tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bobas na dopingu...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG



NAS Analytics TAG

p47
kwsteroidskuter.avi
Aprilia SR po tuningu
Mallosi




p48
kwsteroidskuter_kickstart.avi
Aprilia SR w 10 sekund
do 100 km/h

















p49
kwsteroidskuter_jazda.avi
Po tuningu skuter
dostarcza niezapomnianych
wrażeń, związanych
z prędkością




p50
kwsteroidskuter_bezmocy.avi
Wyeksploatowane rolki
uniemożliwiają efektowne
"spalenie gumy"



Bobas na dopingu, czyli skuter po tuningu
18.08.2004
Gdy Aprila SR o pojemność 49 cc opuszczała fabrykę, w jej silniku drzemała bardzo łatwa do ujarzmienia moc 2 koni mechanicznych. Ujarzmienie tej mocy ułatwiał fakt, że nabywca Aprili SR (zjęcie obok) ważył około 100 kg i po zajęciu miejsca na siedzeniu sprawiał, że skuter prawie "zapadał się pod asfalt". W sprzyjających warunkach atmosferycznych, gdy od tyłu wiał silny watr, skuter rozpędzał się do 60 km/h. Gdy droga zaczynała łagodnie opadać w dół, można było liczyć na dodatkowe 10 km/h prędkości maksymalnej. Jednak 70 km/h było absolutnym maksimum dwukołowego bobasa.

Pytanie, dlaczego amator szybkiej jazdy kupuje skuter o pojemności 49 cc, pozostawimy bez odpowiedzi. Zapewne należałoby jej szukać w wymaganiach, jakie należy spełnić, aby jeździć na motocyklu i w chęci wyróżnienia się na drodze. Chęć zaskoczenia innych kierowców przy ruszaniu spod świateł oraz tęsknota za większymi niż 70 km/h prędkościami są wystarczającym usprawiedliwieniem dla wydania 4 500 złotych na profesjonalny tuning Aprili SR.

Czy skuter po tuningu można nazwać ścigaczem. Zdecydowanie nie. Jednak zestaw tuningowy włoskiej firmy "Mallosi" pozwala wykrzesać z niepozornego skutera moc, której nie powstydziłyby się niektóre motocykle. Większy, 70-cio centymetrowy cylinder, większy gaźnik, odpowiedni tłumik, nowy wariator, lżejsze rolki, zmieniona przekładnia prędkości maksymalnej, nowy wał i korbowód. Elementy te zapewniają Aprili SR dodatkowe 10-12 koni mechanicznych. Dzięki temu możliwe staje się zmierzenie czasu rozpędzania skutera do 100 km/h. Czas ten w dużym stopniu jest uzależniony od masy kierowcy i w najgorszym wypadku - kierowca o wadze 100 kg - wynosi 10 sekund.

Nie tylko mniejszy od nieskończoności, ale i względnie dobry czas rozpędzania do 100 km/h pozwala sprawić niemiłą niespodziankę tym kierowcom samochodów, którzy rzucą nam wyzwanie w wyścigu od świateł do świateł. Nawet 100-kilogramowy motocyklista nie jest w stanie powstrzymać "maleństwa" przed rozpędzaniem się powyżej 120 km/h. Lekkie osoby mogą, w sprzyjających warunkach, podróżować nim z prędkościami w granicach 140 km/h. Podróż taka jest źródłem bardzo silnych emocji, gdyż odbywa się przy silniku rozkręconym powyżej 12 000 obrotów na minutę (w fabrycznym egzemplarzu obroty nie przekraczają 6 000 - 7 000 rpm).

Eksploatacja skutera w granicach jego możliwości powoduje szybsze zużycie części eksploatacyjnych. Dlatego też po wielokrotnych próba gwałtownego rozpędzania skutera, jak również w trakcie częstych podróży z prędkościami bliskimi maksymalnych, musimy się liczyć z koniecznością wydania kilkudziesięciu (w przypadku wałków) lub kilkuset złotych. Jeżeli tego nie zrobimy, osiągi naszego jednośladu szybko powrócą do zakresów, wyznaczonych przez producenta.




skuter

skuter01

skuter02

skuter03

NAS Analytics TAG

Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Tagi

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy planujesz w tym roku zmianę motocykla?

Aktualności

reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
na górę