Borile Multiuso - multije¼dzid³o
Jest włoski. Jest mały. I podobno potrafi wszystko. Umberto Borile zaprojektował motocykl, który ma sprawdzić się w absolutnie każdych warunkach. Multiuso (z włoskiego, w wolnym tłumaczeniu: „o wielorakim przeznaczeniu”), napędzany jest w jednocylindrowym, chłodzonym powietrzem piecykiem, który generuje zdrowe 15 KM i 16,5 Nm. Niby mało, ale całość waży tylko 84 kg. Prędkość maksymalna to 110 km/h, a zużycie paliwa ma oscylować w okolicach 3 litrów na setkę. Co jest koniecznością, ponieważ zbiornik ma 5,5 litra pojemności. Co ciekawe, Umberto Borile stworzył Multiuso tylko dlatego, że nie był w stanie znaleźć na rynku niczego, co odpowiadałoby jego potrzebom. Ciekawe podejście. Może ktoś potrzebuje doładowanego V-Maxa ?
|
Komentarze 12
Poka¿ wszystkie komentarzeFajny enduraczek, idealny, ¿eby wyskoczyæ na plener fotograficzny, zw³aszcza, ¿e od razu ma stela¿e. No i wygl±d godny zlotu pojazdów militarnych w Bornem Sulinowie (gdzie poza BMW ...
OdpowiedzGdyby nie ta lampa i nie pomalowany na czarno silnik to z wygl±du by³by ok. Osobi¶cie koncepcja lekkiego i wiecznego sprzêtu podoba mi siê i mia³o by to jaki¶ sens gdyby by³o tanie w zakupie nie jest.
OdpowiedzCo¶ co jest do wszystkiego, czyli co¶ co jest do niczego. Brzydki jak diabli, a jak chcieli zrobiæ scramblera to nie lepiej przerobiæ suzê van van??
OdpowiedzNa autobahnie te¿ sobie poradzi?
OdpowiedzWe¼ Betê Alpa, wymieñ kierê na podniesion± i masz gotowe. Lepszy efekt mniejszym nak³adem.
OdpowiedzTylnemu zawieszeniu nie wró¿ê d³ugiej przysz³o¶ci, te rureczki pewnie uginaj± siê wiêcej ni¿ amorki.
Odpowiedz