Chcesz być szybszy w terenie?
Nic tak nie irytuje podczas jazdy w terenie, jak złapanie gumy. Ściąganie koła, klejenie lub wymiana dętki, ponowne zakładanie koła – minimum pół godziny w plecy, co na zawodach równa się przegranej. Są na to jednak sprawdzone sposoby!
Atomowy start - zapomnij o sprzęgle!
Jednym z bardzo popularnych rozwiązań na zawodach jest automatyczne sprzęgło REKLUSE, dzięki któremu zyskujemy bardziej dynamiczne starty, płynniejsze przejazdy w zakrętach i co za tym idzie szybsze okrążenia. REKLUSE’a daje nam możliwość zmiany biegów (góra i dół) bez użycia sprzęgła i co więcej, pozwala na zatrzymanie motocykla bez konieczności użycia sprzęgła. Teraz wyobraźcie sobie te wszystkie strome podjazdy i bezbłędne starty, podczas których będziecie mogli zapomnieć o sprzęgle. Sprzęgła REKLUSE są również produkowane do motocykli szosowych (Harley-Davidson i BMW, inne marki są w fazie testów).
Brak dętki – brak problemu
Jednym z rozwiązań ułatwiającym jazdę jest pozbycie się ciężkiej dętki. Można ją zastąpić obręczą TUBLISS z wysokim ciśnieniem (7,8 bara). Dzięki temu rozwiązaniu pozbywamy się około 1kg niepotrzebnej masy nieresorowanej (równej około 5 kg normalnej masy) oraz szczelnie zamykamy oponę umożliwiając jej użytkowanie jak opony bezdętkowej. Co więcej, oponę teraz możemy pompować mniejszym ciśnieniem dzięki czemu zyskujemy dodatkową przyczepność, stabilność i amortyzację. W przypadku przebicia opony musisz... po prostu jechać dalej! System tubliss ochroni felgę przed uszkodzeniem, a opona pomimo przebicia wciąż będzie się zachowywać jakby panowało w niej minimalne ciśnienie. Poprawnie zamontowany i utrzymywany TUBLISS wytrzyma dłużej, niż Twój motocykl!
TIRE BALLS to rozwiązanie stosowane od ponad 10 lat przez mistrzów cross i hard enduro, w quadach, 4x4, a nawet przez armię USA. Zamiast standardowej dętki w oponie mieści się kilkadziesiąt kul z powietrzem, dzięki temu w razie przebicia, nie tracimy całego powietrza z dętki, a jedynie przebijamy jedną z kul, czego pewnie nie odczujemy. Nawet przebicie kilku kul nie nastręczy nam problemów, bowiem pozostałe rozprężą się na tyle, abyśmy bez przeszkód kontynuowali jazdę. Dzięki temu, podobnie jak w przypadku tubliss zyskujemy dodatkową przyczepność, stabilność i amortyzację. Przebite kule, można dokupić pojedynczo bez potrzeby wymiany całego zestawu.
Wszystkie te gadżety można znaleźć w ofercie „Olek Motocykle”. Zapraszamy!