Bran¿a motocyklowa z³apana przez niedobór pó³przewodników. Chodzi o uk³ady ABS
Wiele wskazuje na to, że problem braku półprzewodników może wkrótce dotrzeć do branży motocykli. Według informacji krążących w sieci chodzi o spowolnienie produkcji komponentów używanych w układach ABS.
Zgodnie z prawem unijnym każdy motocykl z silnikiem o pojemności 125 cm3 i większej musi być wyposażony w układ CBS lub ABS. Producenci w dużej mierze skłaniają się ku temu drugiemu rozwiązaniu i jedynie przy małych pojemnościach stosują takie tricki jak właśnie CBS, który rozkłada siłę hamowania pomiędzy przód i tył lub ABS tylko dla przedniego koła. Teraz może pojawić się problem z dostępnością części, ponieważ w firmie Texas Instruments doszło do spowolnienia produkcji.
Co ma wspólnego producent kalkulatorów z układami ABS do motocykli? Otóż bardzo wiele, ponieważ produkuje komponenty do układów marki Bosch. Francuski portal Moto Station przytacza wypowiedź przedstawiciela jednego z producentów motocykli, który tłumaczy to tak, że po pierwszeństwo w wyposażaniu w dostępne układy mogą mieć te jednoślady, na których producent ma największą marżę. Na razie otwarcie o problemach z dostawami komponentów mówi jedynie Ducati. Claudio Domenicali zapowiedział ostatnio, że choć lista zamówień jest rekordowa, to zrealizowanie ich nie będzie łatwe. Producent robi jednak wszystko, by opóźnienia były jak najmniejsze.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze