Bol d'Or po raz czwarty dla Kawasaki
Czwarty raz z rzędu zespół Kawasaki SRC wraz z Pierelli wygrał wyścig długodystansowy Bol d’Or.
Prestiżowy, 24-godzinny wyścig Bol d’Or jest częścią Mistrzostw Świata Endurance FIM. Po czternastu latach zmagania wróciły na odnowiony tor Paul Ricard di Le Castellet, w ostatnich latach Bol d’Or odbywało się na torze Magny-Cours. 79. edycja Bol d’Or należała do zawodników zespołu Kawasaki SRC (Fabien Foret, Gregory Leblanc i Matthieu Lagrive), którzy zdominowali stawkę za sterami wyposażonych w opony Pirelli Diablo Superbike motocykli Kawasaki ZX-10R. Zespół Kawasaki SRC wyprzedził drugich na mecie o pełne dwa okrążenia. W klasie Superstock wygrał także team wspierany przez Kawasaki i Pirelli, Traqueur Louit moto 33.
Był to perfekcyjny, ale nie łatwy wyścig dla Kawasaki i Pirelli. Typowe problemy dla endurance sprawiły, że na czele stawki teamy zmieniały się wielokrotnie. Mimo to, ostatecznie SRC wygrało z bezpieczną przewagą. Zawodnicy Kawasaki zjeżdżali na pitstop 27 razy, w międzyczasie używając opon Pirelli Diablo Superbike o różnej mieszance.
Z tyłu zawodnicy wybierali pomiędzy dwoma, sprawdzonymi w Mistrzostwach Świata Endurance mieszankami. Najwięcej okrążeń pokonano na oponie U0544 (development edition), która świetnie spisuje się przy niższych temperaturach. W ciągu dnia, kiedy temperatura jest wyższa, zawodnicy decydowali się na oponę T0611 (tą samą używał Jonathan Rea, Mistrz Świata klasy Superbike, podczas ścigania na torze Jerez). W przypadku przedniej opony wybór był łatwiejszy i wszyscy zawodnicy zespołu Kawasaki korzystali ze standardowej SC2.
Pirelli na wyścig Bol d’Or przywiozło 300 opon, w które wyposażyło 20 zespołów (z 55 łącznie zarejestrowanych). Dla Pirelli i zespołu Kawasaki to nie tylko czwarte zwycięstwo w Bol d’Or z rzędu, to także ósme zwycięstwo w Mistrzostwach Świata Endurance w ostatnich czterech latach (w tym cztery podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans).