tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bridgestone BT-023 Battlax - w dobrym kierunku
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Bridgestone BT-023 Battlax - w dobrym kierunku

Autor: 2011.08.12, 13:21 Drukuj

Czy BT-023 to dobry następca poprzednich Battlaxów?

BT-023 zawitały na obręczach mojego motocykla piętnaście tysięcy kilometrów temu. Jednocześnie zastąpiły seryjnie montowane Battlaxy BT-57. Po pierwszej przejechanej trasie, wrażenie, jakie zrobiły opony było jak najbardziej pozytywne. Jak zachowywały się nowe gumy w porównaniu do swoich poprzedników, które na motocyklu zrobiły podobny przebieg, miały pokazać dalsze nawijane na koła kilometry.

Po rozpakowaniu przesyłki od Bridgestone, moim oczom ukazały się pachnące nowością, lśniące czarną gumą opony ze świeżutkim DOT, które dopiero wchodziły na polski rynek. Design bieżnika w porównaniu chociażby do BT-57 czy BT-021, które de facto zostały zastąpione przez BT-023 jest zdecydowanie ciekawszy, co często nie pozostaje bez znaczenia przy wyborze nowych gum. Szczególnie tył wydaje się być agresywny i przypomina bardziej sportowe opony. Przód pozostał raczej bez zmian.

Nowe Battlaxy to opony przez producenta sklasyfikowane jako sportowo-turystyczne. Podczas testu używane były w jeździe miejskiej i na trasach do 1000 km. Sprzętem, na które je założyliśmy jest Honda CBF600. Przejeżdżając w sezonie grube tysiące kilometrów, wytrzymałość opon jest jednym z podstawowych czynników, do której przykładana jest waga - zwłaszcza biorąc pod uwagę ceny nowych kompletów. Tutaj Bridgestone może popisać się całkiem niezłym wynikiem, w momencie montażu głębokość bieżnika z przodu wynosiła 4,4 mm, a z tyłu 6,1 mm. Aktualnie, czyli po pokonaniu około 15000 kilometrów pozostało jej odpowiednio 3,3 mm z przodu i 3,6 mm z tyłu. Trzeba przyznać, że jest to zdecydowanie zadowalający wynik, a można przypuszczać, że opony przejadą spokojnie jeszcze drugie tyle kilometrów do osiągnięcia ogranicznika. Zarówno przód jak i tył zużywają się równomiernie, a opony zachowują swój pierwotny przekrój.

Stara prawda ludowa głosi, że im opona bardziej długodystansowa, tym gorszą oferuje przyczepność. Tutaj mimo moich wcześniejszych obaw związanych z poprzednim wcieleniem Battlaxa, opony zaskoczyły mnie in plus. Na suchym asfalcie niezależnie od miasta, czy w trasie, jazdy solo, czy z pasażerem i bagażem, trzymają jak należy. Profil moich opon to 120/70 i 160/60 czyli jeden z bardziej uniwersalnych, montowany w każdym sprzęcie, o ile nie jest Goldwingiem i Yamahą TRX850. Tylna opona w przeciwieństwie do przedniej wyposażona została w zróżnicowaną mieszankę. Dzięki temu środkowa część nie zużywa się nadmiernie, a boczne sekcje są bardziej miękkie, zapewniając przyczepność w złożeniach. Opony są przewidywalne na wszystkich nawierzchniach, nie sprawiając swojemu kierowcy niemiłych niespodzianek.

Co dzieje się w deszczu? Tego muszę się przyznać obawiałem się najbardziej. To chyba główna bolączka, którą musiały poprawić tęgie głowy z Kurume. Jeżdżąc wcześniej na Battlaxach BT-57 i zasięgając opinii o BT-021, byłem przekonany, że w razie deszczu czeka mnie to samo, czyli Zabawa tańczy na wodzie. Bridgestone zafundował mi niespodziankę – kolejne pozytywne zaskoczenie. Może nie są to doskonałe gumy na deszcz, ale jechać się da. O ile nie przeginamy z prędkością, przechyłami i umiejętnie operujemy klamką hamulca (ja nie muszę – mam ABS), to bezpiecznie dojedziemy do celu. Zdecydowana poprawa.

I tu dochodzimy do mniej pozytywnego aspektu, jakim jest cena. W przypadku Bridgestone nie powinno to dziwić, aczkolwiek około 1400 złotych za komplet może odstraszać. Szkoda, bo BT-023 to opony oferujące użytkownikowi bardzo wiele. Kupując to ogumienie zyskujemy przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa. Bonusem jest ciekawy design i logo dostawcy gum do MotoGP. Wyeliminowano bolączki, z jakimi borykały się poprzednie modele i stworzono naprawdę wytrzymałą oponę. Po części rekompensuje to wysoką cenę.

BT-023 dostępne są w sześciu różnych rozmiarach, co umożliwi zamontowanie jej w większości motocykli. Jako, że jest to opona sportowo-turystyczna, producent wykonał też specjalnie wzmocnioną wersję GT, przeznaczoną dla cięższych sprzętów, takich jak Yamaha FJR.

Opony dostępne są w rozmiarach:

przód:

  • 110/70ZR17M/C (54W)
  • 120/60ZR17M/C (55W)
  • 120/70ZR17M/C (58W)
  • 120/70ZR18M/C (59W)
  • 110/80ZR18M/C (58W)

tył:

  • 150/70ZR17M/C (69W)
  • 160/60ZR17M/C (69W)
  • 160/70ZR17M/C (73W)
  • 170/60ZR17M/C (72W)
  • 180/55ZR17M/C (73W)
  • 190/50ZR17M/C (73W)
  • 160/60ZR18M/C (70W)
rozmiar opony 160 na 60 przedni bieznik bridgestone przod bt023 battlax
zlozenie po bruku cbf rozmiar przod 120 na 70 palenie gumy
trzymanie przy przyspieszaniu tylna opona cbf600 tylny bieznik battlax
zlozenie i przyczepnosc    
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę