Buell 1190 nie potrzebuje kontroli trakcji
Europejskie mistrzostwa w klasie superbike pad³y ³upem Haralda Kitscha, który startowa³ w nich na motocyklu EBR1190. Co ciekawe, motocykl ten pokona³ bardzo mocnych rywali nie posiadaj±c kontroli trakcji. Jak stwierdzi³ sam zawodnik: „Konkurencja z japoñskimi rzêdówkami, BMW S1000RR, Aprili± RSV4 oraz Ducati 1198s by³a bardzo trudna. Tyle ¿e to EBR okaza³ siê punktem odniesienia dla innych”. Kitsch przypieczêtowa³ tytu³ w czasie ostatniej rundy europejskiej serii na torze Oschersleben w Niemczech.
„Nie jest ³atwo konkurowaæ z rzêdowymi czwórkami za pomoc± V2, szczególnie gdy rywale s± uzbrojeni w ogromn± ilo¶æ elektroniki. Ale EBR1190 ma niesamowite podwozie, hamulce i przede wszystkim absolutnie doskona³± trakcjê. To poziom przyczepno¶ci, który rywale próbuj± wytworzyæ swoimi gad¿etami. Tyle tylko, ¿e kontrola trakcji w gruncie rzeczy oznacza elektroniczne zamykanie przepustnicy, czego wiêkszo¶æ zawodników potrafi±cych kontrolowaæ przyczepno¶æ po prostu nie lubi. Wielokrotne zwyciêstwa EBR 1190RS udowadniaj±, ¿e je¶li masz odpowiednie podwozie, nie potrzebujesz kontroli trakcji” – stwierdzi³ Jens Krüper, szef zespo³u Kitscha.
Tak siê sk³ada ¿e EBR1190RS w³a¶nie wchodzi do salonów w USA. Cena? 40 tysiêcy USD (+4k za pakiet karbonowy). Za te pieni±dze klient otrzymuje motocykl o mocy 175KM i wadze 176 kg, bez kontroli trakcji, ale za to doskonale prowadz±cy siê. Do was to przemawia?
Komentarze 13
Poka¿ wszystkie komentarzeHarald jezdzi w BEARS
OdpowiedzHarald jezdzi w BEARS
Odpowiedzstraszna kupa
Odpowiedzmy¶la³em ¿e buell upad³ i nic nie produkuje???
OdpowiedzSzanowny Panie Redaktorze, proszê nie wprowadzaæ czytelników w b³±d - europejskie mistrzostwa ??!!! Chyba ten skrót w odniesieniu do treningów organizowanych przez jedn± z grup niemieckich, jest ...
Odpowiedzpiêkny jest! V2 rulez! ale te kominy... fuj!
Odpowiedz