i buty. Na taki motocykl ? Nie zmienia to faktu, ¿e ¼le koñczymy.
OdpowiedzTak, ten kask wszystko zmieni³...
OdpowiedzNie zrozumcie mnie ¼le, ale na pewno przeci±¿enie na g³owê wynios³o a¿ 400 G? Zak³adam, ¿e ta warto¶æ jest jednak mocno zawy¿ona. Bardzo realistyczny wypadek, a¿ ciary przechodz± ;/
OdpowiedzTakie przeci±¿anie moze byæ nawet wiêksze i co ciekawe da sie nawet je prze¿yæ. Tylko ¿e ono najczê¶ciej trwa tylko kilka milisekund.
Odpowiedz