tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Borsk 2009 - stunt kontra wiocha
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Borsk 2009 - stunt kontra wiocha

Autor: Simpson 2009.05.06, 11:31 15 Drukuj

Borsk, klasyczne miejsce dla klasycznych stunterów. Miało być klasycznie zajebiście, no i było. Jednak nie do końca dzięki motocyklom

Mam pewne dziwne wrażenie, że za każdym razem, kiedy nastawiasz się bardzo pozytywnie do jakiegoś wydarzenia to zawsze coś musi się zepsuć. Tak było w tym roku z Borskiem. Impreza na którą czekałem całą zimę, weekend obiecany, pleasure w najczystszej postaci okazał się tym razem festynem z lekką nutką dekadencji.

NAS Analytics TAG

Nocny 550 kilometrowy trip zakończony śniadaniem w Obleśnej i zaczynamy stuntowy borskowy piątek. Pełen pozytyw, znajome twarze i oczekiwanie na ostatni łyk kawy, aby w końcu ruszyć na pas. Przejazd przez las i wjeżdżamy na płytę około godziny 12.00. Myślałem, że będziemy pierwsi, jednak na pasie kręciło się już kilka psiaków. Osoby, które osobiście widziałem po raz pierwszy nie zamulały nic, a nic. Motywacja do jazdy wzrosła do maksymalnego poziomu, więc bez zbędnego pierd..enia ściągnęliśmy moto z przyczepki i ogień.

Zajebiste jest to uczucie, kiedy na pasie widzisz tyle ogarniętych osób. Wolna guma i cyrkle zaczęły być już standardem, więc jeśli chłopaki utrzymają tempo, pod koniec sezonu będziemy mieli wielu nowych wymiataczy. Największym zaskoczeniem była pierwsza w Borsku stunt Bożena, kryjąca się za ksywą Mania. Pierwsze próby wheelie w wykonaniu laski to naprawdę fajny widok, tym bardziej, że przy każdym powtórzeniu koło szło coraz wyżej i wyżej. Oczywiście nie zabrakło też stałych bywalców. Sporym news-em jest to, że Procent w końcu olał ER6N! Jest to jeden z najbardziej utalentowanych polskich stunterów, nie wiadomo czemu wiecznie niedoceniany na zawodach. Mam nadzieję, że gdy wsiadł na F4i zostanie zauważony. Widać, ze dopiero wkręca się w czterocylindrowca, jednak już teraz trzaska świetne combo w linii prostej i zaczyna łazić po moto przy cyrklach.

WHS pojawiło się w okrojonym składzie. Najwięcej jeździł Beku, Vojszu i Kwiat. Wojtek (Beku) odkrył uroki odwijania gazu podczas kółek i walenia dzwonów o asfalt. Osobiście przyczyniłem się do tego, że spadł z moto prosto na łeb i zamiast mi oddać, mocno się ucieszył... Hmm... Vojszu wyszedł z tego weekendu najbardziej poszkodowany. Najpierw przypalił się o wydech w F4 Kosy, po czym jego RR wypluła mu na nogę gotujący się płyn chłodniczy. Będzie go to szczypać przez jakieś 2 tygodnie, oj będzie... Kwiatek to stara płyta, jeździ naprawdę w dobrym stylu, jednak czasem zapomina, że trzeba ćwiczyć zdecydowanie częściej, żeby były efekty.

Ostra jazda reprezentowała południe w składzie Winiu, Tomek750 i Kosa. Dejwid (Winiu) dokonał niemożliwego. Jego pies przeszedł gruntowną deratyzację i stał się znowu ładnym motocyklem! Na dodatek Winiu konkretnie ogarnia temat od początku sezonu, więc jest szansa, że jego motocykl dożyje do Extrememoto. Tomek750 jak i Kosa zmagają się z powrotem do formy po długich przerwach w jeździe. Wyjazdy nie sprzyjają temu, gdyż do każdej miejscówki należy się przyzwyczaić, jednak myślę, że kilka treningów u siebie i te górole wrócą do właściwej poziomu.

