Buty XPD XP3-S - sportowo uniwersalne
Na pierwszy rzut oka buty XPD XP3-S wyglądają jak rasowe, wyścigowe kopyta, ale spieszę donieść, że ten kto myśli, że będą nadawały się jedynie na tor, pozytywnie się zaskoczy. Sam miałem podobne obawy. Do momentu, kiedy wybrałem się w XP3-S w trasę. Okazało się, że spektrum zastosowań się powiększyło.
Wykonanie: Do produkcji użyto materiałów wysokiej jakości, co potwierdza się, kiedy weźmiemy but do ręki. Potwierdzi się to także, kiedy spojrzymy na obuwie po sezonie i używaniu go w kiepskich warunkach pogodowych. Żadnych przebarwień, żadnych uszkodzeń czy przetarć (nie licząc mikroskopijnych śladów użytkowania).
Komfort: Buty są wyposażone w pełny zestaw protektorów i z powodzeniem, a nawet wskazaniem można ich używać na torze. Czasami jednak jest tak, że „full” sportowe buty nie nadają się do codziennego użytku i człowiek czuje się w nich jak butach narciarskich. Tutaj nic takiego nie ma miejsca. XP3-S są zaskakująco wygodne i owszem, cały czas wiemy, że mamy na sobie obuwie w pełni przystosowane do sportu i raczej nikt nie wybierze się w nim na spacer, ale naprawdę nie można się przyczepić braku komfortu.
W chłodniejsze dni: Osobiście nienawidzę, kiedy pogoda się psuje, a buty motocyklowe bezczelnie wpuszczają chłód do środka mrożąc stopę. Dzięki technologii Thermo Protection XP3-S są ciepłe, kiedy temperatura spada. Bez obaw, stopom jest ciepło, nie gotują się.
W trasie: Z butami motocyklowymi często jest tak, że w trasie najpierw wydaje się, że wszystko ok, a po kilkudziesięciu kilometrach zaczynają uwierać. W XP3-S zdarzyło mi się tak przez pierwsze dwa razy, kiedy wybrałem się w nich w trasę. Później wszystko było w porządku i jest tak po dziś dzień. Buty nie są także przesadnie „zabudowane” dzięki czemu dają dobre wyczucie dźwigni biegów. Słówko o wodoodporności. Powszechnie wiadomo, że w pełni wodoodporne są tylko kalosze. XP3-S owszem, w końcu przepuszczają wodę, ale nie spodziewałem się, że potrwa to tak długo. Dopiero po godzinie jazdy w biblijnej ulewie woda przedostała się do środka i to tylko w niektórych miejscach.
Przeznaczenie: Sport – 50%, trasa – 30%, jazda codzienna – 20%. To cały czas są buty zaprojektowane z myślą o jeździe sportowej, ale nie zapomniano przy tym o realnym świecie, w którym czasami pada i czasami trzeba się przejść po hipermarkecie. Wady? Jeśli jeździsz ze spodniami narzuconymi na buty, rzep zapięcia czasami zaczyna drapać w nogę. Przez resztę czasu XP3-S sprawdzą się u wszystkich, którzy potrzebują pro-sportowego obuwia ale także o cywilnych właściwościach i bez uszczerbku na komforcie.
Nasza ocena w skali 1 do 6: 5
Cena: 899 zł
|
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeja jezdze w Alpinstarach SMX-Plus i tez uwa¿am ze s± wygodne i nadaj± siê do turystycznej jazdy
Odpowiedz£adnie piszesz, ale szkoda, ¿e po tych 6 tys km. buty puszczaj± w szwach zdjêcie 10 to s± te "mikroskopijne ¶lady u¿ytkowania" tak ? Nie w±tpiê , ¿e s± wygodne.
OdpowiedzBoczo ile w nich km zrobi³e¶?
OdpowiedzUuu, sporo tego by³o, co najmniej 6 tysiêcy.
OdpowiedzW takim razie niez³y produkt. Wygl±daj± jakby¶ je wczoraj z pude³ka wyci±gn±³. :)
OdpowiedzFajne kopytka, cena te¿ wydaje siê sensowna.
Odpowiedz