Benelli TRK 502 - idealny towarzysz podróży
Motocykle turystyczne w ostatnich latach stały się jednymi z najchętniej wybieranych maszyn wśród osób kupujących nowy jednoślad. Nie ma się czemu dziwić. Ich funkcjonalność i wygoda doskonale sprawdzają się w bliższych i dalszych podróżach, ale i w trakcie dojazdów do pracy.
Jedynym problemem jest to, że ceny w tym segmencie nie są niskie, a motocykle z drugiej ręki mogą być skarbonką, która będzie często stała w serwisie. Rozwiązaniem kłopotu może być zakup Banelli TRK 502. Przystępna cena w tym przypadku idzie w parze z jakością, więc nie ma powodu do obaw.
Włoska firma Benelli, która ma bardzo bogatą historię i wiele osiągnięć na koncie, została przejęta przez chiński koncern QianJang. Chińczycy postanowili zostawić studio projektowe komuś, kto zna się na rzeczy. Tym sposobem Stefano Michelotti, główny inżynier i jego zespół techniczny zostali na ojczystej dla Benelli włoskiej ziemi.
Inżynierowie zabrali się do pracy mając jedno główne założenie: stworzenie motocykla, który będzie praktyczny, trwały i możliwie wytrzymały. Kratownicowa, stalowa rama TRK 502 zapewnia doskonałą równowagę między sztywnością, a niewielką wagą. TRK jest bardzo zwrotny i oferuje dużą pewność podczas jazdy po drogach asfaltowych i w lekkim terenie.
Benelli TRK 502 - nowa jakość podróżowania
Masz turystyczną duszę? Poznaj bliżej Benelli TRK 502 i zabierz go w drogę.
ODWIEDŹ DEALERA W SWOJEJ OKOLICY »Opracowany przez Benelli, czterosuwowy, dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik posiada elektroniczny wtrysk i dwa wałki rozrządu. Dzięki takiej konstrukcji jednostka generuje 48 KM przy 8500 obr/min. Może osiągi nie powalają na kolana, ale możecie wierzyć na słowo, że są wystarczające do turystycznej jazdy, podczas której podziwiamy widoki i cieszymy się z pokonywania zakrętów. TRK 502 nie jest może autostradowym wyjadaczem, ale nie zrozumcie mnie źle, nie będziecie skazani na podróż prawym pasem w ogonie ciężarówek.
Boczne drogi o słabej nawierzchni nie stanowią problemu, gdyż zawieszenie zapewnia maksymalny komfort kierowcy i pasażera, a to dzięki regulowanemu widelcowi przedniemu (upside-down) i amortyzatorowi centralnemu z tyłu. Motocykl jest dobrze wyważony, a manewrowanie nim,, nawet przy minimalnej prędkości, nie nastręcza problemów. W turystyce motocyklowej bywa tak, że jadąc zapatrzymy się na jakieś piękne widoki, a kiedy nasz wzrok wróci na drogę może się okazać, że będziemy musieli przyhamować. Pomogą nam w tym dwie duże tarcze hamulcowe (320 mm) i czterotłoczkowe zaciski z przodu oraz tarczowy hamulec z tyłu. Zapewniają one wysoką skuteczność układu hamulcowego i bez problemu radzą sobie nawet przy dużym obciążeniu naszego jednośladu. W ostateczności z opresji pomoże nam wyjść system ABS będący obecnie standardem u każdego producenta motocykli.
Ciekawostką jest fakt, iż TRK 502 był testowany w tunelu aerodynamicznym, aby zapewnić maksymalną ochronę kierowcy i pasażera przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi. Pozycja za kierownicą jest wyprostowana i bardzo wygodna. Dodatkowo szeroka kierownica, miękka kanapa i nisko położone podnóżki sprawiają, że aż nie chce się odpoczywać od jazdy. Dwudziestolitrowy zbiornik paliwa, pomaga nam pokonywać długie dystanse, bez potrzeby odwiedzania wszystkich mijanych po drodze stacji benzynowych. Kokpit, z analogowym obrotomierzem i cyfrowym prędkościomierzem, jest dosyć prosty jak na obecne standardy, jednak znajdziemy na nim wszystkie niezbędne dla nas informacje.
Podsumowując, jeśli szukasz solidnego, dobrze wykonanego motocykla do pokonywania autostrad i odkrywania nieutwardzonych dróg, Benelli TRK502 jest wart obejrzenia. Jeśli podróż jest dla ciebie przyjemnością samą w sobie, a cel podróży nie jest jedynie punktem na mapie, to posiadania godnego kompana w tej przygodzie może być kluczowe. Gdy tylko poznasz się bliżej z Benelli TRK 502, przyjaźń przyjdzie sama.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze