Cała prawda o autoryzowanych serwisach Yamahy
Ręka w górę, kto uważa, że korzystanie z autoryzowanych serwisów motocyklowych jest drogie, a zakup nieoryginalnych części zamiennych pozwala zaoszczędzić konkretne kwoty w domowym budżecie. No tak, jest Was całkiem sporo. Zanim jednak opuścicie tę stronę, zachęcamy do poświecenia kilku minut na dokończenie tego artykułu, w którym obalamy mity na temat autoryzowanych serwisów marki Yamaha i oryginalnych części zamiennych, a także podpowiadamy, jak naprawdę zaoszczędzić na utrzymaniu swojego motocykla.
Mit 1 – oryginalne części są drogie
Może jeszcze nie słyszałeś o tym, że w zeszłym roku Yamaha znacząco obniżyła cennik oryginalnych części zamiennych, które teraz często są dostępne w niższych cenach niż dobrej jakości zamienniki! Nie wierzycie? No to porównajmy! Na przykładzie FZ6, jednego z najczęściej spotykanych motocykli Yamahy w Polsce – za oryginalne klocki hamulcowe zapłacimy 106 zł, podczas gdy dobrej jakości nieoryginalny zamiennik w jednej firmie kosztuje 120 zł, a innej – nawet 121 zł. Akumulator do FZ6 w serwisie Yamahy kosztuje 273 zł, w jednej z firm oferujących zamienniki – 368 zł, a w drugiej – 271 zł. Porównajmy zestaw łańcuchowy – za oryginalny Yamahy zapłacimy 502 zł, za zamienniki 682 zł albo nawet 750 zł! Podobne różnice dostrzeżemy w cenach części zamiennych do motocykla XT660. Zestaw łańcuchowy Yamahy kosztuje 434 zł, podczas gdy konkurencja oferuje zamienniki w cenach 491 zł lub nawet 539 zł. Jak widać, oryginalne części zamienne są dostępne w cenach podobnych lub często nawet niższych niż dostępne na rynku zamienniki. Jeśli więc zbliża się termin przeglądu Twojego motocykla, nie wahaj się, tylko zadzwoń do autoryzowanego serwisu Yamahy i zapytaj o ceny. To nic nie kosztuje.
Mit 2 – zamienniki nie są gorsze od oryginalnych części zamiennych
Niestety często są. Dlaczego? Otóż po pierwsze, w odróżnieniu od produktów oryginalnych, nie zostały one zaprojektowane przez tych samych inżynierów, którzy skonstruowali cały motocykl, a więc są dopasowywane później przez osoby niezwiązane z producentem pojazdu. Co ma tym większe znaczenie, że według badań, opublikowanych przez amerykańską organizację non-profit Consumer Reports w dniu 5 kwietnia 2015, Yamaha zajmuje pierwsze miejsce pod względem niezawodności motocykli. Po drugie, do produkcji zamienników często używa się niższej jakości materiałów. Po trzecie, zamienniki są opracowywane „hurtowo” dla kilku wersji pojazdu, podczas gdy oryginalne komponenty są zawsze dedykowane do jednej, konkretnej wersji motocykla. Dodatkowo, zamienniki nie zostały poddane tylu testom i próbom co części oryginalne, co może się przekładać na ich zmniejszoną żywotność i efektywność działania. Co gorsze, niskiej jakości zamienniki mogą obniżyć trwałość pozostałych podzespołów, z którymi współpracują, narażając Cię na dodatkowe koszty. Dla przykładu - niskiej jakości klocki hamulcowe szybciej zużyją tarcze, a budżetowy akumulator szybciej będzie tracił moc i w efekcie będziesz musiał ponownie go wymienić za rok.
Mit 3 – Pan Włodek zna się lepiej
Nie chcemy podważać wiedzy i doświadczenia panów Włodków z lokalnych warsztatów, jednak z pewnością nie uczestniczą oni w trzypoziomowych szkoleniach w Akademii Technicznej Yamahy i nie trenują na motocyklach demonstracyjnych pod okiem naszego dyrektora ds. obsługi posprzedażnej Piotra Piszcza. A szkoda, żeby uczyli się sztuki inżynierii na Twoim własnym sprzęcie. Dlatego nasi doradcy i wszyscy mechanicy z naszych 22 autoryzowanych serwisów na terenie Polski regularnie biorą udział w teoretycznych i praktycznych szkoleniach, na których pogłębiają swoją wiedzę i doskonalą umiejętności. I dlatego, dbając o Twój sprzęt, zaoferują Ci zawsze w pierwszej kolejności oryginalne części zamienne. Co więcej, na co dzień korzystają oni z oryginalnych urządzeń diagnostycznych, które służą do kompleksowej kontroli wszystkich podzespołów Twojego motocykla. Dzięki temu szybciej wykryją ewentualną usterkę i nie będą Cię narażać na kolejne wizyty i koszty.
Mit 4 – oszczędzam, omijając z daleka ASO
Jeśli jeszcze nie przekonały Was porównania cen oryginalnych i nieoryginalnych części zamiennych ani wymagania, jakim muszą sprostać nasi doradcy serwisowi oraz mechanicy, mamy dla Was garść dodatkowych argumentów przemawiających za wizytą w autoryzowanym serwisie Yamahy:
- 2-letnia gwarancja na nowy motocykl, która działa wyłącznie wtedy, gdy wykonujesz okresowe przeglądy zgodnie z zaleceniami producenta, a te na pewno spełni ASO. Pamiętaj, że dotyczy to również EuroGwarancji działającej na terenie wszystkich krajów Unii Europejskiej.
- Wyższa wartość pojazdu przy dalszej odsprzedaży – musicie przyznać, że podbita książka serwisowa budzi zaufanie…
- Twoja mobilność i święty spokój – dokładamy wszelkich starań, abyś po wyjechaniu z autoryzowanego serwisu Yamahy miał w pełni sprawny i czysty motocykl lub skuter, gotowy do powitania sezonu motocyklowego czy wyruszenia w dalszą trasę, bez obawy, czy przegląd został wykonany poprawnie, a ewentualna usterka naprawdę usunięta.
I jeszcze słowo na koniec – przed następnym przeglądem czy wymianą podzespołów po prostu zadzwoń do Yamahy. Możesz się miło zaskoczyć i przy okazji zaoszczędzić sporo nerwów i pieniędzy. Zapraszamy! Lista ASO Yamahy dostępna na stronie www.yamaha-motor.pl.
Yamaha Motor Polska