Ze wschodu przybrnąłem razem z Komą. Ten rzeźnik od momentu, kiedy zdjęliśmy motocykle, zatrzymał się może z 5 razy podczas całego dnia. Jazda non stop i ćwiczenie no-hander circles, samozaparcie 100%! Dyzio z Bydgoszczy cały czas na fazie. Kręcąc cyrkle na CBR F1 udowadnia, że nie sprzęt, a chęć szczera zrobi z ciebie pro-stuntera. Cygan pojawił się dość późno i zanim zdążył się rozkręcić, przyszła końcówka dnia. Jeśli chodzi o pro jazdę, to tego dnia zdecydowanie rządził Fragment. Wziął się gość na poważnie za stunt i są tego efekty. Obecnie używa 2 motocykli 600RR oraz ER6N. Pierwsza służy mu do kółek na nożnym heblu i driftu. Nikt tak płynnie i gładko nie kręci się w prawo i w lewo jak Fragles. Dodatkowo idealnie precyzyjne drifty w obydwie strony udowadniają, że CBR została przez niego rozgryziona na maksa. Jeśli chodzi o hb i combo w kółkach. Fragmencisko odkrywa uroki jazdy na dwucylindrowcu. High chair circles, K-special czy combo w linii prostej wchodzą mu jak pierwsza komunia. Wolny od kontuzji szykuje się ostro na pierwsze zawody 23 maja w Warszawie i myślę, że namiesza w czołówce. Tak mniej więcej wyglądał piątek pod kątem jazdy. Zazwyczaj tłem radosnych stuntów na pasie była zgraja znajomych bawiących się w najlepsze, jednak w tym roku została ona zagłuszona przez chmarę ludzi z du..y.

Zacznijmy od początku. Co rok w tym samym terminie swoje spotkanie w Borsku urządzają paralotniarze. Jak zwykle układ był standardowy. My korzystamy z małego pasa, oni z dużego, nikt nikomu nie wchodzi w drogę i wszyscy są szczęśliwi. Kiedy po długiej przerwie dorwiesz się do motocykla, czas całkowicie zmienia swoje znaczenie. Zanim się obejrzałem, na pasie zrobił się mały tłum osób postronnych. Tradycja stunterskiej majówki widocznie udzieliła się szerszej grupie ludzi niekoniecznie związanych z jazdą freestyleową na motocyklach. Popołudniem mieliśmy już hordę, która była nastawiona na marny popis swoimi "ścigaczami" oraz czterokołowymi Volkswagenami, Oplami i innymi cudami lat 90tych. Pierwszy raz wyjeżdżając na plac do jazdy musiałem czekać na włączenie się do ruchu! Wożonko w te i nazad, zbędne próby palenia gumy, wszystko było skutecznie tępione przez osoby zaangażowane w nasze spotkanie.

Wieśniory jednak (inaczej nie da się tego nazwać) musiały dać upust swojemu czemukolwiek i odnalazły się na pasie dla paralotniarzy... Wyścigi 100 konnych 20 letnich BMW, drift przednionapędowymi samochodami królowały, nie dając możliwości latania na lotniach. Oczywiście wszystkiemu musiała towarzyszyć publika, która zostawiała po sobie obraz swojej kultury w postaci pustych puszek po piwie i innych śmieci. Festyn w najlepszym wydaniu. Był też jeden przedstawiciel dzikiego lansu. Jak zobaczyłem tą kolumbrynę jedyne co mi przyszło do głowy to: „Co do cholery robi tu ten Hummer?" Wjechał na pas zakręcił spinnerem, spalił gazu za 100 złotych i pojechał do domu. Po co ? Ja się pytam po co ?

Dzięki ogólnemu piątkowemu wiejskiemu entuzjazmowi, w sobotni ranek jadąc na pas przywitał nas właściciel wraz z policją. Uniemożliwienie korzystania z pasa przez paralotniarzy, za który zapłacili, śmietnik i ogólny chaos zdecydowały o tym, że wszystkie wjazdy na płytę lotniska zostały rozkopane. Ziemia z wykopów wylądowała na samym placu, a wina spadła na stunterów. Tym oto sposobem zakończyła się wieloletnia tradycja majowego Borskowania. Szczerze wątpię, że ktokolwiek z pasowych oborników przeczyta ten tekst, więc nie będę się dalej denerwował. Szczęśliwie dla nas pogoda dopisała i resztę weekendu większość ekipy oddała się przyjemności wykwintnego melanżu. Wiadomo, że stunt to nie tylko jazda, więc na zamknięty pas większość z nas miała po prostu wyje..ne. Specjalne podziękowania należą się Danielowi z ekipy M3M, który zrobił co się dało, żeby umożliwić nam jazdę i tradycyjnie zarządzał tym całym bajzlem. Dzięki wszystkim za przybycie i nie do zobaczenia w Borsku!

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
SimpsonTomek M3M
NAS Analytics TAG
Simpson 2Simpson 3
Winiu stuntTomek 750 na kole
rozpedzony quadWheelie quadem
Cygan stuntCygan www surface56 com
Daniel M3M stuntBeku wheelie
Kwiatek 2Kudlaty
Limamedytacja
FragmentFragment i Beku
JozinKrzychu 2
Kudlaty pali gumeKwiatek
Procent 2Mania Wheelie
Stunt rodzina Pazurow i Pieczarasurface56 gsxr
Fiodor www stuntdays comTaniec z Gwiazdami
Beku palenieStunt Fighter
Adi WheelieBeku
Komentarze 13
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:Adas 08/05/2009 12:05

Simpson Ty to pisales?

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê