Carl Fogarty kończy przygodę z World Superbike
Team Foggy Racing, zespół wyścigowy którego właścicielem jest Carl Fogarty, musi zrezygnować ze swoich planów powrotu do World Superbike z powodu braku sponsorów.
Ekipa legendarnego, czterokrotnego mistrza świata klasy Superbike od sezonu 2003 ścigała się w WSB korzystając z trzycylindrowych motocykli Foggy Petronas, jednak po wygaśnięciu kontraktu z malezyjskim potentatem petrochemicznym, musiała wycofać się z klasy pod koniec ubiegłego sezonu.
Brytyjczyk od wielu miesięcy intensywnie rozmawiał z włoskim producentem motocykli - legendarną MV Agustą, która nie może pochwalić się jednak niestety najlepszą sytuacją finansową. Brak wystarczającego zainteresowania ze strony sponsorów skłonił słynącego z rozmachu Foggy'ego do ostatecznego zarzucenia dalszych prac nad projektem.
„Wszyscy wiedzą, że to bardzo trudny okres jeśli chodzi o sponsoring w wyścigach motocyklowych." - wyjaśniał dziś Fogarty. „Mieliśmy jednak nadzieję, że połączenie naszego zespołu z tak legendarną marką jak MV Agusta, będzie bardzo atrakcyjną propozycją dla inwestorów zarówno w Wielkiej Brytanii jak i poza nią.
Niestety, pomimo ogromnych wysiłków i zainteresowania kibiców, doszliśmy do wniosku, że nie uda się wystawić profesjonalnego zespołu bez znacznego finansowego wsparcia fabryki. Z tego powodu zdecydowałem się na zakończenie tego rozdziału mojej kariery i zamknięcie nowoczesnego warsztatu naszej ekipy w Burton. Jednocześnie nasze ciężarówki i jednostka gościnna zostały wystawione na sprzedaż.
„Chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy wspierali projekt Foggy Petronas Racing i mam nadzieję, że mniejsze, inne prywatne zespoły będą miały więcej szczęścia niż my. Sam zamierzam teraz skoncentrować się na szeregu innych możliwości, które czekają na mnie zarówno w branży motocyklowej jak i poza nią." - zakończył Brytyjczyk.
47'letni dziś Fogarty w World Superbike zadebiutował dosiadając Hondy w roku 1991, który zakończył na siódmej pozycji w klasyfikacji generalnej. Dwa lata później Brytyjczyk został fabrycznym zawodnikiem Ducati i po kolejnym krótki epizodem z Hondą, to właśnie w barwach włoskiej fabryki odnosił największe sukcesy.
Kontrowersyjny na torze i poza nim, Foggy sięgnął w latach 1994-1999 po cztery mistrzowskie tytuły, jednak już w roku 2000 zmuszony został do zakończenia kariery w skutek poważnych kontuzji odniesionych podczas treningów przed wyścigami na australijskim torze Phillip Island.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze