CRF450R, CRF450R 50th Anniversary i CRF450RX - nowości Hondy na rok 2023
Nowe motocykle na rok 2023 - CRF450R, CRF450R 50th Anniversary i CRF450RX - są głównymi nowościami w rodzinie terenowych maszyn Hondy, które wywalczyły już wiele tytułów mistrzowskich. Doświadczenia zawodników HRC z mistrzostw MXGP, AMA Supercrossu i Pro Motocrossu ukierunkowały prace rozwojowe doyczące modelu CRF450R. W ich rezultacie motocykle pozwalają na szybszą i dłuższą jazdę.
W modelu CRF450R na rok 2023 zastosowano nowe, węższe kanały dolotowe, dłuższy wlot powietrza, mniejszy korpus przepustnicy o średnicy 44 mm oraz ustawienia rozrządu dobrane na podstawie doświadczeń kierowców wyścigowych. Dzięki nim silnik dostarcza o ponad 10% więcej momentu obrotowego przy niskich obrotach, co w połączeniu z większą i bardziej płynnie oddawaną mocą w dolnym zakresie obrotów, pomaga CRF450R ostrzej pokonywać zakręty. Tylny tłumik jest również bardziej wytrzymały dzięki zastosowaniu twardszego aluminium, które jednak nie spowodowało zwiększenia masy motocykla.
Zmodyfikowana sztywność ramy pozwoliła na zwiększenie sztywności tylnej sprężyny i współczynnika tłumienia amortyzatora. Przyczyniło się to do poprawy reakcji zwrotnych otrzymywanych przez kierowcę, ułatwiając mu kontrolę nad motocyklem i jazdę po wyboistym terenie. Zwiększona została przyczepność przedniej opony i ogólnie CRF450R na rok 2023 jest bardziej stabilny i jeszcze szybciej skręca dzięki lepszej reakcji zawieszenia z poprawionym tłumieniem nierówności.
Nowa grafika zawiera przeprojektowane logo HRC, które w obecnej wersji symbolizuje rozszerzenie działalności HRC o wyścigi samochodowe, natomiast CRF450R 50th Anniversary upamiętnia pół wieku, które minęło od wyjazdu motocykla CR250M Elsinore na tor wyścigowy. Oddający hołd wspaniałym motocyklom serii CR z lat 80-tych model wyposażony jest w charakterystyczne elementy, takie jak niebieskie siedzenie, białe tablice numerowe, złote koła i kierownicę, szare, metaliczne półki - górną i dolną oraz unikatową grafikę osłony chłodnicy.
CRF450RX, model 2023, zyskał te same modyfikacje, którym poddano jego motocrossowe rodzeństwo. Jest on przygotowany do jazdy w terenie dzięki plastikowemu zbiornikowi paliwa o pojemności 8 litrów, 18-calowemu tylnemu kołu, specjalnym ustawieniom ECU odpowiadającym za wtrysk paliwa i zapłon mieszanki, bocznej podpórce z kutego aluminium oraz osłonom na dłonie kierowcy.
Nowa, rzucająca się w oczy szata graficzna modeli na rok 2023 - CRF250R i CRF250RX - zawiera nowe logo HRC dumnie prezentujące się na osłonach.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze